Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Tyst Dvd, Tyst HÅrdisk

Kan ni ge förslag på tysta DVD-läsare och Tysta hårdiskar

Visa signatur

JoBj

Permalänk
Medlem

Min polare köpte en Maxtor-disk med vätskeupphängd motor och den är tyst enligt både honom och mig.

Permalänk
Medlem

Ska du köpa en tyst hårddisk ska det vara Seagate barracuda. Har 2 maxtor diskar med "vätskeupphängd motor", och de är inte direkt tysta enligt mig, för ett högfrekvent skärande ljud. I pappas dator däremot så sitter det en Seagate Barracuda, och den är verkligen knäpptyst, inget jobbigt högfrekvent ljud alls.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Avstängd

min dator med seagate barracuda hårddisk låter som en ångvällt:D

Visa signatur

Amd A64 3200+ * Viewsonic VP171S DVI m.m!!

Permalänk
Medlem

Seagate

Samsung ska vara tyst också. (tror det va den )

Permalänk
Antielefant

Vad gäller DVD skulle jag rekommendera Asus / Pioneer (samma brännare...)

Hörs inte alls när den används.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Samsung eller seagate

har en 120gb Seagate låter typ 4-10db när den arbetar max typ
ochd det är ju inte mkt

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

Samsung P80 hårddiskar och Sony dvd DDU-1621. Det tystaste som finns enligt silentpcreview.

Permalänk

ja min piooneer låter förjävligt tycker jag iaf... ska man ha en riktigt tyst och inte bryr sig lika mkt om prestanda.. köp en äldre begagnad som inte är lika snabb. De nyare dvd-erna spinner ju loss utav bara h*lvete.

Ang hårddiskar skulle jag tipsa om seagate... klart tystast enligt mig

Permalänk
Medlem

Ska du ha en riktigt tyst hårddisk skall du nog börja titta på 5400rpm-varianter, där kan du med mycket enkla medel (lite ljuddämpning) göra hårddisken totalt ohörbar. Bra till lagrings-diskar, men inte till systemdiskar.

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk

Det är intressant när ni säger att grejer inte hörs alls, men inte säger vad ni har för grejer som väsnas annars. Min dator är också helt knäpptyst, om jag står med en penumatisk drill brevid.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Maxtor Fluid är att rekommendera, har 3 st, jämfört med IBM, så "Äger" Maxtor, men iof så är seagate tysta, men de blir varma, p.g.a. dämpning, där sitter på de flesta en liten skiva dämpmaterial på undersidan. aja, men ska du ha hastighet, så glöm inte att hd;n ska ha 8mb i cach

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk

Maxtor!!! aldrig i livet, du kan inte ha gjort en seriös jämförelse med samsung eller seagate. Maxtor låter mycket hörbart mer än de tystaste.

Permalänk
Medlem

Seagate hör den knapt om man lysnar noga kan man höra ett svagt knastrer när den jobbbbbbbar hårt 20-30 m/s [har den inte i någon vagga]

Visa signatur

Dyslexi är mitt problem, jag kan inte se om jag stavar rätt lr fel, så ha överseénde