Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Intel procceson FÖR VARM!

Hejsan

Jag har haft problem med processon nu på sistone, tänkte lägga in nya fläktar någon som har nåt förslag? Mvh Nikko ps,datorn ligger på ca 55 grader

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker du det är varmt. Dålig fråga föresten?
ska du ha bra chassikylning så köp de 120mm som har högst CFM 2i fronten, 2 i baken...klart!

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Fixa lite chassifläktar, kanske en ny cpu kylare också?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

55grader är inte så varmt. Om burken är tyst och du trivs med den så behövs det inga fler fläktar.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Kanske är lite för varmt i lådan. Pröva med att sätta in en eller två chassifläktar, annars om du vill/har råd så kan du köpa en ny cpu kylare.

Själv har jag en Zalman7000a-cu på min P4 2.5Ghz som nu ligger på 35grader idle och 44 load.

Visa signatur

Intel E8500 | Asus P5Q-E | 2x2GB Corsair | Sapphire HD4870 1GB | Tagan 480W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2mas
Kanske är lite för varmt i lådan. Pröva med att sätta in en eller två chassifläktar, annars om du vill/har råd så kan du köpa en ny cpu kylare.

Själv har jag en Zalman7000a-cu på min P4 2.5Ghz som nu ligger på 35grader idle och 44 load.

Jag har en Zalman7000A-ALCU med en 80mm chassifläkt som blåser på.... min ligger på 28 idle .. och 40 fullload

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Eller gör som jag gjorde varm luft stiger ju så jag såga hål i bottnen av lådan med sticksåg och håll i taket så jag fick plats med en 80 i botten och taket temperatur skillnaden på cpu blev ungeför 10-15 grader

Visa signatur

Dator 1: AMD Athlon XP 1600+ . 320 Ram . 100 gig . Inno3d GforceFX 5600XT Orginal 234/399 OC 305/516

Permalänk
Medlem

Okej, Kan någon skicka nån länk där man kan köpa fläkten snackar om?

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är med fläktar? :P.. hm alltså, Jag vill EJ ta bort någon fläkt utan bara lägga till en.. Med ström osv? Hur funkar det? Är 1 kabel lr? Är inte alls bra på det som ni kanske märker

Visa signatur