Permalänk
Medlem

ingen månadsavgift

finns det nåt bra rollspel som inte har någon månadsavgift?

Visa signatur

Att försöka är det första steget mot att misslyckas.

Permalänk
Medlem

Ett mmorpg alltså.
Project Entropia har ingen månadsavgift.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Avstängd

muonline är HELT gratis både gratis att skaffa och gratis att spela.
www.muonline.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Ett mmorpg alltså.
Project Entropia har ingen månadsavgift.

Nu var det så att han vill ha ett bra spel

Mitt förslag är att anmäla sig till betaversioner av spel. Då får man spela gratis tills
dom är klara iaf.

Permalänk
Medlem

jag kan inte ladda ner muonline från www.muonline.com Var hittar jag en annan länk?

__________________

Visa signatur

Att försöka är det första steget mot att misslyckas.

Permalänk
Medlem

project entropia är bra lite svårt att komma igång om man inte betalar, då får man pengar i spelat att köpa saker för.. www.project-entropia.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

project entropia tycker jag också är helt ok... fast det tar sin tid att spela

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabflott
muonline är HELT gratis både gratis att skaffa och gratis att spela.
www.muonline.com

Är muonline värt att tanka ner och spela eller?

Hur är det ?

Visa signatur

"Y'know, downcasting people for their taste in music is pretty close-minded. Except if their taste in music sucks."

Permalänk
Avstängd

det är värt, om man gillar köttaköttakötta-spel. jag har iaf inte upptäckt något annat mål i det än att just kötta, trada eller utforska

Permalänk
Medlem

verkar rätt kul, tankar det nu.. fast ingen super-speed direkt (10kb/s)

edit: hur mycket skiljer sig spelet från tex. diablo?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

inte alls?

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Avstängd

men tibia då?!

Permalänk
Medlem

Runescape!

www.runescape.com

Grafiken är väl inte den bästa, men väldigt "kul" spel om man inte har något roligare att göra

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Project entropia laggar som f*n. fast man får hoppas att dom löser det med tiden.. verkar kunna bli ett riktigt roligt spel.

Permalänk
Medlem

Här kommer ett jävligt bra gratis MMORPG

http://eng.pristontale.com/

Det är lite manga-stuk på spelet. enjoy

Trailern:
mms://211.39.144.81/movie/NewMovie/pristontale.asf

Permalänk
Medlem

Project Entropia är väl inte gratis? När jag skulle göra en account, och sen logga in skulle jag välja payment way o sånt skit... Hur komme det sej?

Har själv letat efter ett länge... Ska kolla upp muonlie.com, verkar
skoj...
Runescape o tibia har jag kört.. men tröttnade på den grafiken o 1den typens interface.
vill ha nåt mer i typ Diablos / Neverwinter nights eller linkandes spelarsätt... snyggare grafik o mer ställbar kameravinkel. PristonTale har rätt skön grafik o gränssnitt.. Men själva idén med spelet är kasst tcker jag... massa rosa o lila pokemonfilurer o allmänt tjejigt döda blåa kaniner o svampar o sånt.. nja.

Ett spel jag verkligen är tänd på är EVE: The second genesis, men det kostar ju pengar..

Fortsätt tipsa är ni snälla... gratis spel med samma utseende som typ NWN...

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

dungeon siege? ganska snyggt och jävligt kul (diablo-stil) inte mycket till story, men vem bryr sig?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorphO
Project Entropia är väl inte gratis? När jag skulle göra en account, och sen logga in skulle jag välja payment way o sånt skit... Hur komme det sej?

Har själv letat efter ett länge... Ska kolla upp muonlie.com, verkar
skoj...
Runescape o tibia har jag kört.. men tröttnade på den grafiken o 1den typens interface.
vill ha nåt mer i typ Diablos / Neverwinter nights eller linkandes spelarsätt... snyggare grafik o mer ställbar kameravinkel. PristonTale har rätt skön grafik o gränssnitt.. Men själva idén med spelet är kasst tcker jag... massa rosa o lila pokemonfilurer o allmänt tjejigt döda blåa kaniner o svampar o sånt.. nja.

Ett spel jag verkligen är tänd på är EVE: The second genesis, men det kostar ju pengar..

Fortsätt tipsa är ni snälla... gratis spel med samma utseende som typ NWN...

Tackar på förhand

Har du testat Helbreath? Det är typ som diablo, bara lite smått annorlunda. Tror att den europeiska eller amerikanska versionen kostar medans någon asiatisk version är gratis.

Eve är väl hyffsat, men jag tröttnade. Så jag har ett till salu om du är intresserad

Sen så har du ju alltid Diablo 2 om du mot förmodan inte har spelat det

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Har du testat Helbreath? Det är typ som diablo, bara lite smått annorlunda. Tror att den europeiska eller amerikanska versionen kostar medans någon asiatisk version är gratis.

Eve är väl hyffsat, men jag tröttnade. Så jag har ett till salu om du är intresserad

Sen så har du ju alltid Diablo 2 om du mot förmodan inte har spelat det

Aha.. tack.. ska testa.. Tackar... Men MUonline verkar riktigt grymt!!
Men det går jävligt slött att tanka.

Permalänk
Medlem

Project entropia är visst "Gratis" i den meningen att det inte har någon fast månadsavgift. däremot så kan man sätta in riktiga pengar och på så vis "växla" in dem mot Project Entropia Dollars ($10 = 10 ped).

om man inte sätter in pengar i spelet är det jävligt knepigt att komma igång iom att man måste köpa vapen osv.. men det är fullt möjligt.

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Företaget bakom Projekt Enttropi har gått i konkurs, så det rekommenderas att inte sätta in pengar för att få PED i spelet eftersom man riskerar att pengarna kommer gå till annat.
Spelet skall tydligen drivas vidare av ett annat företag men till dess ska man nog vänta med att sätta i pengar.

Permalänk
Medlem

Man kan ta ut pengarna, gör det.

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Kommer muonline alltid att vara gratis eller är det bara betan som är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Här kommer ett jävligt bra gratis MMORPG

http://eng.pristontale.com/

Det är lite manga-stuk på spelet. enjoy

Trailern:
mms://211.39.144.81/movie/NewMovie/pristontale.asf

Så sant som det är sagt!

Som vanligt tycker jag ni ska hojta till om ni ser mig, Exzion lvl 46 fighter. Spelar på alpha för det mesta (KZEE)
Ni som startar nya karaktär bör också välja KZEE, istället för den nystartade lunar (inte -storm ). Där är ekonomin väletablerad och det är lättare för nybörjare att få saker.

Högsta leveln på lunar är kring 50, och det finns lvl 8x (9x, enligt de själv också..) på KZEE och det är en jäkla skillnad om ni undrar.

Permalänk
Medlem

apropå neverwinter nights det har ju inge månads kostnad, finns massa gratis servrar uppe också inte helt fel plus att det finns en riktigt bra server som heter stormplay som jag rekomenderar varmt både rollspel och pvp... hmm just ja adress http://www.stormplay.org/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFunnyMan
Kommer muonline alltid att vara gratis eller är det bara betan som är det?

Det är bara beta än så länge, men det kommer att kosta senare när de släpper fullversion.

Permalänk
Medlem

till er som föreslår dungeonsiege och nwn, skilj på rpg med multiplayerdel och mmo-rpg...

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUida
Project entropia är visst "Gratis" i den meningen att det inte har någon fast månadsavgift. däremot så kan man sätta in riktiga pengar och på så vis "växla" in dem mot Project Entropia Dollars ($10 = 10 ped).

om man inte sätter in pengar i spelet är det jävligt knepigt att komma igång iom att man måste köpa vapen osv.. men det är fullt möjligt.

Annars motsvarar väl 1 PED 1 SKR och inte 1 $. Annars har polaren min haft grym tur att hitta saker i spelet för 10'000 SKR

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Annars motsvarar väl 1 PED 1 SKR och inte 1 $. Annars har polaren min haft grym tur att hitta saker i spelet för 10'000 SKR

ah sorry 10ped = $1 ska det vara hehe

KL: Företaget bakom PE (mindark) sattes i konkurs och togs över av ett "nytt" bolag (mindark|PE) som i grund och botten är samma personer.
detta var dock snart ett år sedan.. så det är lugnt att sätta in pengar

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.