Ska det stå FF på Leden när man är inne i win?

Permalänk
Medlem

Ska det stå FF på Leden när man är inne i win?

Hej! , har ett Epox 8rda+ v2.2 och LEDen lyser FF när jag är inne i win, men jag får inget error när jag bootar upp eller något liknande. Så ska det stå FF?

(har inte flashatbioset)

Permalänk

På en del moderkort har bokstäverna FF betydelsen " Fully Functional"

/Acidblast

Permalänk

På Epox så står det FF när man är i win.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

FF och ingen boot = Fully Fucked
FF och datorn bootar = Fully Functional.
FF betyder just att operativet bootar tror jag.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
FF och ingen boot = Fully Fucked
FF och datorn bootar = Fully Functional.
FF betyder just att operativet bootar tror jag.

Enligt komplett så är det fel på moderkortet, det kan stå FF även fast datorn fungerar men det är ända något fel. För om det inte är något fel ska LED inte visa någon bokstav.

Enligt komplett alltså.

Permalänk

På ABIT moderkort betyder FF att allt funkar som det ska iallafall.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2,8c @ 3.4GHz, Zalman CNPS7000A-Cu, ABIT IC7-G, DualDDR 4*256MB (1024MB) Twinmos Orginal DDR400, Hercules 9500Pro 325/310 (max 385/325), Maxtor 120GB & 160GB SATA150, IBM 40GB ATA100, Thermaltake XaserV V7000A, Thermaltake Xaser Silent Purepower 410W, NEC 2500 DVD-Bränn 8X, 21" Taxan Monitor

Permalänk
Hedersmedlem

I manualen till mitt Epox 4PCA3+ står det att FF betyder "Boot attempt (INT 19h)" och jag tror inte att de har olika betydelser för olika moderkort, vore hemskt opraktiskt.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
Enligt komplett så är det fel på moderkortet, det kan stå FF även fast datorn fungerar men det är ända något fel. För om det inte är något fel ska LED inte visa någon bokstav.

Enligt komplett alltså.

Hehe, då skulle det har varit nått fel sen jag köpte mitt moderkort:)

Permalänk
Medlem

På mitt 8RDA3+, mitt 8K5A3+ och mitt 8RDAE så betyder FF att allt funkar som det ska.

Permalänk

mitt lyser oxå FF hela tiden och det funkar bra

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Har också detta mobo, den lyser också FF trodde först det var fel på den men nu har den funkat i 2 veckor så det är ingen fara, annars är det bara in på garantin med den

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

I min manual står det att FF = Felfritt

EDIT: Vill ursäkta för detta extremt dåliga skämt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Det sista BIOS gör är att den sätter displayen på FF innan den ger över kontrollen till operativsystemet.

Om ni är duktiga på att programmera så kan ni skicka en byte till port 0x80 och visa vilket hexadecimalt nummer som helst.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Har ett 8KHA+ och ett 8K5A och båda visar FF när de POST'at klart. Tror FF står för 255 - "slutet" på botsekvensen. Om det stannar på FF i starten är det troligen så att kortet är så ... som sagt, Fucked up så det inte testar någåt alls, utan hoppar dirkt till slutet av boot-sekvensen - FF.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB