Permalänk
Medlem

Zalman ZM80C-HP till HIS 9600pro

Har någon erfarenhet av hur varmt det blir?

Är nyfiken på om man kan köra det passivt utan tillvalsfläkten utan problem med hög värme.
Tack

Permalänk
Medlem

Jag kör föregångaren till den där kylaren (guldfärgad) utan någon fläkt eller problem. Har den på ett 9500 PRO. Du bör dock se till att du har bra chassiventilation om du ska montera en sådan.

Visa signatur

ASUS P5Q PRO <> Intel C2D E8500 <> Noctua NH-U12P <> 6GB Corsair Dominator PC8500
ASUS Radeon HD4850 TOP 512MB <> Samsung Spinpoint F1 1TB + Seagate Barracuda 5 200GB <> Antec 300

Permalänk
Medlem

Ok...

har 4st tysta 80mm papst totalt för in/utblås, så har ett visst flöde men osäker på om det är tillräckligt

Permalänk
Medlem

Jag kör en sån på mitt sapphire fireblade i 500/350 utan fläkt och problem med hyffsad ventilation, då är inte ens flänsarna varma. Har även läst nånstans att just 9600 PRO ska vara ett av dom kallaste korten i förhållande till prestandan man kan få tag i idag.

Permalänk
Medlem

jag har ett Connect 3D Radeon 9600 PRO & kör med ZM80A-HP.
Har 2 st Zalman ZM-F2 92mm fläkt som kör i silent läge i burken det funkar kanon.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 E 3,2@3,52,Zalman Resorator, 1024 mb,geforce fx 5950 ultra,compaq P 1220

Permalänk

ati korten över huvudtaget är svala av sig.
har hört (inte säker) att man inte behöver någon fläkt till ati korten oavsett model när man har en Zalman ZM80C-HP kylning. Kan inte lova något eftersom jag inte har ett ati kort.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

till 9800 PRO och uppåt rekomenderas fläkten som finns till....

Permalänk
Medlem

Kan ju säga direkt att mitt 9800Pro md Zalman ZM80C-HP monterard blir jäkligt varmt under belsatning utan extra fläkten. Med den blir det bara lite småvarmt. Så ett 9600 borde man kunna köra passivt ganska lungt.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren
min fläkt har sen senaste frakten börjat låta förjävligt (den skorrar, så man får pilla lite vid varje start så den inte låter så extremt)

blir nog in i veckan o köpa en zalman då, lika bra o få tyst på skrället helt