Permalänk

Scream instabilt i Stockholm

Fick mitt modem i tisdags och har sedan dess problem. Tänkte dela med mig av det jag vet och höra hur ni andra i Scream-stockholmare har det? Läste lite om "hicka" i den andra långa Scream-tråden.

Jag har följande problem:

Ca. var 15:e minut, får jag inte kontakt med nätet alls, eventuellt att bandbredden reduceras mycket kraftigt. Använder man webbläsare så står den och stampar, och "Hittar inte servern". Efter nån minut går det igång igen, med full hastighet.

Detta hänger förmodligen ihop med de stora ping-förluster som man får om man både pingar både gateway och ut till annat nät. Pingloss även när man pingar in från annat nät till både min gateway!? och till min maskin.

Jag körde då traceroute och ser att hopen till min maskin går inte via ip-numret på min gateway som sista anhalt till mitt ip, utan via ett nummer som resolvas till dr1-ge4-1.fredhall.sth.bostream.net (Fredhäll i Stockholm)
Men min gateway är ju en annan som ska heta ....apv.bostream.sth.net(Äppelviken i Stockholm), vilket den oxo gör när man traceroutar åt andra hållet - dvs ut från min maskin till min dator i ett annat nät.
Detta kan väl kanske förklaras med att de både ip-adresserna ligger på en och samma fysiska router. Men nåt är fel. Jag gjorde ett prov och angav ip-nummret för ...fredhall.sth.bostream.net. Då pingar jag utifrån in till min dator nästan helt utan paketförlust! Men tvärtom, alltså från min dator till annat nät hade jag fortfarande stora förluster.

Allt detta är felanmält, men jag tror det inte e nån akut-service på detta fall, eftersom min uppkoppling funkar lite halvt sådär..

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe rev 2.00 | Athlon XP2500+ @ 3200+ | Tt SilentBoost | 768MB Kingston HyperX PC3500 cas2.0 | MSI 6800GT 256 Mb DDR3 | Antec Truepower 380W |

Permalänk
Medlem

Har du pratat med bostream?

Permalänk

testa byta dns servrar deras DNSer suger verkligen..

telenordia = 194.213.72.11
swipnet = 192.71.220.10

dom kör jag på dock har jag xstream men ibörjan var alla bostream dns helt cp dom var nere i stortsett hela tiden..

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk

Ja, allt är felanmält och de säger att de ska kolla på det. "Hör av dig om 3 arbetsdagar" säger de. Men det verkar som sagt att det ligger på "long-term service"...

Man jag har bara pratat med de som sitter i telefon på supportavdelningen, och de kan bara konstatera vad jag redan har. Att det blir höga pinglossar mot både mig, och min gateway. Jättekonstigt, säger de.
Och det här med att mitt modem slocknar, fattar de inte alls. Om det är så att man tappar kontakten med stationen med xstream (samma modem) så lyser fortfarande power-lampan och lan-lampan säger de.
Hoppas nån riktig tekniker ringer mig snart!

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe rev 2.00 | Athlon XP2500+ @ 3200+ | Tt SilentBoost | 768MB Kingston HyperX PC3500 cas2.0 | MSI 6800GT 256 Mb DDR3 | Antec Truepower 380W |

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem! (Sitter på Södermalm, kopplad till Högalid-stationen, 8/1). Time-outs hela tiden..."hittar inte servern"...osv.
Jag använder inte Bostreams DNS (utan dns.umu.se).

I förrgår kunde jag iaf känna på hur det blir när allt fungerar som det ska:

* Sweclockers laddades utan att jag hann blinka
* Navigeringen i forumet gick som om allt redam låg i minnet
* Nerladdningar i nästan 1 MByte/s (typ 998 kByte/s).
* Pingtider på 4-5 ms på svenska servrar

Lite störningar kan jag stå ut med om det går snabbt när det är färdigt!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xds
Har du pratat med bostream?

Hahhaahahha, vilken skämtare. Det går inte ens att komma fram då de inte tar emot samtal eller ens svarar på e-post. Bostream beter sig så illa att jag bestämt mig för att häva mitt abonnemang hos dem. Jag kör Scream kopplat till Aspuddens telefonstation och det fungerar otroligt dåligt. Jag har varit mycket nöjd med mitt xStream abonnemang men det här är ju rena katastrofen. Inte nog med att det går långsammare, linan droppar dessutom med ojäna mellanrum.

Permalänk
Medlem

Då häver man abonemanget när de inte följer sin del av kontraktet.

Permalänk
Medlem

Japp, det gäller ju bara o komma fram oxå. har dock redan skickat uppsägningen. Jag vill ju veta hur de ställer sig till en uppsägning, jag gillar ju inte tanken på att betala en massa straffavgifter för att de inte skött sin del av avtalet. Inte för att det skulle förvåna mig om så är fallet.....

Permalänk
Medlem

kanske ha lite tålamod med en ny tjänst?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
kanske ha lite tålamod med en ny tjänst?

Nej, för det är ingen ny teknik, VDSL har funnits i åratal och Bostream har erbjudit det i två andra abonnemang ett bra tag. Antingen så vet man vad man pysslar med (BBB) eller så är det bara sälla sig till amatörerna (Bostream).