Permalänk
Medlem

Smått besviken

Hmm.. hade väntat i några dagar och så vipps kom den!

Jag hade beställt en Barton 2500+ från datorbutiken.com och när den äntligen kom fram till mig så märker jag att där är tre piggar som är böjda på undersidan.
Jag blev lite smått arg och skrek "Lolmaster" för mig själv.
En annan sak som var lite irriterande var att jag hade fått en rätt hyffsad stepping också, en AQXEA 0323MPH. Men NÄNÄ!!!!! Jävla sätt att skicka defekta varor!

Nu måste jag skicka tillbaka den och sen vänta på en ny....

är d bara jag eller tycker ni också att jag borde bli kompenserad med någonting för min otåliga väntan på något som visar sig vara defekt?? Kommer jag aldrig bli, men ändå.

Så, ja, nu vet ni det......

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk

men går inte det och böja tillbax dom då?

bara att dom går ner i socketen så bara köra och kolla om det funkar.. eller?

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

jo men dom var kraftigt böjda och om jag böjertillbaka dom och kanske inte lyckas helt, utan att nån kanske går av, så gäller ej garantin!

Visa signatur

Permalänk
Antielefant

nähä - de var ju av vid leverans ju

Jag hade provat eftersom risken att få samma stepping igen är.. minimal.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
nähä - de var ju av vid leverans ju

Jag hade provat eftersom risken att få samma stepping igen är.. minimal.

ungefär det jag oxå menade.. går det sönder är det väl bara säga att det va under leverans om det nu funkar så!!!

så klena är väl inte piggarna...eller? bara att man böjer till lite så att dom passar i sockeln och sen bara låsta CPU:n
heheh

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Antielefant

Största risken är ju att killarna på db.com böjer tillbaka benen och skickar tillbaka samma prolle.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

grejen är att piggarna ligger ner.. nertryckta liksom...

Visa signatur

Permalänk

jaha.. då kanske blir det svårare... men kan gå... vet inte hur tåliga dom är exact

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Antielefant

så länge de inte är spruckna ska det inte vara nåt problem.

Prova pilla upp dem med en nål, sen rätar du dem med en kniv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

känner igen problemet, fixa det genom o knäcka en stiftpenna o stoppa i en pigg i taget o räta upp dem... dålig stil det där...

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

okej men vågar man det.. hur pass stryktåliga är dom? man vill ju hellst inte chansa..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Chansen finns ju även att du får en låst barton om du skickar tillbaks den du har nu.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

men räta upp piggarna och skulle nån gå av så förklara för DB att undvika en omständig returprocess så försökte du fixa problemet själv. Om dom skulle båsa dej efter det så ring Sverker!

Visa signatur

E6600@3,36ghz (420x8)| Gigabyte GA-965P-DS4
2 x 1 GB OCZ Platinum 6400 HZ batch 1:1 5-6-6-17 | 256 MB Asus Eax 1600 pro | InWin 460W | Scythe Ninja revB + Arctic Silver 5 |

Permalänk

eller om man säger till DB att den va av när du fick CPU:n... vet inte om dom skulle gå på det

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

Ge fan i att försöka räta upp piggarna....bryter du av någon så lär du ju INTE få reklamera den, skicka tebax den istället och hoppas du får en ny likadan.

Förresten, är det NÅGON i Sverige som fått en LÅST Barton över huvud taget?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Ge fan i att försöka räta upp piggarna....bryter du av någon så lär du ju INTE få reklamera den, skicka tebax den istället och hoppas du får en ny likadan.

Förresten, är det NÅGON i Sverige som fått en LÅST Barton över huvud taget?

Jo jag har sätt folk här på forumet som har skrivit att dom fått en låst.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

om du värmer upp pinnarna lite först så att dom inte är kalla å super stela så ska de nog gå du har ju egentligen inget att förlora...

bara för att tagga dig lite så vet du väl att fega pojkar får aldrig kyssa vackra flickor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
om du värmer upp pinnarna lite först så att dom inte är kalla å super stela så ska de nog gå du har ju egentligen inget att förlora...

bara för att tagga dig lite så vet du väl att fega pojkar får aldrig kyssa vackra flickor

Klart han har...bryter han av dom får han nog svårt att förklara varför han var där och bröt överhuvudtaget.....

Och värma?????....hur och med vad?....och varför?....dom blir ju inte mjuka om man värmer dom...om du inte värmer upp dom till dom glöder, och det mår nog inte prollen så bra av.....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

testa att svetsa dit nya piggar

Visa signatur

2 x 1 GB OCZ Platinum 6400 HZ batch 1:1 5-6-6-17 | 256 MB Asus Eax 1600 pro | InWin 460W | Scythe Ninja revB + Arctic Silver 5 |

Permalänk
Avstängd

surt, testa lö dit sladdar på varje pin och i andra änden av varje pigg en pin som du kopplar in i socketen så kan du ha processorn löst > roligt om det skulle gå f.ö

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize

Mmm, liten gaslåga lär ju vara jättebra för CPU:n

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Mmm, liten gaslåga lär ju vara jättebra för CPU:n

men tänk på att ha CPU-fläkten på före, så du inte bränner den

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Antielefant

Ingen cpu-fläkt i världen klarar att kyla bort värmen från en gaslåga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ironi?

Permalänk

prova flasha bios

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kribbster
prova flasha bios

Och det skulle räta upp piggarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

De beror på vilken sort och kapacitet..
En vanlig gasolflaska funkar fin fint, iaf på mitt vattenblock! fast lite annat me vatten...