Permalänk
Medlem

2 st NätAgg går det?

tjenare grabbar och tjejer...
har en liten fråga till er...

Jo nu är det så att jag har 2 st nätagg som jag vill använda men kan man använda 2 st nätagg eller måste jag köpa ett nytt kraftigare nätagg...??

Ps vet att denna tråd inte passar här men det funkar säkert...

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Tråden passar bättre i Modifieringar.

Japp, det går att koppla ihop 2st nätagg. Flera här på Swec har gjort det. Nästintill säker på också att Sweclockers har en Guide/Artikel om det.

*Anmäler tråden om att bli flyttad*

Permalänk
Medlem

Fasiken, hade en länk till en guide angående detta men jag lyckades naturligtvis glömma att spara alla favoriter när jag formatera för ett tag sen.

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.

Permalänk
Avstängd

gör en Y-ATX kabbel själv.. dryga 60Kr går det på

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Avstängd

Det enklaste är att sätta ett gem mellan grön och valfri svart sladd på moderkortskontakten på det ena agget. Sedan pluggar du in vad du ska ha (jag kör fläktar och hälften av mina hårddiskar t.ex), och trycler på powerknappen på baksidan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

tomt

Permalänk
Avstängd

Hm, ingen som gjort Y-kopplingen innan 2003?... jag körde min redan 2001... och 2002 kasta jag ut den ur lådan då den inte behövdes

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Re: 2 st NätAgg går det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TaTTaren
tjenare grabbar och tjejer...
har en liten fråga till er...

Jo nu är det så att jag har 2 st nätagg som jag vill använda men kan man använda 2 st nätagg eller måste jag köpa ett nytt kraftigare nätagg...??

Ps vet att denna tråd inte passar här men det funkar säkert...

svar ja.
Det finns en guide om det under artiklar.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Tänkte sno den hår tråden lite.

Om man kopplar ihop tvåsycken nätagg via ATX-kontaken.
Blir det då t.ex 600W (om man har två 300W), eller blir det att dem två tillsammans driver det hela?
Vi säger att vi ska driva nåt på 100W, tar varje nätagg då hand om 50W var eller?

Tänkte försöka få ihop något som ska driva en peltier.
Men vill helst slippa köpa ett speciellt nätagg, då jag har 5-6 stycken 350W över.

Permalänk
Medlem

du kan ju koppla in peltiern till ett eget nätagg

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

Vad kännar man på att ha 2 nätagg? är det bar för nått specigelt?!:confused: //wikk3!

Visa signatur

Varför mig? *winne!*

Permalänk
Medlem

Om du har två stycken 300 watts nätagg så får du effekten 300W + 300W = 600W.
Det är bra om man vill ha lite extra kräm.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mithril
du kan ju koppla in peltiern till ett eget nätagg

Jo det var det jag tänkte göra
Sen nu när jag läser min fråga så fattar jaf n0ll
Har 18A på 12V, det borde väcl räcka till en 80W peltier iaf

Qmax: 80.3 Watts
Imax: 8 Amps
Umax: 15.2 Volts

Fast om jag ska ha något större så finns det nog en risk att jag måste uppgradera strömkällan?

Qmax = 226.1 Watts
Imax = 24 Amps
Umax = 15.2 Volts

Permalänk
Medlem

Jo för att jag har ett par hårddiska för mycket för att nätagget ska orka dra dom,,, så jag behöver ett till och hár ett som ligger under min säng och skräpar...

men funkar det att koppla ihop ett 250 och ett 300?

TaTTaren = uber Noob

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you