Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
... Vilken bil föredrar ni vid Drifting?...

Mazda Miata, Skyline går bra den också men är lite för tung.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Det hela har inget alls med känsla att göra, spelet går helt enkelt fortare ju högre framerate du har. Så var det i demot och så är det tydligen i fullversionen också. Tunnlar är mycket enklare än stadsvyer så där går det oftast mycket fortare.

Testa att ställa ner grafikinställningarna till minimum och stänga av vsynk så ska du se vilka fina tider du får...

TACK !!!!!! Det var det jag var ute efter !!!!!!
DET ÄR mkt störande !!!!!!!
äntligen nån som fattar vad jag menar.. woohoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Det hela har inget alls med känsla att göra, spelet går helt enkelt fortare ju högre framerate du har. Så var det i demot och så är det tydligen i fullversionen också. Tunnlar är mycket enklare än stadsvyer så där går det oftast mycket fortare.

Testa att ställa ner grafikinställningarna till minimum och stänga av vsynk så ska du se vilka fina tider du får...

Jo, den buggen är irriterande. EA verkar ha satt någon form av limit. Och om man får högre fps än den limiten så verkar den bara snabba på spelets sekunder.
Men dom ska ju fixa det med en patch senare.
Men när folk förklarar så otroligt dåligt och bara säger "åker genom tunnlar" så förstår man ju inte vad dom vill ha sagt. Det där handlar ju bara om fps:en, och kan ju lika gärna hända på glesare områden. T.ex så går det riktigt långsamt om man är i ett tätbebygt område på en bana som dessutom har en massa ljuskällor.
Vi får hoppas att EA gör något åt det... om det nu gäller denna patch eller någon annan är ju bara upp till dom

Permalänk
Medlem

har tankat ner patchen.. ska testa om det blev lite skillnad

edit: nej det blev inte bättre..
börjar bli lite uninstall tankar...

Permalänk
Medlem

hur ställer jag in så jag kör med ratt till spelet? Jag blir inte klok på att det inte finns några kontroll inställningar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo
hur ställer jag in så jag kör med ratt till spelet? Jag blir inte klok på att det inte finns några kontroll inställningar!

går inte..

Permalänk

Jag testade demot och det var verkligen tråkigt. Min polare sa att det var lika bra som Gran Turismo. GT är ju minst 100 gånger bättre än NFSU.

Permalänk
Medlem

Så jag måste sitta med piltangenterna? Fastän jag har en ratt?
Det måste ju ändå vara det mest idiotiska bilspelet som uppfunnits, utan stöd för ratt eller några funktioner så man kan ändra kontroller :/

Permalänk
Medlem

går visst att köra med ratt?

sett väldigt många som lirar med en logitech momo...

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoda_z
går visst att köra med ratt?

sett väldigt många som lirar med en logitech momo...

har själv testat.. går inte..
och JA det är det sämsta bilspelet som släpts.
blir uninstal nu.. sen får skivan samla damm... hurfan kunde jag köpa nåt sånt skit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
blir uninstal nu.. sen får skivan samla damm... hurfan kunde jag köpa nåt sånt skit...

Du skulle nog ha provat demot innan du köpte

Permalänk
Medlem

nu har jag skaffat hela spelet.. fy fan va bra det är!!!

Visa signatur

System: - P4 @ 3,2GHz - ATI Radeon X300 @ 400/240 - 512Mb DDR-ram

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet, arkadigheten gör att till och med jag kan köra
Däremot så hatar jag det något enormt pga. det saknade rattstödet och att det imiterar "2fast2furious" något enormt (vilket föressten är bland de sämsta filmerna som skapats med tanke på dess budget)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo

Det går hur bra som helst. Jag kör med logitech momo
Du går in på kontrollinställningarna. Och där har du två tabbar längst upp. En "keyboard" och en "wheel"
Du väljer bara wheel och trycker in dom knappar du vill använda

Permalänk
Medlem

1. Med nya patchen så ÄR fps buggen borta, kolla bara när ni laddar banor osv, nu går mätaren som den ska, inte 100ggr för fort t.ex.
2. Det funkar alldeles utmärkt med ratt, bara att gå till controls och kika där.
3. Tycker du ska slänga ur dig saker taufik när du inte vet vad du pratar om. Du har haft fel om båda ovanstående punkter nu.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
1. Med nya patchen så ÄR fps buggen borta, kolla bara när ni laddar banor osv, nu går mätaren som den ska, inte 100ggr för fort t.ex.
2. Det funkar alldeles utmärkt med ratt, bara att gå till controls och kika där.
3. Tycker du ska slänga ur dig saker taufik när du inte vet vad du pratar om. Du har haft fel om båda ovanstående punkter nu.

jag har en ratt hemma och den funkar inte med det spelet.. och fps buggen är INTE borta...

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har en ratt hemma och den funkar inte med det spelet.. och fps buggen är INTE borta...

Då funkar din ratt inte som den ska eftersom ratten funkar för alla oss andra. Och sen fps buggen, vi är flera som lagt in patchen och fps buggen är då helt borta för oss. Tror det är du som fipplar.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Då funkar din ratt inte som den ska eftersom ratten funkar för alla oss andra. Och sen fps buggen, vi är flera som lagt in patchen och fps buggen är då helt borta för oss. Tror det är du som fipplar.

varför skulle jag klaga på ett bilspel som jag egentligen tycker om?
det enda som stör är fps buggen..
och nej . ratten funkar fint i andra bilspel

Permalänk
Medlem
Citat:

varför skulle jag klaga på ett bilspel som jag egentligen tycker om?
det enda som stör är fps buggen..
och nej . ratten funkar fint i andra bilspel

FPS buggen SKA ju vara borta med patchen, så något har gått fel med din patchning, inget mer med det. Sen ratten, uppenbarligen så funkar din inte som den ska eftersom NFSU inte hittar den? Våra fungerar utmärkt. Är det då spelet eller _din_ dator det beror på??

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

FPS buggen SKA ju vara borta med patchen, så något har gått fel med din patchning, inget mer med det. Sen ratten, uppenbarligen så funkar din inte som den ska eftersom NFSU inte hittar den? Våra fungerar utmärkt. Är det då spelet eller _din_ dator det beror på??

har patchat 20 ggr... samms kit.. såfort jag drivar under en bro så sladdar bilen och åker in i väggen därför att den blir okontrollerbar pga den höga hastigheten... DEN ÅKER SNABBARE !!!
argumenterar inte med dig.. för jag orkar inte...
tack o hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan alltid köpa det av dig annars

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

har patchat 20 ggr... samms kit.. såfort jag drivar under en bro så sladdar bilen och åker in i väggen därför att den blir okontrollerbar pga den höga hastigheten... DEN ÅKER SNABBARE !!!
argumenterar inte med dig.. för jag orkar inte...
tack o hej

Du behöver inte argumentera med mig, jag vet ju att ditt spel inte är patchat rätt eftersom du fortfarande har problemet och inte jag
tack o hej på dig

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEvo
Aha har inte märkt detta, due to att jag aldrig ligger sist

Samma sak när man ligger först och motståndarna kommer ifatt en, oavsett hur bra man kör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Samma sak när man ligger först och motståndarna kommer ifatt en, oavsett hur bra man kör.

Jo, jag har också märkt det. Även om man väljer easy och gasar på för fullt så gör dom det. T.ex på olympic street eller vad den nu heter. Där finns det en raksträcka som man kan åka tre olika vägar. En till höger, en till vänster och en i mitten som åker ner under marken till ett garage elelr något sånt. Just den raksträckan i reverse så får motståndarna en superhög fart och kör om en, även om man själv har näst intill toppfart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Jo, jag har också märkt det. Även om man väljer easy och gasar på för fullt så gör dom det. T.ex på olympic street eller vad den nu heter. Där finns det en raksträcka som man kan åka tre olika vägar. En till höger, en till vänster och en i mitten som åker ner under marken till ett garage elelr något sånt. Just den raksträckan i reverse så får motståndarna en superhög fart och kör om en, även om man själv har näst intill toppfart

slipstream, han använder suget bakom dig och får satans med fart. funkar på långt avstånd bakom.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
slipstream, han använder suget bakom dig och får satans med fart. funkar på långt avstånd bakom.

Men.. catch upp heter det, på dom sista banorna ligger man 7 sec före motståndaren och på 2 röda är han ikapp och om dig.. hur bra du än kör.. Det är ingen slipstreaming det.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

någon som vet vart man har sin savefile. jag ska installera om datorn. och då vill jag ha kvar min savefile. men vart ligger den? och jag hittar inte den under c:\. och jag använder win2k

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är rätt kul, men jag stör mig verkligen på karriärsbiten. Det är verkligen så fruktansvärt tråkigt upplagt. Uppgraderingarna man kan göra på bilarna borde vara beroende av enbart pengar. Det blir mycket roligare om man verkligen får jobba ihop till alla delar. Nu kör man bara lite och väntar på något skall bli upplåst - störtlöjligt.
Delarna till bilen borde skilja sig åt mer, och det borde finnas många fler olika delar. Mer åt Street Legal hållet. Jag vill sitta och planera vilka delar jag skall köpa, skräddarsy bilen och försöka få ihop ekonomin. Det blir mycket roligare, bilen blir mer unik och det erbjuder lite nya utmaningar. Sedan borde det vara mindre linjärt också. Jag förstår inte varför man inte lagt ned arbete på att göra den biten bättre. Just nu känns det mest som en dålig ursäkt till att köra några race i rad.
Stylingen borde jag inte ens behöva nämna, men jag gör det ändå. Den är helt värdelös och nästan uteslutande ful som stryk. Även de mest fanatiska japps-stylarna skulle skratta ut en om man kom rullandes med en NFSU-bil i verkliga livet, med några få undantag.
Usch, den biten tycker jag verkligen inte om. Annars är det rätt kul, speciellt driftingen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch
Jag tycker spelet är rätt kul, men jag stör mig verkligen på karriärsbiten. Det är verkligen så fruktansvärt tråkigt upplagt. Uppgraderingarna man kan göra på bilarna borde vara beroende av enbart pengar. Det blir mycket roligare om man verkligen får jobba ihop till alla delar. Nu kör man bara lite och väntar på något skall bli upplåst - störtlöjligt.
Delarna till bilen borde skilja sig åt mer, och det borde finnas många fler olika delar. Mer åt Street Legal hållet. Jag vill sitta och planera vilka delar jag skall köpa, skräddarsy bilen och försöka få ihop ekonomin. Det blir mycket roligare, bilen blir mer unik och det erbjuder lite nya utmaningar. Sedan borde det vara mindre linjärt också. Jag förstår inte varför man inte lagt ned arbete på att göra den biten bättre. Just nu känns det mest som en dålig ursäkt till att köra några race i rad.
Stylingen borde jag inte ens behöva nämna, men jag gör det ändå. Den är helt värdelös och nästan uteslutande ful som stryk. Även de mest fanatiska japps-stylarna skulle skratta ut en om man kom rullandes med en NFSU-bil i verkliga livet, med några få undantag.
Usch, den biten tycker jag verkligen inte om. Annars är det rätt kul, speciellt driftingen.

ja precis.. delarna borde vara lite dyrare..och man borde få kämpa somfan för att kunna få råd med ny motor osv...
lite mer banor borde det vara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi

Och det funkar även om motspelaren är på andra sidan vägen? Det är bara något sjukt buggigt med catchupen =/