Permalänk
Medlem

Driva HD-huvud med IDE-LED?

Kan man på något sätt "tjuvkoppla" läshuvudet på en kasserad HD så att det rör sig i takt med spänningsstötarna från IDE-LED.en?

Finns det någon pin-layout på IDE-ingången i en HD?, antar att man måste leta upp jord och någon form av signalingång, men problemet blir väl att huvudet bara rör sig åt ett håll eftersom man bara kan frambringa positiv spänning.?!

Permalänk
Medlem

Varför vill du göra detta?

Visa signatur

[size="1"]Men vad vet man[/size]... Att Rubiks Kub är beroendeframkallande.
#ås@QuakeNet for ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atma-n
Varför vill du göra detta?

han har säkert satt ett fönster på hårddisken och han tror det ser fränt ut att det rör på sig när datorn tänker

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Tror inte att du kan styra Läsarmen från IDE-pinnarna... Du måste nog länger in i disken. Vad jag vet så har ju inte datorn koll på läsarmen utan detta sköts internt i HD:n... Men det kanske finns nån signal för att parkera armen iof... ?

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
han har säkert satt ett fönster på hårddisken och han tror det ser fränt ut att det rör på sig när datorn tänker

"Han tror" ?, Aha, vad bra, så det är du som bestämmer hur allting ska vara här i världen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
"Han tror" ?, Aha, vad bra, så det är du som bestämmer hur allting ska vara här i världen?

eh? .. jag sa du tror.. för jag har själv ingen aning? .. lungen dä

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!