Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
ASUS Nordic

Vad klarar P4:ans standradkylaren?

Om man använder PC4000 minnen och en P4 2.6:a synkronserat når man 3250MHz på standardspänningen. Bör inte standradkylaren med Atctic Silver 5 istället för paden klara av detta?

Permalänk
Medlem

Ja, den blir bara marginellt varmare av högre fsb.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
ASUS Nordic

Låter bra.

Permalänk

Vad får du för temperaturer då? Det borde inte vara ngt problem så länge du inte drar upp stpänningen mkt mer.

Visa signatur

Abit IC7 MAX 3 Bios 1.2 | Intel P4 2.4C @ 3.34GHz | Thermalright SP-94 | Enermax 420W | Sapphire Radeon 9700 PRO /w catalyst 3.9 |OCZ DDR PC3700 Gold

Permalänk
ASUS Nordic

Jag har inte provat än. Men det bör inte vara några problem, chassina (Aopen H600B) jag bygger i är ventilerade med 3st 80mm + 1st 120mm fläkt. Så med Artctic Silver bör det klara sig. Har testat detta tidigare på en P4 2.4B. Temperaturen sjunker med 4-10 grader. Största skilnaden var vid 80-100% load.

Kan tippa på att temperaturerna sticker upp lite mer än ösnkat, men det återstår att se. Bara den håller sig under gränsen för trottling.

Permalänk

Varm blire, körde 3300mhz på min p4 2.4c med std-vcore. Ca 65° efter ett par timmars spel, men några problem med stabilitet hade jag inte.

Permalänk
ASUS Nordic

Någon tillfredställande temperatur räknar jag inte med. Intels kylare skall gudarna veta inte är den bästa lösning.