Permalänk
Medlem

3:an, men jag tycker grillcliffs var bäst i originalutförandet.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

gillar bättre när bokstäverna är enfärgade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattan_carpet
Number 3

Edit: Tycker som Filifgran i inlägget nedanför. Men trådskaparen har antagligen redan bestämt att han ska ha någon av dem tre

Nä, jag har inte bestämt mig än..tar nog någon vecka eller så innan jag säkert vet hur den kommer att bli...Men basdesignen är spikad iaf och det är det som är det svåra att få fram tycker jag. Där gjorde Grillcliff ett väldigt bra arbete!

Visa signatur

Det är detaljerna som räknas...

Permalänk
Medlem

Japp.. 3

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Håller med, 3:an

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk

jag gillade denna bäst:

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Ja, det sneda delta-tecknet var snyggare än det tjocka raka.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Ska detta bli "final"?

eller är det fortfarande denna formen på deltat som gäller?

Visa signatur

Permalänk

den nedre

Permalänk
Medlem

gillade inte färgen på dom sista

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Hur kommer betalningen att gå till?

I'm just sayn' what everyone's thinkin'.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp!
Du är formen spikad och det är bara färgsättningen som återstår

Lutar mot svart eller rött...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Silver/ ljusblå / ljusgrå (?) var ju enkelt den snyggaste!

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Jag gillar den grå-blå varianten bäst, men det beror naturligtvis villken bakgrund den ska ligga mot.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gillar dom gröna känns neutrala
den silvriga är också snygg men den ljusblå känns bara inte rätt

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

den ljugröna var snygg..

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

Så mitt bidrag är uteslutet (:p)

Reiman--->Se över stavningen och särskrivningen i signaturen...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk

Jag gillar fortfarande grillcliffs förslag bäst med grön/svart. Prova ta den istället och lek med dina skuggor och dylikt så får vi se

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det borde vara några skuggor etc. alls på den, tycker den är bäst som den är från början. Men vill trådskaparen ha skuggor får han väl ha det, och då tycker jag nog den röda eller den gröna är snyggast, men det beror ju lite på hur det kommer se ut runt om och bakgrundsfärg etc.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Ser helt klart bäst ut med enfärgat delta och pi, designen är gjord för att vara stilren känns det som. Fast texten tycker jag känns lite felplacerad (dvs adressen)

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade tänkt mig en gubbe som kissar i Amazonas deltat... "Delta Pee" men det kanske är fel?

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är grafisk designer ! Ingen utav loggorna är godkända som en riktig logga !! Tänk på att det måste vara vector.! En logga får inte göras i photoshop.. den ska göras i tex illustrator.! Och snälla... hoppa över alla lager effekter som tex Bevel and Emboss... detta ser bara billigt ut.!!

Sen ska hälst färgerna vara neutrala eftersom loggan måste kunna användas på allt möjligt, allt ifrån papper till t-shirtar med olika underlagsfärger.! Så jag skulle inte rekomendera den ljus gröna... det var lite tips från mig i alla fall!

edit: ingen bakgrund kan användas i en logo!

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Godkända som riktig logga? Av vilka då?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Godkända som riktig logga? Av vilka då?

de som inte är i vector...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med att det är tråkigt med Photoshop effekter men tycker det är bättre än utan..
Kommer att hålla på med logo'n till och från i några veckor innan jag är helt nöjd (håller fortfarande på att utforska PS och andra programs möjligheter, har trots allt bara lekt med PS i 10h eller nåt) men nu är iaf bilden vector baserad osv.
Är iaf nöjd med logo'n just nu men visst kan man göra så mycket mer. Dock så har man andra intressen och mitt är inte design utan lutar mer åt programmering. Det grafiska kommer långt ner på skalan, dock ett måste ibland om man inte vill betala dyra slantar tilll diverse firmor...

Citat:

Sen ska hälst färgerna vara neutrala eftersom loggan måste kunna användas på allt möjligt, allt ifrån papper till t-shirtar med olika underlagsfärger.!

Det är ju efter behov. Förresten så stavas "hälst" med helst...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Hej! Jag är grafisk designer ! Ingen utav loggorna är godkända som en riktig logga !! Tänk på att det måste vara vector.! En logga får inte göras i photoshop.. den ska göras i tex illustrator.! Och snälla... hoppa över alla lager effekter som tex Bevel and Emboss... detta ser bara billigt ut.!!

Sen ska hälst färgerna vara neutrala eftersom loggan måste kunna användas på allt möjligt, allt ifrån papper till t-shirtar med olika underlagsfärger.! Så jag skulle inte rekomendera den ljus gröna... det var lite tips från mig i alla fall!

Det är klart att dom är. En logga kan visst göras i Photoshop eftersom det är till Webben.
Vector baserat är bara ett måste av användning till tryckeri.
Sen kan man diskutera sättet att använda dom olika effecterna

Permalänk
Medlem
Citat:

de som inte är i vector...

det han menar är vilka som inte godkänner det, inte vad som accepteras
och om du nu vill kalla dig 'grafisk designer' så kan du väl åtminstone reda ut termerna först? vektor, inte vector
och vill du utveckla "edit: ingen bakgrund kan användas i en logo!"? förstår inte innebörden riktigt

Permalänk
Medlem

Att det ska vara transparent bakgrund, kanske? Han menar säkert logos som kan tryckas på t-shirts och sånt oxo.. men det är ju lite annat än vad som försöker fixas här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lotus2004
Det är klart att dom är. En logga kan visst göras i Photoshop eftersom det är till Webben.
Vector baserat är bara ett måste av användning till tryckeri.
Sen kan man diskutera sättet att använda dom olika effecterna

Jo.. det är klart det är godkännt för webben ... men om man nu gör en logga så ska det ju göras ordentligt eftersom man antagligen någon gång vill göra någon tryckproduktion... sen är det bra att ha vector om den ska användas i flash !!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

???????????
dah
får inte göras i ps? är det din mormors regler? /sorry sarkasmen...

så länge det är snygg så kan de vara ritat för hand!
och om man ska ha på sin sida eller på brev.. vad ska man vectorer till då?
¨smaken är som backe... det finns inte såna.. regler.. eller får han fängelse straff? eller böter från logförbundet?

Visa signatur

I se the light in the end, but everytime I take a step it's get dim...