Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

En förklaring?

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Detta är ett konsolspel, inget annat...

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga ang. nfsu, rätt va det är så får man olika "vinyls", vad är dessa till för?

Sen en annan fråga. När man valt "go underground", kört första banan, vunnit, så kommer man till en meny, nämligen "choose car". Då kan man bläddra mellan en del bilar, men inte tusan kan man köpa någon. Det står att jag har 10k på banken, och den bilen jag vill ha kostar endast 8k.
Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Det blir nästan lite jobbigt när man får en massa "vinyler" hela tiden. Man vet ju inte vilka man ska ha.

Håller med dig, Mr. Bravo. Synd att det inte blir någon skada på bilarna.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN
En förklaring?

Jag tror han vill försöka att visa att han håller med till 110%

Själv ser jag fram till spelet släpps väldigt hårt
Demot är ju ruskigt kul, även om den där enda låten börjar bli lite irriterande ^^

Sen så är drag mycket lättare om man har ratt... det gäller bara att hitta det rätta läget på pedalen och sedan vänta på startskottet och få en rejäl boost.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

För övrigt så fattar jag inte vitsen med att varken ha skador på bilar och stöd för nätverk med! Det suger verkligen!

Eftersom de har märken/bilar/delar från verkligheten och med rätt namn på dessa så får de
ju inte gå sönder.
Det lär ju inte företagen tillåta; att t.ex Hondas bilar går sönder snabbare än vw. osv.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin17
Eftersom de har märken/bilar/delar från verkligheten och med rätt namn på dessa så får de
ju inte gå sönder.
Det lär ju inte företagen tillåta; att t.ex Hondas bilar går sönder snabbare än vw. osv.

'

Det där varierar från företag till företag. Det finns många spel där det är riktiga bilar med riktiga namn som går sönder, ex Collin McRae Rally, Project: Gotham Racing 1 och 2 osv.

Att de inte går sönder här är bara för att EA är lata och att screenshots inte blir lika snygga om bilarna är paj.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Några saker jag skulle vilja se är:
1. Freeride i staden, att man själv får åka runt och leta folk att race'a mot.
2. Mer avancerad tune'ing.
3. Skademodeller.
4. Lansupport (duh).
5. Garage där man kan ha fler bilar än 1.

Annars är spelet skitskojj

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN
En förklaring?

Läs vad jag citerade igen.
Kanske inte så roligt, men blev bra i sammanhanget

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

jättekul spel tycker jag. konstigt att alla klagar på känslan osv. det är så löjligt. skulle det vara verklighetstroget skulle det förmodligen inte vara roligt. man märker tydligt att spelet flörtar med the fast and the furious.
det finns många detaljer som förgyller spelet. arkadkänslan ger spelet fart och man får många kickar av att spela. nfs-serien har aldrig varit speciellt verklighetstrogna spel och varför skulle EA bryta trenden?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet är överlag bra. Fartkänslan är bra, i vissa fall nästan överdriven och styrkänslan blir man mer och mer van vid desto längre man spelar. Att kunna köra 350km/h rakt in i en tunn lyktstolpe utan en enda repa på bilen tycker jag hör till 90-talet, skärpning!
LAN stöd ska ju vara en självklarhet, och banorna saknar en hel del variation.

Permalänk
Medlem

Det är bilföretagen som bestämmer om bilarna ska gå sönder. Och om det ska vara rättvist så ska ju alla bilar gå sönder lika mycket. Jag tror att på grund av att det är så många bilmärken i spelet så är det nog nästan omöjligt för EA att få det godkännt från alla att bilarna ska gå sönder.

En sak som jag retar mig på så in i h*vete är att dom "personerna" i spelet som har valt var drag-racen ska hållas är så j*vla dumma att dom har det mitt i stan, mitt på dagen, när det är fullt med trafik. Det är ganska jobbigt när man hela tiden måste hålla koll på varvmätaren, för att se när man ska växla, använda dikväveoxiden vid rätt tidpunkter och dessutom hålla reda på all j*vla trafik. Men annars tycker jag att det är ett bra spel.

Däremot så tycker jag nästan att "Midnight Outlaw Illegal Street Drag - Nitro Edition" (kort namn va.. =P) är bättre. Där kör man drag-race på 1/4 mile och tjänar pengar för att kunna köpa bättre grejer. Däremot så kan man inte byta bil efter att man har valt en i börjar. Det är kanske lite buggigt ibland och totalt ospelbart i Lan, men det är klart kul. Det kostar 159:- på webhallen.

Edit: Man kan uppgradera ljudsystemet i Midnight bla bla bla... också. =P

Permalänk
Medlem

Hur jävla kul som helst tycker jag, men så har jag längtat länge efter ett streetracespel också, detta faller mig precis i smaken

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Stör mig som in i bomben på den där jävla Catch-Up funktionen...

Permalänk
Medlem

Jag lirar demot för fullt, har fått tiden 1:22:25 på demobanan... Vet dock inte om jag ska skaffa det, min ratt fungerar inte så bra och jag vill få ut så mycket som möjligt av spelet.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

jag har bara spelat demot till PC och tycker att det är grymt bra känsla i det.. det enda dåliga jag kan komma på är att bilarna inte går sönder

Visa signatur

System: - P4 @ 3,2GHz - ATI Radeon X300 @ 400/240 - 512Mb DDR-ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZmOngot
det är svårt att köra drag utan ratt i allafall.... man måste ha varvet precis vi ett läge det är lite svårt med antingen full gas eller ingen

???? Jag har alltid full gas vid start... Funkar perfekt så länge man får in Perfect Shift

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoda_z
???? Jag har alltid full gas vid start... Funkar perfekt så länge man får in Perfect Shift

Det funkar mer perfekt om du får alla perfect shifts, vilket du inte kan få om du har full gas i starten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Garland kan inte tänka sig att vi som har det alla beställt från USA. Så du får nog spara frågan till det är släppt i Sverige.

Klart han kan det, för du är väl så pass smart Garland eller? *hahaha*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag lägger till en fråga.

Vilken bil föredrar ni vid Drifting? Jag föredrar en Turbomatad Nissan 240sx, den perfekta drifting-bilen (precis som i verkligenheten, synd bara att inte S14 finns med :/ )..
Tycker Drifting är fasen det roligaste i spelet

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Är inte drifting en ny trend som körs i japan?
Jag tror det var på slutet av något avsnitt av motorjournalen där dom visade det
Verkar ju otroligt kul iafl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Är inte drifting en ny trend som körs i japan?
Jag tror det var på slutet av något avsnitt av motorjournalen där dom visade det
Verkar ju otroligt kul iafl

Och otroligt dyrt!

Permalänk
Medlem

Jo, inte roligt att slita däck sådär om man inte har pengar i pungen :p. Man får väl ta ut lusten med nfsu sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Stör mig som in i bomben på den där jävla Catch-Up funktionen...

Menar du "Drafting". Är ingen catch-up, om det är drafting du menar, utan detta finns i verkligheten med. Blir ju som bekant ett sug efter bilen som bakomvarande kan snylta på.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Fick avin på posten idag(fråga min inte hur,men det har släppts tidigare än webhallen sagt) , så imorgon spelar man fullversionen. Tröttnat på demobanan.
Sen är det PS2 versionen som är släppt enligt webhallen, xbox kommer samtidigt som PC-versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEvo
Menar du "Drafting". Är ingen catch-up, om det är drafting du menar, utan detta finns i verkligheten med. Blir ju som bekant ett sug efter bilen som bakomvarande kan snylta på.

är nog inte det han menar, är nog det att de som ligger längre bak kommer lättare ikapp de längre fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Fick avin på posten idag(fråga min inte hur,men det har släppts tidigare än webhallen sagt) , så imorgon spelar man fullversionen. Tröttnat på demobanan.
Sen är det PS2 versionen som är släppt enligt webhallen, xbox kommer samtidigt som PC-versionen.

Ska också få mitt imorron, snacka om gött=)

Permalänk
Medlem

roligt spel.. men jag har slutat spela pga den irriterande bugen som gör att allt känns 20 ggr snabbare såfort man kör i en tunnel

Permalänk
Medlem

Va trött jag blir. Har klarat 95 av 111 race, och helt plötsligen får motståndarnas bilar _MYCKET_ snabbare än min. Kvittar hur bra jag kör.

En annan sak jag stör mej på är om jag krockar så flyter jag ju runt jorden ett varv, men om dom krockar så ligger dom bakom efter 2 sekunder igen.

Kör jag på en stolpe(en sån som flyger iväg) så förlorar jag 2 sekunder. Helt sjukt. Och jag kör på easy.

Ngn som vet vilken som är den bästa bilen? Jag kör med 206an

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Va trött jag blir. Har klarat 95 av 111 race, och helt plötsligen får motståndarnas bilar _MYCKET_ snabbare än min. Kvittar hur bra jag kör.

En annan sak jag stör mej på är om jag krockar så flyter jag ju runt jorden ett varv, men om dom krockar så ligger dom bakom efter 2 sekunder igen.

Kör jag på en stolpe(en sån som flyger iväg) så förlorar jag 2 sekunder. Helt sjukt. Och jag kör på easy.

Ngn som vet vilken som är den bästa bilen? Jag kör med 206an

haha, knappast 206. Kolla inne på trade, läs vad som står så kan du jämföra bilarnas olika prestanda.
206 var bra i början, Focusen med. Själv kör jag med Acura RSX. (http://delarium.mine.nu/bilder/Bilstyling/nfsu3.jpg http://delarium.mine.nu/bilder/Bilstyling/nfsu4.jpg)

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1