Permalänk
Medlem

irq..

någon somv et varför jag inte kan ändra irq kanal på mitt grafik kort ? kör win xp.. måste byta då mitt graffekort och nätverkskort har samma irq kanal..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk

Flytta nätverkskortet till en annan PCI-plats, så löser det sig nog.

Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.

Permalänk
Medlem

integrerat så inte alltför lätt..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk

Ok, då kanske du skall testa detta:

Ur FAQ:

Hur löser man IRQ-problem i w2k/xp?
Så länge ACPI (Automatic Configuration Power Interface) är aktiverat kan det vara problem att ändra IRQ tilldelningen. Om man installerar standard PC istället så får de flesta enheter en egen IRQ, det här kan lösa många problem med hackande spel och allmänt dålig prestanda. det kan lösa sig om man byter PCI plats på dina enheter, men oftast gör det inte det. Det löser man med att installera som standard pc.

Hur installerar jag som Standard PC i windows XP och 2000?
1. för att ändra utan att installera om operativsystemet, gå in i enhetshanteraren/dator/ byt ut drivrutinen från ACPI till Standard PC och starta om.
2. I början av installationen tryck på F5 innan Windows executive läses in, och välj Standard PC.

Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.

Permalänk
Hedersmedlem

Om de sitter på samma fysiska IRQ-lina så är det inte så mycket du kan göra åt saken även om du stänger av ACPI.

Får man fråga varför du vill ändra IRQ?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

hmm hittar inte hur jag kan ändra där så att det blir standard pc..

donan fear.. ajg vill ändra för att jag får irq krok ? lite jobbigt med bluescreen så snabbt jag använder både graffe och nätverks kort för hårt samtidigt..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..