NF7-S har laft av... behöver hjälp..

Permalänk
Medlem

NF7-S har laft av... behöver hjälp..

Tjena.
Kanske lyckats döda mitt andra moderkort på mindre än en månad =).
I alla fall startar inte datorn. Som NF7-S ägare vet finns det två lampor på moderkortet. Den ena har lagt av för mig, tror det är den gröna. Någon som vet vad det betyder?
Jag vet att det inte är fel på mitt nätagg, har testat med annat. (Dock av någon anledning fungerade inte mitt när jag hotwirea det..hmm...) Får ambulansljud i oändliga loopar när jag försöker starta. Det enda som händer när jag trycker på startknappen är att dioderna för ström och hårddiskaktivitet blinkar till, sen dör dom och ambulansljudet kommer.
Någon som har haft samma problem som jag?

// Hittade inget liknande i manualen eller
// på forumet, sorry om det finns

Ulf Johansson

Visa signatur

Burk: DFI NFII Infinity|[color="red"] Barton 2500+ AQZEA 0331 [/color](265x9) | A-Data PC3200 BH-5 2x256 MB | PoV Geforce 4 Ti 4200 128 MB
Burkkylning: Maze 4 | Maze Z | Eheim 1250 | Nissan Micra -87 Radiator
Server: Asus P4B533-V | Pentium 4 2,0 GHz | Samsung PC2700 1x512 MB | Geforce 256 32 MB

Permalänk

gör "reset" på cmos, ta bort batteriet, byt platsen på minnen
kanske också prova att inte ansluta den fyrkantiga kabeln som e till för CPU ström.
hoppas det löser sig

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av §zgeMbit/s§
gör "reset" på cmos, ta bort batteriet, byt platsen på minnen
kanske också prova att inte ansluta den fyrkantiga kabeln som e till för CPU ström.
hoppas det löser sig

Testat reset:a cmos.
Testat att byt plats på minnet.
Den fyrkantiga kabeln sitter i (har gjort det hela tiden).

Dock har jag inte testat att ta ut batteriet...

Men är det ingen som vet vad de båda dioderna på moderkortet står för?

// Ulf

Visa signatur

Burk: DFI NFII Infinity|[color="red"] Barton 2500+ AQZEA 0331 [/color](265x9) | A-Data PC3200 BH-5 2x256 MB | PoV Geforce 4 Ti 4200 128 MB
Burkkylning: Maze 4 | Maze Z | Eheim 1250 | Nissan Micra -87 Radiator
Server: Asus P4B533-V | Pentium 4 2,0 GHz | Samsung PC2700 1x512 MB | Geforce 256 32 MB

Permalänk
Medlem

Re: NF7-S har laft av... behöver hjälp..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phuno
Tjena.
Kanske lyckats döda mitt andra moderkort på mindre än en månad =).
I alla fall startar inte datorn. Som NF7-S ägare vet finns det två lampor på moderkortet. Den ena har lagt av för mig, tror det är den gröna. Någon som vet vad det betyder?
Jag vet att det inte är fel på mitt nätagg, har testat med annat. (Dock av någon anledning fungerade inte mitt när jag hotwirea det..hmm...) Får ambulansljud i oändliga loopar när jag försöker starta. Det enda som händer när jag trycker på startknappen är att dioderna för ström och hårddiskaktivitet blinkar till, sen dör dom och ambulansljudet kommer.
Någon som har haft samma problem som jag?

// Hittade inget liknande i manualen eller
// på forumet, sorry om det finns

Ulf Johansson

För mig har jag bara en röd som lyser när datorn har stöm. Datorn fungerar för övrigt perfekt.

Permalänk
Medlem

Sök, finns hur många trådar som helst om det här.