Permalänk

bra moderkort med sdram

tja

Jag har hemma 2 st fina sdram stickor som är klockvänliga.

Det jag saknar är ett bra moderkort. Jag hade behövt ett enormt billigt men bra moderkort till dessa stickor. någon som har några gamla tips på bra moderkort. moderkortet måste stödja minst 2000+ xp processorer.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Antielefant

hmm...

Du är medveten om att t.o.m. oklockade PC1600 DDR-minnen är snabbare än det snabbaste SDRAM-minnet? Du tjänar väldigt lite på att klocka processorn eftersom minnena kommer att vara flaskhalsen, och en rejäl flaskhals dessutom...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd

Har du någon lokal datoraffär du kan gå till så kanske dom har
något som ligger bortglömt.

Men är du seriös så letar du inte efter stenålderselektronik.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

det handlar lite och cash gubbar

tänkte köpa mig ett msi kombo och en rå billig duron då hamnar jag under 1000kr med moderkort prolle och en duron 1600.

Visa signatur

Permalänk

skall ha datorn endast till att skriva i word, jobba i frontpage och ev. köra den som server i hemnätverket även ha en CS warserver på den.

så det behöver inte vara något värsting bygge. jag har redan en gamingburk

Visa signatur

Permalänk

nåja svalt intresse på min tråd

jag köpte en xp2400+
och ett msi combo i alla fall

hoppas man kan klocka skiten ur xp2400+ jag har en 2000+ palmino processor som jag sätter på msikortet som server åt tjejen. blir ju ändå en uppgradering som heter duga för henne eftersom hon sitter på en duron750 nu som skall gå till de sälla jaktmarkerna.

Visa signatur