Permalänk

Första tråden som båda delarna av min signatur stämmer in på.
andreasdr: Du kanske kan göra en sida där du samlar in coop-uppdrag till OPF? Det är ju faktiskt sjukt kul, men lite dåligt med coop-banor (iaf när jag testade det för länge, länge sen)
Måste ta och skaffa det igen helt enkelt.. GOTY-versionen måste ju vara näst inpå gratis vid det här laget?

edit: 139kr för OPF inkl båda expansionerna på webhallen.. trevligt
http://www.webhallen.com/prod.php?id=10633

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

/me joins the co-op generation

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Avstängd

Jag håller med, det är oerhört tråkigt att leka rambo hela tiden, hoppar väl på detta tåget jag med då...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Har verkligen sökt efter likasinnade, och här är ni ju!
Ända sedan dag 1, då jag upptäckte Co-op i Quake 1, så har jag ständigt varit på jakt efter nya lir med den möjligheten. Känslan av att sitta med några kompisar över en helg, och sätta tänderna i ett maffigt co-op spel, smygandes runt själv, och riktigt vara beroende av varandras ageranden, får håret att resa sig.
Stealth spel som Splinter Cell hade varit utmärkt som co-op, då man då verkligen kan göra framsteg med samarbete, och organisera upp diverse attacker, alternativa förbipasseringar, tjah, you name it. Men även riktiga shooter lir är också roliga i co-op, då man tillsammans blir en viktig faktor i att överleva respektive dö. Minns inte hur många gånger jag tillsammans med vänner fraggat mig igenom Quake co-op.

Tycker det är riktigt konstigt att ingen speltillverkare tagit vara på detta, då det är något som alla skriker efter, iaf dem som testat det och fått uppleva spelglädjen.

Jag ser två olika riktmått på spelandet, multiplayer och singleplayer.
Vissa människor är inbitna singleplayers, och andra mulitplayers. Båda koncepten är riktigt lyckade, men en underbar mix av dessa två, med det magiska namnet co-op anser jag vara det ultimata.

Jag är starkt med på att uppmärksamma detta, då jag verkligen önskas se mer av detta inom en snar framtid. Så istället för att fjanta med signs, så tycker jag vi skickar ut meddelanden till speltillverkare, speltidningar, eventuellt startar en hemsida gällande detta, allt för att få detta att uppmärksammas.

Fast visst, en sign med co-op åt alla var riktigt gulligt.
Skriver nog också så.

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

Helt klart mer Coop, det ger mer!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Jag ser verkligen fram emot Splinter cell : Pandora Tomorrow, vet inte om det finns renodlat Coop eller om det blir typ mot botar på speciella banor. Man får väl hoppas att det kommer nån mod som möjliggör Coop.

Btw nån som vet om det är nån Coop mod på G till Halo (pc versionen?).

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dealon
Har verkligen sökt efter likasinnade, och här är ni ju!
Ända sedan dag 1, då jag upptäckte Co-op i Quake 1, så har jag ständigt varit på jakt efter nya lir med den möjligheten. Känslan av att sitta med några kompisar över en helg, och sätta tänderna i ett maffigt co-op spel, smygandes runt själv, och riktigt vara beroende av varandras ageranden, får håret att resa sig.
Stealth spel som Splinter Cell hade varit utmärkt som co-op, då man då verkligen kan göra framsteg med samarbete, och organisera upp diverse attacker, alternativa förbipasseringar, tjah, you name it. Men även riktiga shooter lir är också roliga i co-op, då man tillsammans blir en viktig faktor i att överleva respektive dö. Minns inte hur många gånger jag tillsammans med vänner fraggat mig igenom Quake co-op.

Tycker det är riktigt konstigt att ingen speltillverkare tagit vara på detta, då det är något som alla skriker efter, iaf dem som testat det och fått uppleva spelglädjen.

Jag ser två olika riktmått på spelandet, multiplayer och singleplayer.
Vissa människor är inbitna singleplayers, och andra mulitplayers. Båda koncepten är riktigt lyckade, men en underbar mix av dessa två, med det magiska namnet co-op anser jag vara det ultimata.

Jag är starkt med på att uppmärksamma detta, då jag verkligen önskas se mer av detta inom en snar framtid. Så istället för att fjanta med signs, så tycker jag vi skickar ut meddelanden till speltillverkare, speltidningar, eventuellt startar en hemsida gällande detta, allt för att få detta att uppmärksammas.

Fast visst, en sign med co-op åt alla var riktigt gulligt.
Skriver nog också så.

Precis, det måste hända nåt.
Därför ska jag rycka upp mig och precis nu börja skriva det där mailet till PCGamer. Har varit lite slarvig med det

Permalänk
Medlem

Kan inte hålla med mera! Faaan vad kul Quake 1 var i Co-op! Vi satt och lirade det över comporten i flera dagar

Permalänk
Medlem

Halo Co-op på det svårast hade jag och min kusin ruskigt ball med...Köper bara xboxspel som stödjer co-op

Visa signatur

Ahtlon XP 1600+@1800+ |Gigabyte GA-7VTXE | 256mb ddr | soundblaster live! 5.1 | Hercules III Ti200@Ti500 | 60gb caviar | Chitech dragon |

Permalänk
Medlem

Ni är inte ensamma om att tycka såhär.
Även i Flight-Simcommunityn så ökar trycker för mer co-op. Och utvecklarna har faktiskt börjat reagera. Redan detta året släpps den nya versionen av Pilot in Command 767, där ena användaren agerar kapten, medan den andre får nöja sig med att "bara" vara första styrman. Konceptet med att man "delar" samma cockpit är ju fortfarande väldigt nytt, men det verkar bli en kanongrej!

Pax för att vara kapten

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Låter bra det andreasdr!

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

Det är lag på att spela Serious Sam Co-op helst 3-4 pers på lan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Ett spel som skulle funka perfekt med coop är Splinter Cell, nu finns det ju inte multiplayer i ettan men i tvåan kommer det att göra det. Skulle va så underbart om det fanns Coop med i det spelet och inte bara på X-box*blänger surt på Halo*

Det finns coop i RainBow Six 3: Raven Shield. Helt underbart
Spenderade stor del av helgen med att spela detta med 2 andra, wunderbart

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk

Pc gamer har redan skrivit om detta för ett BRA tag sen

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate: Dark Alliance. Ett evigt slaktande genom tre världar tillsammans men min trogne kompanjon Sebastian. Broderligt delade vi all hälsa och mana när blodet rann, broderligt bar vi varandras börda när looten blev för tung. Och TILLSAMMANS nådde vi målet, TILLSAMMANS dödade vi den rustningsklädda damen i tornet, och TILLSAMMANS hade vi förbannat ont i tummarna efter ett dygns non-stop gaming.

COOOOO-OOOOOOOOOOP!!

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Medlem

Låter skitbra det här grabbar :D. Im´m on! Älskar sven co-op, vore det inte för grafiken så skulle jag lira mer, och dessutom är det ingen av mina polare som gillar det :/. CO-OP åt FOLKET!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blasfemi
Baldurs Gate: Dark Alliance. Ett evigt slaktande genom tre världar tillsammans men min trogne kompanjon Sebastian. Broderligt delade vi all hälsa och mana när blodet rann, broderligt bar vi varandras börda när looten blev för tung. Och TILLSAMMANS nådde vi målet, TILLSAMMANS dödade vi den rustningsklädda damen i tornet, och TILLSAMMANS hade vi förbannat ont i tummarna efter ett dygns non-stop gaming.

COOOOO-OOOOOOOOOOP!!

Men vad är det här för spel egentligen? Är det nåt slags arkadspel eller, som Diablo?

Permalänk
Medlem

Hack'n'slash-RPG. Huggahuggahuggafåexphuggahugga.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blasfemi
Hack'n'slash-RPG. Huggahuggahuggafåexphuggahugga.

Ditt nick passar bra i det här sammanhanget.
Helgerån ju! Har man misshandlat BG på det sättet för konsolernas skull?
Inte för att det är nåt fel med Diablo (och BG: DA ser ju faktiskt rätt kul ut), men BG skall ju inte vara hack 'n' slash för fan.

Permalänk
Medlem

BGII + LandWarrior + q1 + sven-coop = mumma.

Vad jag hörde från utvecklarna av något relativt nytt lir så ökar produktionstiden med ca 6månader om man skall lägga in ett co-op element i ett spel, vilket är aldeles för lång tid för att rättfärdiga den relativt lilla mängd extra pengar det drar in.
Men i alla fall, mer co-op åt folket!

Edit: syftningsfel.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

andreasdr: Inte vet jag, Dark Alliance är det enda jag spelat i BG-serien.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rainbow six o sven-coop är lätt två bra co-op spel! men även ghost recon mm

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

STALKER har jag hört skall erbjuda Co-op, stämmer detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Japp, Co-op.

Om du inte vet vad det är, så undrar jag verkligen hur du hittat till denna tråd.

Visa signatur

Permalänk

battlefield [även alla mods] i co-op med några polare o några öl är de finaste som finns!!! (förutom nakna flickvänner)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

Vad jag hörde från utvecklarna av något relativt nytt lir så ökar produktionstiden med ca 6månader om man skall lägga in ett co-op element i ett spel, vilket är aldeles för lång tid för att rättfärdiga den relativt lilla mängd extra pengar det drar in.
Edit: syftningsfel. [/B]

Jag kan tänka mig att det tar tid att lägga till en coop version då många singelplayer spel har scriptade händelser som inte går att få ihop rent spelmässigt om där finns mer än en hjälte.
Men de kunde iallfall lägga till en möjlighet att spela coop samt nån liten kul coop-bana + mapeditor så kunde spelarna bygga vidare på det hela om intresset fanns. (nu snackar jag mest fps här).

Permalänk

Quake 2 co-op DET var tider det!

Serious sam är också rätt skoj co-op.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Joint operations ska väl stöda Co-Op......

saxat från en artikel på www.boomtown.net

"A great addition to Joint Operations is the return of the co-op mode, which was one of the best parts of the first Delta Force games. Teaming up against the AI was a riot back then, but this mode has been absent from later games in the series. This time around, we were told, there will be no less that 12 co-op missions, as well as 11 single-player ones and 19 multiplayer maps. All taking place in large, detailed environments."

Kan de bli bättre?!

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dealon
Japp, Co-op.

Om du inte vet vad det är, så undrar jag verkligen hur du hittat till denna tråd.

Det stog "Min dröm." så jag kom in och kolla. så babblade ni på att co-op varbara och mer åt folket.