Permalänk
Medlem

MS 4.0 - död tilt

Jag köpte en Intellimouse Explorer 4.0 Tilt idag, (den med sladd).

Nu är det så att mitt tilt-wheel vill inte fungera, det går med andra ord inte att scrolla i sidled.

Är det någon annan som har denna mus och stött på detta problem och vet hur man kan lösa det?

Jag har installerat IP5 som följer med musen, men det fungerar iallafall inte, och IP5 crashar med jämna mellanrum.

Kör winxp sp1.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

jag har den trådlösa och det funkar perfekt.. =/ om det är möjligt skicka tillbaka musen och be att få en ny.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk

På min 4.0a fungerar varken tilten, sidoknapparna eller scrollen.
Den ligger på nu hyllan och väntar på bättre tider

Permalänk
Medlem

Lägga in drivrutiner ?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellefjant
På min 4.0a fungerar varken tilten, sidoknapparna eller scrollen.
Den ligger på nu hyllan och väntar på bättre tider

verkar ju fruktansvärt onädigt fixa det ist

Permalänk
Medlem

Re: MS 4.0 - död tilt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ryu
Jag har installerat IP5 som följer med musen, men det fungerar iallafall inte, och IP5 crashar med jämna mellanrum.

Kör winxp sp1.

Har du slagit på scrollen i IP5 och testa att den funkar med testen i IP5. För mej funkar det att scrolla i sidled, men inte i alla program.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 4.0 för en vecka sen, testa den i ett par dagar och allt funka bra men sen börja scrollen sluta fungera och jag drog ut musen som satt i via usb och satte in den igen så funkade scrollen igen, testa att dra ut den och stätt därefter in den igen...men jag tycker inte om den musen den hackar när man spelar (quake 3) det känns som om det är typ 20hz på skiten. Sen undrar jag om era 4.0 blinkar när man lyfter upp musen och kollar på den optiska sensorn, när jag vrider lite på den så lyser den helt och ibland börjar den blinka på min 3.0a så lyser musen hela tiden.

Permalänk
Medlem

Vilken är 4.0?? är det nya 3.0:orna? finns det nå balla länkar med bilder?

Visa signatur

/// Otto!

Permalänk
Medlem