Får bara ljud i ena högtalaren (soundstorm)

Permalänk
Medlem

Får bara ljud i ena högtalaren (soundstorm)

Hej, har just fått igång mitt Abit NF7-S Rev 2.0 och soundstorm krånglar (ovanligt)

Det är så att jag bara får ljud i höger högtalare, Jag har en förstärkare som jag har kopplat alla högtalare till och sen den till det integrerade ljudkortet.

Det finns ju ingen line out så jag stoppade den i Front Right+Left.

Hur ska jag fixa detta ?

Och sen så vägrar musen (Intellimouse explorer 3.0) fungera i USB.

Startar jag datorn med musen inkopplad i usb porten så fungerar den inte, PS2 går bra...

OS är Win XP Pro Sp1

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Du måste ju köra in Nvidiadrivarna för att få igång både USB-portarna och ljudkortet.

(Men det kanske du redan gjort)

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Du måste ju köra in Nvidiadrivarna för att få igång både USB-portarna och ljudkortet.

(Men det kanske du redan gjort)

Klantigt av mig att inte nämna det, har lagt in nyaste nForce drivrutinerna ifrån nvidia.

nForce_3.13_WinXP2K_WHQL_international laddade jag ner.

Kan det hjälpa att flasha bios ? vilken versionen ska jag i så fall använda mig av ?

EDIT:

Har nu flashat till senaste biosen men problemet kvarstår!

Jag blir galen, vill ha ljud i båda högtalarna

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Har du kopplat ljudet på den GRÖNA högtalarkontakten på moderkortet och ställt in i ljudinställningar att det är två högtalare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du kopplat ljudet på den GRÖNA högtalarkontakten på moderkortet och ställt in i ljudinställningar att det är två högtalare?

Japp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prova att plugga in ett par hörlurar i moderkortet för att kolla så det inte är dina kablar/förstärkare/högtalare som är paj?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Prova att plugga in ett par hörlurar i moderkortet för att kolla så det inte är dina kablar/förstärkare/högtalare som är paj?

Har gjort det, blir exakt samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Har gjort det, blir exakt samma sak.

RMA

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
RMA

Ok ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du kollat allt detta och det ändå inte funkar så får du nog skicka tillbaks det.
Jag förmodar att du kollat så balansen är i mittenläget?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du kollat allt detta och det ändå inte funkar så får du nog skicka tillbaks det.
Jag förmodar att du kollat så balansen är i mittenläget?

Japp alla inställningar och sånt är precis som de ska.

Skicka tillbaka det orkar jag verkligen inte, då kör jag heldre med mitt gammla ljud kort

Tack endå för alla svar sOFFe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hade samma krabb med mitt...... kolla så att kontakten verkligen är helt intrykt... för på mitt kort så hoppade den ut typ 1 mm om man inte tryker dit den skithårt...

Visa signatur

Ignoscere divinum