Permalänk
Testpilot

Fancontroller till nätagget

Jag lödde om lite i mitt nätägg och drog då ut kabeln till fläkten så jag kunde koppla den till en fancontroller. Frågan är då om man kan köra fläkten på lågt varvtal eller kan nätagget bli överhettat.
Innan jag drog ut kabeln då kördes fläkten på 12V hela tiden vilket jag tycker verkar lite överdrivet och fram för allt högljutt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

e du säker på att den körde 12volt hela tiden för i alla mina nätagg så har den varit reglerad efter belastningen...

ps det har inte varit värsting enbart så jag tror dom e det på dom flesta.

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

På mitt gammla Q-Tec 550 wattare kopplade jag in båda fläktarna till en fanbus där jag jag kunde välja o spänningen själv. Så om agget har två fläktar så ska det nog inte vara några problem o köra fläktarna lite långsammare. Om du är osäker, testa dig fram o känn på agget efter en stunds hård belastning.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
e du säker på att den körde 12volt hela tiden för i alla mina nätagg så har den varit reglerad efter belastningen...

ps det har inte varit värsting enbart så jag tror dom e det på dom flesta.

Det har låtit högt hela tiden, även när jag inte använt datorn, men det stämmer kanske så som du sa, men jag tycker inte att det ska behövas så mycket fläktning.

Det kan inte vara så att fläkthastigheten är dimmensionerad för att ventilera hela chassit? jag har just skaffat vattenkylning så det är inte så stort behov av genomströmning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]