Permalänk
Medlem

Krånglade Moderkort =(

Sitter här med ett sprillans nytt Abit KV8-MAX3.
Har installerat allt efter konstens regler.
Men när jag startar upp får jag ett pipande ljud ur Pcspeakern.
Ett pip, tom rum, ett pip.
Får ingne bild eller något.

Vet att detta är det moderkortet som har läckande condningar, med det borde inte visa sig på detta sättet?

Någon som vet vad det kan röra sig om?
Har provat med 2st olika grafikkort, tagit ur alla komponenter, men fortfarande samma resultat.

Någon??

/tack på förhand

Visa signatur

| Grundare och ägare av Netx - För dig |

Permalänk
Medlem

minnet du kör med kanske inte är kompitabelt med det mobot...testa med ett annat minne

Permalänk
Medlem

Har provat att byta, samma fel kvarstår

Visa signatur

Permalänk
Antielefant

Montera ur, kolla alla distanser etc och montera om.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Kolla upp vad pipet betyder. Borde finnas info på hemsidan eller instruktionsboken. Det kan vara så enkelt att en jumper sitter fel. Fast är det nytt så borde det inte vara det. Men kolla ändå.

Jag fick samma grej med ett ABIT KD-7, dom är tydligen lite känsliga. Kan vara att den inte känner igen processorn eller nåt annat dumt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Avstängd

En enkel förklaring, skitmoderkort..

Får inte igång mitt mög, en annan här som skickat tillbaka skiten till komplett också.

Permalänk
Medlem

Har löst problemet, glapp i ramminnena.
Men nu har jag fått ett annat, dumping av fysiskt minne under installationen av OS. Har provet med Xp, Xp64, Win2k. Samma fel.
Detta paket åker tillbaka till datorbutiken direkt i morgon eftermiddag.

Visa signatur