Permalänk
Medlem

WaterChill

Hej! jag undrar om någon vet hur man tömmer systemet på vatten? Står ej i manualen!:confused:

Permalänk
Medlem

ähum, hoppas ingen blir sur nu för att ja lägger in ett oseriöst inlägg, men ja va tvungen..:

Man häller ut det=)

Permalänk
Medlem

OK så långt är jag också med! men vad f#n hela datorn blir dränkt!

Permalänk

börja med att hälla ut det i tanken, sen kam man ju dra ut en slang och stoppa snabbt dit en kanna mm. sen ska det väl bara blåsa eller nåt i andra änden. så har då jag tänkt göra med mitt waterchill när jag nån gång ska byta vatten. finns säkert mkt bättre sätt

Permalänk
Medlem

hmm det blir ganska klöddigt när man har vattenblock på grafikkortet med! vilken ände kan vara bäst att börja i?

Permalänk
Medlem

När jag tömmer mitt system så ställer jag tanken i en glassburk och drar ut slangarna, Sen så blåser jag i mot pumpen! Så du får tömt radiatorn!

Som du ser så har jag inte tanken monterad vid pumpen! Underlättar tömningen!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laren
hmm det blir ganska klöddigt när man har vattenblock på grafikkortet med! vilken ände kan vara bäst att börja i?

Vart har du köpt dina isoleringsmattor?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

ZyBeR-J: vad har du användt för att få vattnet så rött ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

"xtr3m3" han har antagligen fått det med waterchill paketet! jag fick det med! (det är till för att skydda sakerna vid transport)
Jag tänkte att man kan väll använda glykol i waterchill systemet istället? glykol är väll blått eller? (om jag minns rätt)

Permalänk

klipp av en slang bara.. svårt lr?

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

hmm du har lösningen på det hela (grattis)
Någon som vet om man kan använda glykol?