SweClockers drop!

reflex träning, tips?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deli
ja fick 1 hur ja n gjorde..

man ska vänta tills den gula pricken ploppar fram alltså man ska inte trycka på den röda

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ni är sjuka i huvet som får under en sekund...

varför då?

Visa signatur

Permalänk
Livstids semester

Re: reflex träning, tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coltnissen

läs topic

Tja, eftersom alla envisas med att visa upp hur liten kuk de egentligen har genom att klicka snabbt så ger jag dig ett mer seriöst förslag på hur man tränar upp reflexerna; börja jonglera med din mors dyrbara kristallglasservis.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

http://www.missionred.com

Testa Reflex 1/2/3

Det är bra spel att träna reflexer och aim.

Permalänk
Medlem

Haha, upprepar tidigare talare.... tider under 0.1 sek är bara att glömma. Då chansar man och trycker inte efter reaktion.

Säger kanske inte så mycket att köra test sådär... som "träning" för cs kan du nog glömma det. Vill du bli bättre där får du nog hitta något annat sätt att träna.... Hade ett spel där man gjorde motsvarande tryck, fast med rörliga mål som kunde ploppa upp var som helst... tror nog att det skulle kunna gå att träna på.

Problemet är bara att om du ska använda reaktionerna på något specefikt - cs - så måste du träna på likartade grejer. Att få hjärnan att reagera snabbt på gula ploppar ger inte så mycket om du ska reagera på figurer i cs.

Är dock ganska stolt över mina tider, så jag postar dom! (min penis är stooooor!)

Bästa snitt: 0.17

Och då ligger mitt standardtryck på mellan 0.157 och 0.195. Skulle säga att min reaktionstid på det där testet är 0.175 sek. Skoj va?

Permalänk

Re: Re: reflex träning, tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Tja, eftersom alla envisas med att visa upp hur liten kuk de egentligen har genom att klicka snabbt så ger jag dig ett mer seriöst förslag på hur man tränar upp reflexerna; börja jonglera med din mors dyrbara kristallglasservis.

hahaha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"You may find that the last score (when the dot flashes big) was your quickest reaction reaction time"

Helvete vad de har fel. Var ju överlägset sämt. 0.233 (av. 0.195).... Fick ju cpryck och flög bakåt för fan. Sen tryckte jag på knappen...=) (Var första gången då alltså)

Edit: Nej fan. Nu får de fan sluta. Jag blir ju rädd. 0.17-0.18. Sista ligger på 0.37
Edit2: Nej. Nu rycker jag fan inte till längre. Dock ger sista "dotten" fortfarande högst "latency"

Permalänk
Medlem

i 100 m lopp så räknas reaktionstider under 10 hundradelar som tjuvstart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag anser fortfarande att Reflex 1/2/3 som jag länkade till är bra träning, synd att ingen bryr sig bara

Permalänk
Medlem

Gick inte att spela de spelen för mig. Rödkryss, och download är gråmarkerad... så iddes liksom inte lägga ork på något jag inte visste vad det var! Men det är säkert bra, tror dig!

Permalänk
Medlem

http://www.missionred.com/game.php?game_page=games/reflex/ref...

226000 poäng.. på andra försöket. och jag är ingenget FPS fan precis, gillar dock UT2k3

92%acc

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade reflex 1, men tyckte det inte var speciellt bra, usel grafik, dålig story osv..

Nä, allvarligt.. tycker man siktar på en för liten yta, bättre att köra bot-matchar i Q3A och raila.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

snabbaste 0.075

Permalänk
Medlem

Reflex 2 är min favorit, den är bäst, och mycket variation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deli
hehe ojdå ja satt o dampklicka på den där saken o den stog bara 1 sec penalty höhö

ps. mitt snabbaste blev 0.23 och average på 0.187

Tvärtom va? 0,23 = längre tid än 0,187

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo
Reflex 2 är min favorit, den är bäst, och mycket variation

531000 fick jag på det (första gången), sen på lvl8 blev det ta mig tusan helt omöjligt
Spelar inte spel för övrigt.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

0.226

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

Nej. Missionreds relefsspel var helt klart bättre. 811000 och kassa 94% acc i första helt genomförda omgången. (Är inte en gamer)

Uibi: Man får ju välja om man vill ha hög score eller komma långt...Eller något likande. Fick 255000 nyss men kom bara till llv 9 Brukar komma till 10an (har dock inte klarat den än.) Dock brukar jag ha ungefär samma poäng då.

Permalänk
Medlem

Reflex 2 var ju jobbigt som fan, man fick musklickarvärk...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pedda_p
Ehehe, nu får du allt förklara hur det där går ihop

Uhm jag vet inte?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jaaapp, vi kan väl börja posta scores på reflex 2, som jag anser är det bästa av de 3.
1665000 är mitt personbästa om jag kommer ihåg rätt, kan vart över 1,7 milj. också.

Skulle vara kul att få reda på om nån får bättre. -_-

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Medlem

http://www.missionred.com/games/reflex2.html

På första försöket, men lillfingret körde fast mellan mus å bord GRR!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
hehe jag e simmare... brukar lämna pallen på under 0.70

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Badkruka.:p

Haha, smilebanden hoppade till rejält

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Palla leta fram en nästan 6 ½ år gammal tråd.......................................:down:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
http://www.missionred.com/games/reflex2.html
http://i50.tinypic.com/1z6unfd.jpg
På första försöket, men lillfingret körde fast mellan mus å bord GRR!

Ahh, det där spelet tog ju evigheter, stängde av efter ett tag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnum47
Palla leta fram en nästan 6 ½ år gammal tråd.......................................:down:

Folk gnäller på att man ska söka, om personen gör det så gnäller folk på att den är gammal

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Om man styrketränar explosivt så utvecklar man nya nervbanor och får därmed bättre reaktionstider.

Titta bara på HeatoN!

Permalänk
Medlem

Kortare enklare variant som är MYCKET irriterande, söv ner rymmningsbenägna får!
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sleep/sheep/reaction_v...
ca. 0,2 skärmdump men bästa resultat var 0,16

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

0,213 average för mig. körde två rundor.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64