Permalänk
Medlem

LCD Display

Har läst igenom omkring de 20 första sidorna med trådar och inte hittat det jag söker så jag frågar istället.. Jag har en LCD display som skall kopplas som det bifogade ritningen. Men var får jag 5volt ifrån? Kanske en ganska basic fråga men behöver veta :P.. Och hur man kopplar.. Är ganska dålig på just detta ämne.

URL: http://www.fractronics.com/lcdcontrast.gif

Permalänk
Medlem

Nätagget, röd sladd.
Ground kan du koppla till en svart eller chassit.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har du läst 20 sidor trådar om LCD.er och inte uppfattat var du ska hitta 5V? .. du läser inte så noga va?

Permalänk
Medlem

kan hålla med där a3t

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

jo.. hmm.. kanske lite klantigt att inte läsa där då Men jag gick igenom posterna.. Skall försöka bygga den

Och motståndet köper jag i butik eller finns det något lurigt att koppla den till också?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Condor
jo.. hmm.. kanske lite klantigt att inte läsa där då Men jag gick igenom posterna.. Skall försöka bygga den

Och motståndet köper jag i butik eller finns det något lurigt att koppla den till också?

Nej, du hittar det på gatan
Du kan beställa från elfa, eller så köper du megapack på classe.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1