Permalänk
Medlem

Trött CD brännare

Har en brännare från LG som heter 8240B som enligt uppgift ska klara att läsa 40X och att bränna med 24X har tyckt att den har blivit lite trött så jag testade den med Nero mycke ricktigt så läser den bara med 11X och bränner med 7X har kollat på LGs sida men där går det inte att hitta någon brännare som heter 8240B så vad fan ska man göra ?

Visa signatur

Homer

Permalänk
Medlem

Lg är ett jäkla skräp..;P

Visa signatur

bLASTEr is here...=)

Permalänk
Medlem

Även om det är skräp (har en LG-brännare själv som e lite seg ibland på att bränna) så ska den ju hålla sina specifikationer, iaf nästan :). 3-4 gånger för lite är ju... dumt.

Permalänk
Hedersmedlem

Alla enheter i DMA-läge?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

DMA ? Vad betyder det någon sådan inställning har jag inte hört talas om förut. Tyvärr sitter jag inte vid rätt burk nu så kan inte kolla.

Visa signatur

Homer

Permalänk
Medlem

LG är fina grejjer!

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Kolla egenskaper för IDE-kanalerna i enhetshanteraren, står det något annat än DMA där, ändra. Fungerar det inte att ändra, avinstallera kanalen och starta om.

Permalänk
Medlem

Ska prova när jag kommer hem:
Jajja mensan LG är kanon produkter
tack för hjälpen nu läser den med 38X och skriver med 18X och det får väl vara godkänt

Visa signatur

Homer