Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Beslutsångest!!!!!!!!

Hejsan alla sweclockers

jag vet inte vad jag ska ta och köpa för moderkort.

jag har beslutsångest mellan två st..

MSI MS-865PE-NEO2-PFISR i865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GBLAN Socket478 ATX

Asus P4C800 Deluxe i875P 4DDR-DIMM 5PCI SATA Audio GB-LAN Raid Firewire Socket478 ATX

http://www.tomshardware.com/motherboard/20030707/i875p-61.htm...

så jag vet inte...har suttit här och blir snart galen...

jag har beställt MSI't men är fortfarande förvirrad..

så kom gärna med tipps

mvh
/Alex

Visa signatur

krackellibrankelfnatt

Permalänk
Medlem

Asus kortet är de vassaste på marknaden efter att man gjort vdimm modden tydligen, så vore jag du skulle jag byta till Asus kortet... men då igen... vore jag du skulle jag inte köpt P4 alls Jag skulle köpt A64

Permalänk

asus helt klart
stirra dej inte blind på benchmarks. Gigabyte korten "klockar" ju sina för att få det att se bättre ut.
Asus har alltid varit kända för att göra bra bios drivers osv.
Abit AI7 är grymt prisvärt fast helst tar man ju ett Abit ic7 max3.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig med det här med nya A64:an
jag är inte så het på hårdvarusaker

samt hur mycket motsvarar AMD Athlon64 3000+ mot en p4 3.0 ?

är lite förvirrad över dessa saker...och om man ska ta och köpa en A64 iställe för en P4 3.0

Visa signatur

krackellibrankelfnatt

Permalänk

Re: Beslutsångest!!!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverr
Hejsan alla sweclockers

jag vet inte vad jag ska ta och köpa för moderkort.

jag har beslutsångest mellan två st..

MSI MS-865PE-NEO2-PFISR i865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GBLAN Socket478 ATX

Asus P4C800 Deluxe i875P 4DDR-DIMM 5PCI SATA Audio GB-LAN Raid Firewire Socket478 ATX

http://www.tomshardware.com/motherboard/20030707/i875p-61.htm...

så jag vet inte...har suttit här och blir snart galen...

jag har beställt MSI't men är fortfarande förvirrad..

så kom gärna med tipps

mvh
/Alex

sliverr ta mitt 3:de paket
som äger allt
på din tråd i kylning-överklockniing

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

Köp INTE msi vad du än gör, har ett själv och det rekommenderar jag verkligen inte.

Permalänk
Medlem

Asus kortet äger. Fungerar stabilt på min burk. Så ta och ändra din order!!

Visa signatur

P4 3.2 @ 3.51 = 512DDR Pc3200 = ASUS P4C800-E Deluxe Moderkort = Geeforce 4 Ti 4800SE = Samsung 957MB 19" = 2* 120gb Western Digital 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverr
Kan någon förklara för mig med det här med nya A64:an
jag är inte så het på hårdvarusaker

samt hur mycket motsvarar AMD Athlon64 3000+ mot en p4 3.0 ?

är lite förvirrad över dessa saker...och om man ska ta och köpa en A64 iställe för en P4 3.0

Där säger egentligen benchmarks mest. Bara att kolla in ett par st, A64 3000+ är ibland snabbare än P4 3.2C, fast A64 inte har dualDDR och de har P4an. Kort sagt så arbetar A64 snabbare än t ex en P4 3.0C, vilken jag skulle tippa den är ställd som motvikt mot. Om ditt val står mellan 3000+ och 3.0C så skulle de snabbare valet vara A64, MEN om du redigerar mkt film och kör tuffa 3D renderingar så har P4an sina fördelar, men de är också enda området den fortfarande hävdar sig på.

Permalänk
Medlem

Har Asus kort, fast det är för AMD. Men det är jädrans bra så det borde knappast vara sämmre till en Intel cpu.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!