problem med en acer cdspelare

Permalänk
Medlem

problem med en acer cdspelare

Har lite problem med en cdspelare från acer. Datorn är en t-bird 750 mhz, ASUS A7V-133, 384 mb SDRAM och ett GF 2 mx från DELL och har windows XP pro installerat. Datorn funkar bortset från cdspelaren felfritt.

När jag startar datorn läser den in skivan som sitter i och allt funkar perfekt, problemet kommer när jag ska byta skiva. När jag bytt skiva så verkar inte windows fatta att jag har bytt skiva, den säger fortfarande att föregående skiva sitter i. Om jag försöker öppna skivan så kommer det snabbt fram en dosprompt som säger att programmet är för stort. Om jag öppnar en dos prompt och ställer mig på skivan och kör en dir så visar den filerna som var på den föregående skivan. Om jag sedan försöker genom dos komma åt någon fil på skivan så säger den att programmet är för stort.

Jag har testat med win 98 som detectar cdspelaren som precis samma enhet som xp, nämligen ATAPI-CD ROM-DRIVE 52MAX. Skillnaden är att i win 98 funkar allt inklusive cdspelaren perfekt, om man bortser från alla gamla goda blue screens.

tack på förhand !