Permalänk
Avstängd

Varför moddar man ONYKTER ?

Moddar du nyckter eller onyckter ?
Jag moddar nyckter när jag använder elektriska verktyg som dremel , sticksåg osv men när det gäller lackning osv så klämmer jag i mig 2 -3 KOFF för att slappna av lite extra och det visar sig löna man låter hjärnan slappna av och gör modden och den blir bra utan att grubbla innan om det blir rätt eller fel utan kör på och låter de ideer man haft bara göra sig av egen kraft !

Nu undrar jag !

Är det fler än jag som upplever detta eller är det bara jag ?

Vad jag gjort ? Det visar jag i morgon då jag e nyckter nog att hålla kameran still

Permalänk
Medlem

du har väldigt få stavfel för att vara onykter

Visa signatur

2500+@3200+ | 9600 Pro | 2*256 Twinmos winbond | NF7-S 2.0 |

Permalänk
Avstängd

förklarar iaf din avatar

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jag har bara moddat nykter hittills.. Man kanske skulle prova med litta bir? :p.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Det är inte kul om man skulle få i sig lite mer än förväntat och sedan meckar med datorn i säg några timmar, sedan när alkoholen lämnar kroppen vill man bara sova. En av mina modifikationer blev inte färdig pga detta. Men några öl för att slappna av lite, varför inte.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Hehe!
Har just monterat nyttt nätagg i burken!
Efter en helkväll med jobbarkompisar blir man lite fumlig, men det är svårt att hålla sig efter ett inköp!:p
Mor nya klocknings-PB!:up:

Permalänk

Antar att nu är ett bra tillfällde att modda onykter ^^
Kan årova på poalrens burk som står här

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

Vad menar du med onykter?

2-3 öl räcker ju inte för att bli onykter.
Jag brukar dricka öl när man gör saker (förutom köra bil). Finns det något som är så gott som att gå och små pilla och ta några öl

Men om man är onykter så kan man inte modda en dator inte jag iaf... kan ju knappt gå

Visa signatur

Jag skyller alla stavfel och andra grammatiska fel på min dyslexi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyllve
Vad menar du med onykter?

2-3 öl räcker ju inte för att bli onykter.
Jag brukar dricka öl när man gör saker (förutom köra bil). Finns det något som är så gott som att gå och små pilla och ta några öl

Men om man är onykter så kan man inte modda en dator inte jag iaf... kan ju knappt gå

Det är rätt stor skillnad på onykter och aspackad. Onykter blir du efter 1-2 öl. Du kanske inte känner av det men jag lovar att du åker fast i en kontroll med 2 öl i kroppen.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Jag har just vaknat avslappnad och undrar vad som hände igår.
jag höll på med en av mina radiatorer och skruva, tejpa måla och limma men sicket resultat sen då ?
Bild kommer så snart jag e klar med hundens promenad

Permalänk
Medlem

En liten historia. Var förra vintern jag var och köpte ett 15"bas element, hade byggt en låda dagen innan men den var inte klädd. Iaf kom hem rätt så sent och då lämmnade jag bara in basen i lägenheten och sen drog jag till festen. Ja full blev jag iaf kom hem runt 3tiden på morron. Så klart att jag kom på att jag skulle klä lådan innan jag gick och la mig.

Summa
Såg ut som skit
Där jag hade klippt såg ut som ett rent helvete, snett som fan,limm över allt
Hmm Basen då jag skulle skruva fast den oj oj oj det var inte kul att skruva med mejjsel. Skruvdragare ska det va. Oj oj slant från skruven och Sprääääck rakt igenom basen. Fan
ja den kostade 2000kr på Ljudia.
Jag fick inte ens lyssna på den
Inte en ton =(

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk

Lack + 2-3 öl = MYCKET bra, funkar klockrent för mig iaf som föregående tala nämnt så slappnar man av på ett annat sätt å kan TOK focusera sig på ENBART en upgift i taget, däremot kapa topwindowkit med dremel efter en 6-7 bira är inte så smart, skulle kapa lite åt broder som kom förbi en sen lördag kväll, han hade lite brottom så jag plugga i dremeln å börja kapa.

RESULTAT.
Hålet var otroligt nog snyggt som attan, kan dock ej säga samma sak som min fingertopp som hade en dust med kapskivan, efter 5 sekunders smärta å svordommar så var köksgolvet lagomt nersprutat med blod (tänk vad högt tryck man har i blodådrorna i fingrarna) jaja det var ett litet offer till moddar gudarna, kommer dock ALDRIG mer använda verktyg av någon slag i fyllan.

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Det är rätt stor skillnad på onykter och aspackad. Onykter blir du efter 1-2 öl. Du kanske inte känner av det men jag lovar att du åker fast i en kontroll med 2 öl i kroppen.

Jag sa ju att jag inte kör bil och dricker. Så det är nog ingen fara.

Visa signatur

Jag skyller alla stavfel och andra grammatiska fel på min dyslexi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
En liten historia. Var förra vintern jag var och köpte ett 15"bas element, hade byggt en låda dagen innan men den var inte klädd. Iaf kom hem rätt så sent och då lämmnade jag bara in basen i lägenheten och sen drog jag till festen. Ja full blev jag iaf kom hem runt 3tiden på morron. Så klart att jag kom på att jag skulle klä lådan innan jag gick och la mig.

Summa
Såg ut som skit
Där jag hade klippt såg ut som ett rent helvete, snett som fan,limm över allt
Hmm Basen då jag skulle skruva fast den oj oj oj det var inte kul att skruva med mejjsel. Skruvdragare ska det va. Oj oj slant från skruven och Sprääääck rakt igenom basen. Fan
ja den kostade 2000kr på Ljudia.
Jag fick inte ens lyssna på den
Inte en ton =(

Högtalare ska byggas med öl i kroppen. Kanske inte fullt sådär mycket iofs.

Det är ju riktigt härligt att bygga högtalare och dricka öl en lagom varm sommardag

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk

hehe! lacka om min saab på jobbet idag.. hade 7st falkenberger i magen då
resultat:gudomligt!

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem

det var en lång promenad iaf

Permalänk
Medlem

OK.. jag är jäääävligt onykter nu o jag har faaan ingen lust att modda.. undrar vad det kan bero på.. ??

Permalänk
Medlem

Har aldrig druckit under en modning, men ibland kan det behövas efteråt (när allt gick åt helvete) =/

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Avstängd

uppdatering....

utlovade bilder kommer här!
radiatorn var koppar färgad och smutsig men silver och fin nu !

Permalänk
Medlem

umm... kanske inte så mycket moddning.. men ett par polare o jag satt o hade tequila race... sen kom polaren på att jag skulel klocka hans amd.. :/ resultat = bränt mobo och prolle... dyr kväll för polaren som tog på sig ansvaret

Visa signatur

"If you are looking for perfect Saftey, you will do well sitting on a fence watching the birds"
Wright Brothers 1901

Permalänk

Tänka tanken på booze och moddning får jag inte ens ihop.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Tänka tanken på booze och moddning får jag inte ens ihop.

Tanken på vettigt tänkande o booze får jag inte ihop..

Permalänk
Avstängd

hehe upptäckte just en nackdel med sprit och moddning - glömde fästa nipplarna med rätt kermiskt material så det sprutade fint efter en stund, troro jag tog superlim och limmade dit nipplarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
Tanken på vettigt tänkande o booze får jag inte ihop..

fyndigt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Beng, kanske. Full, nej. Trött, aldrig.

Det blir bara förjävligt...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

hmm...har inhandlat ett nytt vattenblock till GPU'n....och en platta 5.0 HANSA....få seee vilken ja tar först... hehe !!! mumma!

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
hehe upptäckte just en nackdel med sprit och moddning - glömde fästa nipplarna med rätt kermiskt material så det sprutade fint efter en stund, troro jag tog superlim och limmade dit nipplarna

Löd nipplarna istället

Permalänk
Medlem

thaaaaa! teacx nuuu! lite smirr lvc det!! kjanske tionte ska ta kylaren idatfg.´+?`aja ska åbvas nu! natt

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
thaaaaa! teacx nuuu! lite smirr lvc det!! kjanske tionte ska ta kylaren idatfg.´+?`aja ska åbvas nu! natt

Hmmm.. tur att du itne moddar... har också vart i tillst¨ndet när kag slrev så... som tur va sabbade det bara en mus-matta

Visa signatur

"If you are looking for perfect Saftey, you will do well sitting on a fence watching the birds"
Wright Brothers 1901