Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Hade Massa Ideer till Modd, allt borta :(

Permalänk
Medlem

Hade Massa Ideer till Modd, allt borta :(

Jag var så inspererad. Av många andra datorer. Hade ritat upp allt. Och planerat i Timmar. Men Jag har tappat insperationen.

Vet inte vad jag ska göra. Jag ideetorka Har ingen ide dator känns tråkig Som alla andras. Ville ha något unikt. Men men.

http://home.no/nudlar/men.JPG

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

hum, ok. vi sörjer med dig

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk

Kanske ska gravera något i sidan ?

Visa signatur

Dator 1: AMD Athlon XP 1600+ . 320 Ram . 100 gig . Inno3d GforceFX 5600XT Orginal 234/399 OC 305/516

Permalänk
Medlem

Ehrmm, du kan ju såga upp ett hål och sätta in plexi, eller nåt

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clew
Ehrmm, du kan ju såga upp ett hål och sätta in plexi, eller nåt

Du menar såga upp hål och sätta in en plåt?

Permalänk
Medlem

Gravera låter som en cool ide imho

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad häftigt Såga upp hål i ett plexichassi och sätta fast en plåt

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

hehe aa men, gravera. nån som kan förklara lite snabbt? om det.?

Hade tänkt. dekaler.

Sen ett biohazrd märkee. .Sen hade jag köpt bihazrad galler..

Chasit e på uv ljus , tänkte lysa lite blått oxå

Sen håller på med egen fläktkontroll..

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W

Permalänk
Medlem

Ja... det vore ju unikt. Ingen har ju använt biohazard-logon och fancontrollers förut

Permalänk
Medlem

Hahah aa jag vet, Men det var rätt unikt för mej, men Jag vet Inget ideertorka. :S Tror jag ska lägga av med moddning.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som ett drastiskt beslut. Ligg lågt ett tag bara, du har säkert bara någon temporär vinterdepression. Senare i vår så är du nog tillbaka i full fart igen.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

Kan ju inte lägga av när du knappt börjat..

Själv har jag just moddat klart min första modd på min nya burk. Inget unikt eftersom jag tagit efter så gott som exakt av en på forumet.. och säkert många andra.. Men jag är nöjd, för det bliv hyffsat bra..

Har oxa massor av ideer, dock kommer jag att genomföra åtminstånde 2 av dem.. Modda tgb med lysdioder (jag ogillar starkt de genomskinliga med ljus, Dock var mitt tgb "felkonstruerat" så det går itne modda i lysdiodrar.. ska köpa nytt..
Och göra ett hål i sidan på chassit, fast jag kanske måste komma på ett fint mönster först. Funderar på AMD logon, fast mja.. finns andra fina grejjer med.

Oj nu drog jag iväg. men du.. Sluta inte... BÖRJA!

Permalänk
Medlem

jadu, fram med sandpappret och "frosta" chassit, det har inte jag sett än iaf, kan nog bli fint

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
jadu, fram med sandpappret och "frosta" chassit, det har inte jag sett än iaf, kan nog bli fint

hur då asså. hur menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fint sandpapper och slipa ytan så den bli "uppruggad" / repig.

Permalänk
Medlem

Nån blandning av gravering samt frostning borde va nice

Permalänk
Medlem

Jaså Okej några tips?

hur graverar Man lättast och utan expertkunskap o en massa verktyg

Skulle gärna graveraa *rista in* Bio-hazard Märket

Sen ett namn. SOm e gjord med dekaler.. Som den där a3k användaren på sitt Lian Lee

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gravera... vissa gör det väll med dremel... själv gör jag det med lödkolv... som nån sa om "såga hål och sätt in plåt... det skulle nog göra så att de skilde sig från mängden iaf

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

Löd kolv var finns det o köpa. Och Har någon nåfgra fler ideer? Jag gillar Bio-Hazrd Märket. Så gärna något med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp graverings stift till dremmeln från tex. www.Jula.se
Sen att sandpappra chassit låter som en bra ide imho, testa på en av frontpanelerna lr dyl först och se hur det blir
Kan bli riktigt nice

Fast om du ska göra hela chassit är det nog bättre med en smidig slipmaskin

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk

Om du gillar gruppen med så faller det sig ju naturligt med typ Biohazard - Brooklyn - New York runt loggan med sånna där ghetto bokstäver som folk brukar gadda in namn och jox på ryggen i.

Annars kan du väl spinna vidare på det temat biohazard med grönt ljus eller nån annan giftig färg och detaljer som får den att verka som att den hör till ett labb eller nåt.

Själv är min dröm modd ett tower med Fallout tema. Typ grön belysning, varning för radioaktiv strålning dekal och sånt, allmänt retro vibbar. Har en Musketeer på väg från Gtek så man skulle kunna byta till gula eller gröna dioder i den och så, ändra bakgrunden i urtavlorna till något som kopplar till temat etc... men jag är inte mycket av en moddare så jag ska nog spåna ett tag till innan det blir nåt.

Tänk ut ett tema iaf och gå på det, så kommer nog idéerna av sig själv.

Edit stavfel

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk
Medlem

Hmm aa. Men min Chassi lyser lila/blått Sen har jag 1 röf fläkt o 1 röd molex kabel.. Jag vill ha det stilrent. typ:

1 Enda färg. Blir nog UV (lila-blå)

Eller vad tycker ni?

Sen har jag 10st 3mm Lysdioder (

massa strömbrytare (till fläktstyarren)

Vad ska jag gö av dom?

Visa signatur

Permalänk

jaha.... ville du ha de stilrent så skulle du börjat me å inte köpa ett plexichassi.... men skitsamma.... lödkolv finns å köpa överalt typ hobbex, clas ohlsson, byggmarknader o liknande.... dom e kanske inte värdens bässta å gravera me (har alldri testat iofs) men köp en i alla fall.... en lödkolv e fanimej ett måste vad du än ska göra! nästan ialla fall..... köpte min för typ 100 spänn å den funkade fint

Visa signatur

mmmm...

Permalänk
Medlem

okej tack, Men iaf stilren menar jag: hålla alla sladdar i styr :P.. Fin färg inte blanda. Allt passar med mera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Hade Massa Ideer till Modd, allt borta :(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Jag var så inspererad. Av många andra datorer. Hade ritat upp allt. Och planerat i Timmar. Men Jag har tappat insperationen.

Vet inte vad jag ska göra. Jag ideetorka Har ingen ide dator känns tråkig Som alla andras. Ville ha något unikt. Men men.

http://home.no/nudlar/men.JPG

har faktiskt aldrig sätt nån som byggt om sin cdrom helt i plexiglas.. jag har haft den idéen fast har ej plexiglas burk så den idéen skippar jag

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

Hmm låter rätt grymt.... Faktiskt. Har tänkt göra om tangenbordet till plexi också med lysdioer i den m.m. Bra ide eller?

Visa signatur

Permalänk

låter som om du har alldeles utmärkta ideer.... fråga alldrig andra om sånthär om du kan komma på bättre saker själv
ja ser fram emot tangentbordet.... gör knapparna i plexi me

Visa signatur

mmmm...

Permalänk
Medlem

Japp Jag ska nog börja. cMed mitt plexi tangenbord. Ska Ta o hitta en bit och börja

Visa signatur

Permalänk

Du kanske sett denna, men här har du lite inspiration.

http://www.bit-tech.net/article/63/

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

oh tack Riktigt fin artikel

Visa signatur