Permalänk
Medlem

Vad är moding?

för att det ska räknas som moding

måste man ha 3st 500watts näragg å 9000 neonfläktar å 40 neonrör, vattenkylning, snömaskin, svett och en jävla massa plexiglas?!??!

Eller?

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Nej? Modda - Modifiera. Modifiera - Ändra något

Alltså, det räcker med att du t.ex sågar ut ett nytt fläkthål så har du "moddat" ditt chassi!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

nee, moddnings står för modifiering så om du tex fixar en lcd med en låda till det är en modiefiering av datorsystemet de behöver inte va så extremt
eller varför inte en fankontroller man byggt själv

Visa signatur

Amd 64 3500+ Geforce4 ti4800SE 128mb, 1024mb ram 120gb hårddisk

Permalänk
Medlem

sätt en lysdiod i fronten så har du moddat din dator...
eller kanske så kan du såga upp ett jack i sidan, det är också moddning
moddning är att på något sätt göra så att datorn ser annorlunda ut/skilljer sig i från mängden....
sen om modden är stor eller liten beror ju på smak och plånbok

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Ännu en tråd?
De här trådarna är vanligare än vad det finns datorer som ser ut så som du klagar på.
Modning är när du ändrar något. -inget mer, inget mindre

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk

nä de behövs ingen snömaskin

fast de ger mig en ide

Permalänk
Avstängd

modding är att köpa en Tt-låda och visa den för folk

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
modding är att köpa en Tt-låda och visa den för folk

jag vet inte igentligen varför folk klagar på Tt lådorna. de flesta som köper den har ett behov utav förmågan att få bra temperatur. + att lådan är inte ful. det är en låda som vilken annan som helst. funktion före utséende i vilket fall. 7 fläktar hade kostat mig cirka 1000:- och jag behövde ändå ett nytt chassi.:)

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
jag vet inte igentligen varför folk klagar på Tt lådorna. de flesta som köper den har ett behov utav förmågan att få bra temperatur. + att lådan är inte ful. det är en låda som vilken annan som helst. funktion före utséende i vilket fall. 7 fläktar hade kostat mig cirka 1000:- och jag behövde ändå ett nytt chassi.:)

Tt chassin är underbart snygga!! Har själv funderat på att köpa ett.. Men min plånbok pallar inte det just nu

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är fler som delar min uppfattning om Tt-lådorna och liknande lådor som kommer "färig-moddade".

För mig är meningen med att modifiera sin låda att:
1. Man gör det själv, finns väl inget bätter än att kunna säga stolt: "det har jag gjort själv"
2. Det får en personlig touch och inte nåt som "alla" andra har
3. Ha en låda som sticker ut lite från den gråa massan (:)), vilket inte en ärdigmoddad låda gör, för det finns 100 andra som har en likadan (såg kaske 70 likadana lådor på DHS03)

men det är ju bara min uppfattning

(död åt fjortismoddade lådor )

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagrazol

Ha en låda som sticker ut lite från den gråa massan (:)), vilket inte en ärdigmoddad låda gör, för det finns 100 andra som har en likadan (såg kaske 70 likadana lådor på DHS03)

(död åt fjortismoddade lådor ) [/B]

hehe måste bara säga att om du kommer med en helt grå låda på ett lan så sticker du ut från mängden
själv tycker jag att det inte finns så många "Gråalådor" på Lan längre vem vet det kanske kommer tillbaks med dem gråa lådorna snart nu när alla andra har Julgranar till datorer ( tror visserligen inte att det kommer hända, men vem vet )

hehe inget illa menat nu

och on topic, det är som alla andra säger, när du har ändrat någonting mot va det var orginal, det är en modifierad låda, det är bara en fråga om hur modiferad din låda är.

Och allt tjafs om Tt lådorna så kan man ju ha delade meningar men man kan inte säga att dem är modifierad när man köper dem eller att dem redan är färdigmodifierade, utan det är en orginal låda helt enkelt. så allt tjat om att dem är färdigmåddade kan jag inte gå med på iomed att dem ser ut så orginal, men sen råder det ju delade meningar om dem är snygga eller inte, men som sakt va så är smaken som baken och det är väll endå tur det ?

Permalänk

Du behöver 9000 neonfläktar. Annars är det ingen modd. Det förstår du väl?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

När man på något sätt förändrat lådan (eller nån hårdvara) så att man på något sätt förbättrat den, antingen utseende, kylning, ljudnivå eller något annat.

Köpmoddad är inte moddad. Och det mesta som finns att köpa färdigmoddat ser ut som f-n och det är en väldigt bra anledning att inte köpa tt xaser och liknande lådor.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

för det första tror jag inte ens ordet "moding" finns med i ordboken.
Modding däremot finns och det är helt enkelt bara ändra något på något och du har moddat den Dessutom behöver det inte förbättra...

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Modding är KONST!!!

sedan TT är det inget fel på tycker jag. Jag ogillar mer Li-Lian eller hur det stavas. USCH.
Fy på er som klagar på TT
tycker jag

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Avstängd

3*500W... fan vad äg

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Snömaskinen är det som krävs för att det ska räknas som mod. Allt annat räknas bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
3*500W... fan vad äg

9000 fläktar då....

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Avstängd

Det är inte samma sak, 3*500w är ju fan snart nödvändigt :D...
+ att man kan väl ha det också?.. borde det inte gå att koppla i hop 3 nätagg...

DUNDERFETTISH!

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
Det är inte samma sak, 3*500w är ju fan snart nödvändigt :D...
+ att man kan väl ha det också?.. borde det inte gå att koppla i hop 3 nätagg...

DUNDERFETTISH!

Går väl alldeles utmärkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafnus
Snömaskinen är det som krävs för att det ska räknas som mod. Allt annat räknas bort.

Hmm... undrar just hur svårt det vore att bygga en liten kärnreaktor...

Permalänk
Medlem

Misstänker ett litet lås snart nuff spam så tråden får leva.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Inaktiv

Jag har klätt min dator med plast som liknar marmor, borrat upp ventilationshål och satt metall öljetter i dem. Detta duger som en moddning och den passar mitt rum.

Min ök-modning av en dator är en gammal Pentium som är uppskruvad på en spånplatta med HD och trafo som hänger på väggen. Just nu är den inte inkopplad, men den fungerar väl trots det är Win98 på den med ca 12 olika virus.

Min polare har en dator med lysrör, egen designat plexifönster i skalet, diodfläktar, motivlackat, vattenkylning, neon kablar och allt annat man kan tänka sig. Detta tycker jag är att överdriva när det gäller moddning, men nu vet ju alla att man ofta moddar just för att överdriva nått och det är lite det som är själva hobbyn

Permalänk

bah tredje tråd men nästan samma topic innom bara några veckor

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk

modding är ett personligt utryck i form av att du ändrar din dator efter egen förmåga o tankar! säger inte att de är fel att ha en så kallad (här) färdig moddad låda har fakist en själv som jag fått men har också en jag jobbar på...(min typ 5:te) ingen här kan säga att ett modd är fel..
modding är va du själv gör de till de är ett sånt stort begräpp. att ingen kan säga att någon gör fel eller rätt.
för en modifikation som de är förkortning för betyder ju att ändra något eller? har jag fel?

ps. är trötta på de moddare här som klankar ner på andra, kan jag säga att de är mer störande att läsa de än att läsa samma fråga 7 gånger ds.

Permalänk

alla klagar på allt, förstår inte meningen. Det finns 1000 chassien på marknaden idag, bara att titta på de man tycker mer om. Sedan kan jag hålla med om att xaser chassierna är "färdig moddade" det är sant, men dom finns även utan fönster om ingen lagt märket till det. Dock kostar denna lådan lite mer än de andra närmare bestämst 2300 kr i skrivande stund.

Vilket jag anser som dyraste laget för ett tomt chassie utan psu. Det kostar att ligga på top + att jag förstår inte meningen med 7 st 80 mm fläktar. skulle hellre ha 4 st 120 mm fläktar.

Dock min syn på saken.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

När någon startar en tråd med något kortfattat och provocerande och sen inte skriver något nytt i tråden klassas det som flamebait. Don't feed the trolls..