Permalänk
Medlem

Acura är sämre än 206an så du kan va tyst.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

miatan är snabbast till man får allt lvl3 trim, då är skyline snabbast.

edit: snart klar, race 102/112

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Va trött jag blir. Har klarat 95 av 111 race, och helt plötsligen får motståndarnas bilar _MYCKET_ snabbare än min. Kvittar hur bra jag kör.

En annan sak jag stör mej på är om jag krockar så flyter jag ju runt jorden ett varv, men om dom krockar så ligger dom bakom efter 2 sekunder igen.

Kör jag på en stolpe(en sån som flyger iväg) så förlorar jag 2 sekunder. Helt sjukt. Och jag kör på easy.

Ngn som vet vilken som är den bästa bilen? Jag kör med 206an

eclipsen är bra.. civicen likaså.. jag kör med manuell växel.
Jag ligger alltid långt före i varje race.. förutom dragrace.
Manuell gör att jag kan varva bilen mer i en uppförsbacke än nerförsbacke.. Man får den att gå som man vill.. manuell är tråkigt också..
+ att folk tycker man är "kunglig" när dom ser än växla med ENTER och SHIFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosenson
är nog inte det han menar, är nog det att de som ligger längre bak kommer lättare ikapp de längre fram.

Exakt. Tack

Det går att stänga av om man kör Quick Race eller liknande. Men inte under Underground Mode.. Och det stör jag mig verkligen på...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Acura är sämre än 206an så du kan va tyst.

Eller så var den inte det?
Har ju själv kollat, vet inte om den är snabbare på din dator

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Den catch-up effekten ni pratar om heter "Slip-stream" och det fungerar så att om en bil ligger bakom en annan så får den bakre bilen minde luftmotstånd eftersom den främre bilen tar upp luftmotståndet.
Så det blir lättare och krävs minde kraft att köra om då.
Hoppas någon förstod va jag försökte skriva:)

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Den catch-up effekten ni pratar om heter "Slip-stream" och det fungerar så att om en bil ligger bakom en annan så får den bakre bilen minde luftmotstånd eftersom den främre bilen tar upp luftmotståndet.
Så det blir lättare och krävs minde kraft att köra om då.
Hoppas någon förstod va jag försökte skriva:)

Men läs hela tråden innan du postar...Det är inte alls det vi pratar om. Det vi pratar om är att om du kör ifrån de andra så går deras bilar snabbare än vad det hade gjort om du låg bakom. Samma sak om du ligger bakom dom, då går din bil snabbare än vad den ska göra för att du ska kunna hinna ikapp dom. Det är inte "drafting" vi pratar om som du just skrev.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk

jag kan passa o fråga en sak här då.
har hela underground men tycker inte det var så bra.
vill fuska nu men det funkar inte. tänkte att det iaf kan vara kul att modda bilarna,

hittade fusk här
http://www.purecheats.com/index.php/cheats/PC/Need%20for%20Sp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Eller så var den inte det?
Har ju själv kollat, vet inte om den är snabbare på din dator

På min är den det iaf. Med level3 trimmet.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

jävla skitspel.. EA som spottar ut massa spel..

Permalänk
Medlem

jävla roligt spel. älskar bilspel där man kan bygga och modifiera sina egna bilar.. har det för övrigt på xbox.. .. Bilspel ska spelas på konsol.. inte på pc.. usch

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

jag säger då bara till dem som är ute efter ett mer realistiskt spel, så är det endast å glömma nfsU.
jag tyckte det var riktigt riktigt dåligt. punkt slut!
ett ända "sladder" alltihop.

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
jävla skitspel.. EA som spottar ut massa spel..

Spottar ut? Dom enda spelen dom har gjort är t.ex nfs-serien, mohaa plus några andra.
EA-sports avdelningen är ju något helt annat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
jävla roligt spel. älskar bilspel där man kan bygga och modifiera sina egna bilar.. har det för övrigt på xbox.. .. Bilspel ska spelas på konsol.. inte på pc.. usch

Nej, på pc med ffb-ratt och 5.1 system

Permalänk
Medlem

Sådär ja. det var ett kul spel.. och sista 2 banorna var inte alls så svåra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Det funkar mer perfekt om du får alla perfect shifts, vilket du inte kan få om du har full gas i starten.

Vilket jag fick cirka 90% av gångerna jag körde igår... Idag har det dock avtagit... Mysko bugg det där.

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Spottar ut? Dom enda spelen dom har gjort är t.ex nfs-serien, mohaa plus några andra.

Nej, på pc med ffb-ratt och 5.1 system

Finns ju ratt och 5.1 System till xbox om man orkar men det ska spelas på konsol.. Punkt slut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

att du orkar vara petig..
snackar om EA i allmänhet.. dom har typ 20 golfspel och 10 skate spel.. och ett för simmning eller vafan det e.. sen finns det snowboard.. det är skitspel hela bunten..
nfsu VAR skojj.. men ska det behöva gå 20 GGR fortare bara för att man åker under en tunnel?
jag har aldrig vart med att bilen skulle bli svårstyrd och öka farten 200%

Permalänk
Medlem
Citat:

roligt spel.. men jag har slutat spela pga den irriterande bugen som gör att allt känns 20 ggr snabbare såfort man kör i en tunnel

Kanske för att det är så i verkligheten med?
Det känns som om det går fortare i en lång smal tunnel än vad det gör på en stor bred motorväg.

Tycker inte om att datorn fuskar som den gör.
Ligger man långt före datorn så ser man att han kommer ikapp fast han kör på en krokig väg medans man själv kör på en raksträcka. Catch up-systemet suger.
Datorn kan krocka och köra in i saker utan att han förlorar tid eller voltar. Snuddar man en bil eller något så voltar bilen och man förlorar minst 6 sekunder.

Trimmöjligheterna är väldigt begränsande. Vinylerna är otroligt fula att använda.
Trist att man måste köra race för att kunna låsa upp saker och ting.
Det skulle vara mer som Street Legal. Alla grejor finns hela tiden men man tävlar om pengar och man kan välja själv vad man ska köpa för delar.

Det skulle även ha varit separata kampanjer för varje gren. En för drifting, en för drag o.s.v.
Skulle man blanda Street Legal och NFS:U så skulle det bli bra.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Exakt. Tack

Det går att stänga av om man kör Quick Race eller liknande. Men inte under Underground Mode.. Och det stör jag mig verkligen på...

Aha har inte märkt detta, due to att jag aldrig ligger sist

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Lite irriterande att underground mode slutar funkar när man klarat ut det.. hade lite unika trimdelar (bla turbo lvl4) som inte finns nu :\

Permalänk
Medlem
Citat:

roligt spel.. men jag har slutat spela pga den irriterande bugen som gör att allt känns 20 ggr snabbare såfort man kör i en tunnel

nu är jag lite mer petig mot dig

Åkt tunnelbana?
Om du gjort det så känns det ju som att åka minst dubbelt så fort som om man åker ovanför jord, och det känns som om det tar alldeles för lång tid mellan stationerna när dom ovanför marken är så nära.
Det är ju eftersom det man relaterar hastigheten till sitter två decimeter från fönstret, och då känns det ju så otroligt fort.
Sen är det ju knappast så att dom har gjort så i spelet med flit.
Det är nog bara så att dom gjort fartkänslan så bra att man verkligen känner den där "tunnelkänslan" i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

nu är jag lite mer petig mot dig

Åkt tunnelbana?
Om du gjort det så känns det ju som att åka minst dubbelt så fort som om man åker ovanför jord, och det känns som om det tar alldeles för lång tid mellan stationerna när dom ovanför marken är så nära.
Det är ju eftersom det man relaterar hastigheten till sitter två decimeter från fönstret, och då känns det ju så otroligt fort.
Sen är det ju knappast så att dom har gjort så i spelet med flit.
Det är nog bara så att dom gjort fartkänslan så bra att man verkligen känner den där "tunnelkänslan" i spelet

....
Fysikens lag går inte att ändra på.
Hastigheten är den samma...
egentligen står man ju still i spelet och det är landskapet som kommer mot en.. fattar inte varför det skulle gå så mkt fortare bara för att man kör under en tunnel.. ni som har märkt det fattar vad jag menar..

nfs hp2 kunde man köra under en tunnel.. det känns lika snabbt..
lite snabbare kanske.. men det är en känsla man får.. man tvingas inte att åka fortare som i nfsu..
street legal är kul.. men bilkänslan är skit.. och grafiken suger..

Permalänk
Medlem
Citat:

....
Fysikens lag går inte att ändra på.
Hastigheten är den samma...
egentligen står man ju still i spelet och det är landskapet som kommer mot en.. fattar inte varför det skulle gå så mkt fortare bara för att man kör under en tunnel.. ni som har märkt det fattar vad jag menar..

nfs hp2 kunde man köra under en tunnel.. det känns lika snabbt..
lite snabbare kanske.. men det är en känsla man får.. man tvingas inte att åka fortare som i nfsu..
street legal är kul.. men bilkänslan är skit.. och grafiken suger..

Fysikens lag stämmer, ja. Men samtidigt måste du tillämpa optiken i fysikens lagar. Det är pga av optik månen hela tiden verkar "följa med" oavsett om man går eller åker flygplan samtidigt som träden i närheten bara swishar förbi (det om träden gäller inte flygplan, förutom om man håller på att krasha )
Jag tror knappast att dom gjort så i programkoden i nfsu att bilarna ska åka fortare så fort dom befinner sig i en "tunneldel" av banan. Det är ju bara onödig kod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fysikens lag stämmer, ja. Men samtidigt måste du tillämpa optiken i fysikens lagar. Det är pga av optik månen hela tiden verkar "följa med" oavsett om man går eller åker flygplan samtidigt som träden i närheten bara swishar förbi (det om träden gäller inte flygplan, förutom om man håller på att krasha )
Jag tror knappast att dom gjort så i programkoden i nfsu att bilarna ska åka fortare så fort dom befinner sig i en "tunneldel" av banan. Det är ju bara onödig kod.

men åk i 250 genom en tunnel får du se..
orka tjaffsa med dig.. du verkar inte fatta eller försöka fatta.. eller kanske KAN du inte fatta..
du vet inte ens vad jag menar.. så gefan i att haka upp dig...
alla mina kompisar klagar på det..man kommer i en sväng och ska in i en tunnel i 100.. så plötsligt tycks man köra i 300 och sen kör man in i väggen fastän man har rätt hastighet och vinkel.. bilen går inte att styra ordentligt.. ska visa det när jag hiottar direct3d inspelaren..

Permalänk
Medlem
Citat:

men åk i 250 genom en tunnel får du se..
orka tjaffsa med dig.. du verkar inte fatta eller försöka fatta.. eller kanske KAN du inte fatta..
du vet inte ens vad jag menar.. så gefan i att haka upp dig...
alla mina kompisar klagar på det..man kommer i en sväng och ska in i en tunnel i 100.. så plötsligt tycks man köra i 300 och sen kör man in i väggen fastän man har rätt hastighet och vinkel.. bilen går inte att styra ordentligt.. ska visa det när jag hiottar direct3d inspelaren..

Kanske är det så att kameran backar lite när man accelererar efter en kurva? För det är ju det du menar nu. Och så är det i spelet. Kanske för att ge en lite mer fartkänsla?
Och sluta med att vara otrevlig.

Permalänk
Medlem

NFS är inte så overkligt som vissa av er säger.. det är ändå hyfsat verkligt.. visst.. vissa saker kan väl vara.. men en sak som är verklig är att det finns Tunnelseende .. vilket det blir i verkliga livet också om du kör fort.. alla som säger att det är så förbannat overkligt kan ta sig nånstans ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också det problemet med att det går typ dubbelt så snabbt vid endel tunnlar och på endel driftbanor. Jag löste det genom att höja detaljer och sånt så att datorn inte kunde gå så snabbt, dock inte så mycket så att hela spelet går segt.

Permalänk
Hedersmedlem

taufik: detta är inte första gången jag har sagt åt dig att du ska se över din attityd, men det är fan ta mig den sista.. Skärp dig eller så åker du ut, för gott denna gång.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Kanske är det så att kameran backar lite när man accelererar efter en kurva? För det är ju det du menar nu. Och så är det i spelet. Kanske för att ge en lite mer fartkänsla?
Och sluta med att vara otrevlig.

Det hela har inget alls med känsla att göra, spelet går helt enkelt fortare ju högre framerate du har. Så var det i demot och så är det tydligen i fullversionen också. Tunnlar är mycket enklare än stadsvyer så där går det oftast mycket fortare.

Testa att ställa ner grafikinställningarna till minimum och stänga av vsynk så ska du se vilka fina tider du får...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Uppdatera spelet med officiella patchen som finns så ska problemet med ökad hastighet vid FPSökning försvinna.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "