Permalänk
Medlem

BrrrRRRRRrrm.... bRRRRRRRrrRRRRRRRm...

Ja, så låter det. Jag har typ ingen aning om datorer. Men titt som tätt så börjar den brumma utav bara helskotta, som om något skulle vara löst å typ klappra med hög frekvens, eller skava emot något annat. Jag har testat allt! Sparkat. Slagit. Skrikit: men vafan, lägg ner!!! Ingenting funkar. Vad kan det vara?

Visa signatur

"Jag missade inte tåget,tåget missade mig"
www.bktraben.tk , http://listen.to/germanmusic

Permalänk
Medlem

testat att rengöra fläkten ?

Permalänk
Medlem

Nä, men jag tror inte det e den asså. Men visst... testa kan man alltid

EDIT: iofs... jag ska inte tro så mycket då jag inget kan :).

Visa signatur

Permalänk

Det är inte chassit som börjar självsvänga då? Händer för tjejen ibland när datorn stått på ett tag. Kan bero på damm i fläktar eller ngn halvlös skruv.

En bok ovanpå avhjälpte felet..

Permalänk
Medlem

kan det inte vara en hårddisk eller cdrom som sätter igång då?

Permalänk
Medlem

inte cd-rommen iaf. Jag har funtat på hårddisken, men isåfall behöver den typ penicillin eller nått. Den brukade låta vvvvooooooooom-put-put-mmmm-put... inte brrrRRRRm....brrRRRRRRRRm....

Som ni ser e jag en hejare på facktermer.... Satsar på å rengöra fläkten först då. E ajax ok?:rolleyes:

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Öppna lådan, så kanske du hör vad det är. Tippar på någon fläkt.. kan vara t.ex en fläkt på grafikkortet eller nordbryggan som gett upp, de där 40mm fläktarna är inte direkt att lita på.

Dammsug inte datorn bara.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Glömsk

Härlig tråd.

Vibrerar chassit när det händer?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Dammsug inte datorn bara.

Borde väl vara lugnt så länge man kör med plastmunstycke, eller är det något lurt även då?

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen, men jag är lite paranoid

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

det kanske ar en bil i datorn,

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Härlig tråd.

Vibrerar chassit när det händer?

Hmm, man känner ju vibrationer redan från fläkten, men det pirrar lite extra när brummet sätter igång. Har ju inte tittat där inne sen typ dacke-fejden så det lär ju kunnat fastna nått jox nånstanns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

testa att lätt toucha fläktbladen med fingrarna (jaa när den är igång!). Du lär snabbt märka om det är den som låter illa då. Själv så har jag en grafikkortsfläkt som är betydligt tystare efter lite handpåläggning...

Runar can kiss my ass!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har du kollat så att inte Psu:n drivs av en bensin/dieselmotor??

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@3000+(2,2 GHz), 2*256 Twinmos Pc3200, ABIT KD7-G. GB-LAN,Geforce4 Ti4600 13523 3Dmarks 01. Cheiftec Dragon DX-01-BD, Antec smartblue 350w
Maxtor Diamondmax 9 120 GB 8MB Cache+ IBM 40 GB

Permalänk
Medlem

i min burk var det en sladd som rätt som det var med jämna mellanrum dinglade in i processorfläkten... det kanske kan vara värt att kolla upp..

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Medlem

Påminner om min fläkt som satt på nordbryggan, den lät nått i stil med det där tills man pillade lite på den, till slut tröttnade jag på att pilla och köpte en passiv kylare istället. Så testa att stanna den fläkten.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Kolla nätagget ifall något där inne är löst så var det med mitt.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-