Permalänk
Medlem

Vatten kylning

Permalänk
Medlem

hur varm ska en amd 1300 mhz? (oklockat och mäter med den inbyggda termometern)
det blir ca 45 grader e det för varmt?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
hur varm ska en amd 1300 mhz? (oklockat och mäter med den inbyggda termometern)
det blir ca 45 grader e det för varmt?

Nej,sen när det närmar sig 70 grader så kan du börja oroa dig.

Permalänk
Medlem

ok men jag har bara 2 fläktar en på prosecorn och en i 350 watt nätagg

Visa signatur

i7.

Permalänk
Avstängd

Radiator?

Tjena!!

Går luften från fläktarna igenom radiatorn eller bara blåser dom på den????

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Re: Radiator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
Tjena!!

Går luften från fläktarna igenom radiatorn eller bara blåser dom på den????

Luften från fläktarna passerar genom radiatorn

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem

graffekort

Någon som har förslag på bra kylings metod till mitt Hercules 9800Pro kort? Någon som kan berätta av egna erfarenheter?

keep it up!

Visa signatur

ASUS P4P800Deluxe | P4 2,8c@3,5 | Hercules 9800Pro 128MB | HD: 2*80GB + 2*160GB (raid0) = 480GB | Minne: DDR 3200 512MB*2 (5:4) (mina minnen suger så hårt!!!) | 3dmark03 - 5900p (ej OC graffe)

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Radiator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av janzzon
Luften från fläktarna passerar genom radiatorn

Tack! då kan man ju ha en på varje sida, en som blåser på och en som "suger" bort luften igenom...

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga. jag hade ne 5 volt fläkt med en liten 2 pins kontackt. sedan köpte jag en ny fläkt. med det visade sig att den var 12 volt. och att den hade en 3pins kontackt. så jag klippte om lite och tvinnade ihop trådarna så att jag fick orginal sladden på den nya fläkten och sedan stoppade in den i utaget. men jag vet inte om den snurrar? kan det vara så att utaget bara laddar ut 5 volt? eller är det ett motstånd i 5 volt fläckten som göra att den går på 5 volt? jag behöver hjälp min dator brinner snart. om ni kan hjälpa mig så maila gärna mig. eller så skriv här. tack på förhand

Visa signatur

---> Natio <---

Permalänk
Medlem

Jag e sugen på att köpa vattenkylnings system
och ja har sett paket som asetek o Swiftech på www.gtek.net
och jag undrar nu vilket som är best,. lr om ni som kan har nått annat förslag om vad man kan köpa ^^

Permalänk

ok hammer^
Du försökte vara lite besserwiesser med att säga att det hette "Sannorlikhet"
Faktum är att det heter SANNOLIKHET
Dessutom är detta inte någon "Lär-dig-svenska-FAQ" utan en kylningsFAQ, vilket leder mig till min egentliga fråga:
Vilka har de bästa chassifläktarna/CPU-fläktarna?

Visa signatur

idjutt lääään

Permalänk
Medlem

Var hittar man BILLIGA pumpar som fungerar?

Visa signatur

AsRock 939 dual sataII, a64 3500+ @ 2,2 GHz, Buffalo 512 MB DDR 400 cl 2.5, Ati Radeon 7000 @ 200/170, Hitachi Deskstar 80GB IDE, så har jag en trehjuling också

Permalänk
Medlem

men om man kör 2 st 120mm fläktar på 220 watt och drar en vindtunnel till processorn hur mycke kan man klocka en xp 2400 då?

Visa signatur

// Im your biaatch!

Permalänk
Medlem

Vet ej om jag är helt lost men jag skulle det inte behövas en förklaring av cfm och M3 hur man räknar mellan dom och eventuell kylefekt vid kansek vissa temperaturer. om någon kan detta är jag oerhört taksam för svar. det äda jag kan är att en prosessor fläkt på 26 vfm ska funka till en 3.3Ghz P4...

Permalänk
Medlem

Om man använder artic silver ska man då var aförsiktig så det inte kommer nå "gegga" på de piggarna som omger kärnan, har en kännsla av att jag inte var det när jag gjorde det, å jag är rädd att det kanske blir nån kortis eftersom artic leder ström...

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggesson
Angående det här med att låsa upp sin prolle.....Om man skulle råka kleta ihopa silvret mellan dom här små bryggorna..vad händer då? kortsluter man skiten då eller?

Den sprängs!! lr nåt

Visa signatur

Whotyr!

Permalänk

Hur blir man bäst av med kylpasta om man vill?

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk

jag har ett program som visar att min processor är 46 grader varm efter typ 2-3 timmar igång vad ska jag göra åt det??

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Island
jag har ett program som visar att min processor är 46 grader varm efter typ 2-3 timmar igång vad ska jag göra åt det??

Varför ska du göra något överhuvudtaget?
46grader är inget farligt.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur mycket en sockel kan bära i vikt från en cpu cooler innan den går av, får snart min bestälda DP-102 det klara den av, men vore häftigt att veta vart gränsen går.

Visa signatur

AMD 2500+ med RADEON 9600 PRO

Permalänk
Medlem

Temp Cpu Chassi

Någon som vet hur man ställer in fläktar för bästa kylning

Mina resultat är så här:

Org bara nät fläkt: cpu=53 Chassi=45

Med 120mm utsugsfläkt baktill cpu=46 Chassi=36

Som ovanstående plus 120mm fläkt frammtill som blåser in Cpu=50 Chassi=31

Skumt va när chassi=31 då cpu 50 .......Chassi=36 cpu 46

Måste bli något fel med genomströmningen i lådan något förslag ?

Mvh Henrik

Visa signatur

Power650

Permalänk

sätt inblås där fram och utblås bak så ska det nog ordna sig

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk

vilken cpu kylare ska jag köpa om jag ska klocka min dator? det ligger på 3,0nu p4 800mhz bus. skulle vilja ha det i ca: 3,6ghz. vad ska jag köpa för kylare då ? (bar vanlig cpu kylare) tacksam för svar,

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

tackar! skrev just färdigt ett arbete som redovisas genom powerpoint med hjälp av denna artikel/tråd eller va man ska kalla det...tack så mycket

Visa signatur

Athlon XP 2800+ - epox 8RDA+ - club 3d radeon 9600xt - 2x 256ddr

Permalänk

Behöver man lägga nånting under prollen eller lgöra något för att förhindra kondens när man ska koppla in vatenkylning? (ska installera mitt hemmabyggda vattenkylningssystem snart)

Visa signatur

AMD XP 2600+ @ 2200 MHz, Spire
Whisperrock 4, 38c idle, 46c Full load

Permalänk
Medlem

Det beror på om du har peltier i ditt system eller inte, vanlig vattenkylning kyler aldrig under rumstemp, så det bildas ingen kondens.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Brorsan har en Toyota Celica som ska skrotas, jag har en Athlon XP i trächassi som jag vill göra ännu mer udda... Vad tänker jag då?? jo, vattenkylning...

Tänkte ta radiatorn (stora kylaren till motorn) och bygga med... Vad ska jag ha för tank, hur stor ska den vara, kan man inte använda vattenbehållaren från bilen?? Räcker det med EN pump, vilken ska jag använda mig av för ett bra resultat, man måste väl ha en ganska kraftig för att driva runt vattnet i en så stor radiator...

Jag tänkte mig kyla CPUn och eventuellt NB samt GPU, men det blir nog bara CPU till att börja med... Jag tänkte bygga som så att jag har bara blocken och två slangar i datorn som jag sätter på en slangkoppling på en liten plåt från en PCI-plats... Där kan jag sedan koppla pumpen, tanken och radiatorn på utsidan för att förminska risken med läckage inne i datorn... På bilradiatorn tänkte jag mig en eller 2 bordsfläktar, exempelvis 12 tums...

Vad tros om detta?? Ska radiatorn ligga högt eller lågt, tanken har jag förstått att den ska finnas ganska högt....

Tacksam för svar!

Permalänk

Det är något speciellt med hemma snickrade grejjor ^_^

Visa signatur

AMD XP 2600+ @ 2200 MHz, Spire
Whisperrock 4, 38c idle, 46c Full load

Permalänk
Medlem

är det dax att fixa kylning till mina hd s när dom går smäll heta hela dagarna?

Permalänk
Medlem

bra faq.

Visa signatur

/ drope \ h4x0r /