Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark P
tavlan me tor me hakkorset på bältet, målades på 30 talet och vad startade då?......andra världskriget någon

Nyfiken på exakt vilken tavla det skulle vara.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Men ffs.. det var tjafs om den här symbolen redan när han letade efter bilder på ett Malteser-kors..

Ge beröm, ge kritik.. men ge fan i att bitch om symbolen

OnTopic.. Skitsnyggt mannen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
tyskarna tog märket och gjorde om det lite, det gjorde även satanisterna. ett nästan identiskt märke av lyckosymbolen men som står för satansim istället. ja... vad kan man säga... de är kassa på att komma på eget=)

Vad har du fått det ifrån, att satanismen använder sig av swastikan? Det har jag helt missat om det stämmer, vilket jag iofs betvivlar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

apropå svastika/sauvastika: http://www.modellflygplan.nu/images/Thulin21.jpg finska flyvapnets symbol...

ang. modden, så är det en av de snyggare jag sett på ett tag.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Vet inte... Nazisterna var nog före...

Haha lol Det är sånna där inlägg som får en på bra humör

Läste precis resterande inlägg och det här med att nazismen har "förstört" många symboler. Det jag även tänkt på flera gånger är att: hur många finns det egentligen som är villiga att ha sidbena, liten fånig mustasch precis under näsan? Jag menar, hitler förstörde ju helt det modet för framtida generationer

Permalänk
Medlem

tycker de ser ut som att korset inte hänger ihop med själva sidoplåten.. (ser ju skuggor)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
tycker de ser ut som att korset inte hänger ihop med själva sidoplåten.. (ser ju skuggor)

Jo, iofs nu när du säger det blir jag själv lite osäker på hur JAG själv gjorde modden

Och ang. Fujitsu chassit så har ni helt rätt, det är en Scaleo 800s och den har en utbuktning iform av en cirkel som jag har sågat ut efter, därav det väldigt runda hålet.
Sen tror jag att chassit ska gå att köpa löst, jag var inne hos firman som har hand om hem-pc datorerna och frågade ifall det gick och köpa en ny chassi-sida ifall det gick åt helvete och det gick tydligen.

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk

Grymmt snyggt måste jag säga 9p av mig

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk
Avstängd

Tavlan är målad 1872 av M.E. Winge.
Förövrigt så har Dalai Lama en tron gjord av svastikor.
Och för dom som inte förstod, jag vet att Korsriddarna var snäppet före Nazisterna.

Permalänk
Inaktiv

Ja ja. Nazist symboler? Nä, men däremot luftwafens emblem och i mordern tid även en symbol för mod. Nästan alla europeiska länder har och använder denna symbol och även svenska medaljer har denna form. Ja, tillock med långt innan hittler hade luftwafen (och övriga) detta emblem som de tog ur historien från de som under en viss tid trodde stod för mod och ära. Dvs man tog symbolen från korsriddare.

Otroligt snyggt gjort, jag skulle kunna känka mig att du även chromade korset och en cirkel runt om för att få lite US-chopper känsla över det hela. Tonat plexi i blått eller rött skulle nog framhäva formen lite mer. Detta är en tumme upp från min sida.

För att inte förglömmas så hade nazisterna även många runtecken som symboler, men detta gör inte runstenar till nazist proppaganda

Permalänk
Medlem

Otroligt snygg modd, skulle själv vilja ha en sådan modd på min.

OT:
En trevlig film där järnkorset figurerar
http://www3.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?DISCSHOPID=b...

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Pfft, jävligt fin chassi måste jag säga.. Måste ni väcka nazidiskussioner då? Korset användes av Keltiska folket också vill säga föra nazisterna

Permalänk

Coolt. Det märket är rätt snyggt faktiskt.

Jag måste också skriva mer om nazzesymboler: Hakkorset har vad jag vet varit solguden Ras tecken. Användes i Sverige som ASEAs (ABB) logotype, med en bokstav i varje spets. De fick brådis att byta ut denns när Affe började gapa söderifrån...

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk

Korsriddarna var ju inte mkt bättre än nazisterna heller.
Snyggt utförd mod dock.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt

Permalänk

Jädra snack om symboler. Diskutera det på övriga ämnen eller nåt.

Väldigt snyggt! Inte så många som har det på datorn :)... Som sagt lite plexi och ljus på det där. Good Job! Nu vill man gärna se uppdateringar.

Visa signatur

"Nej.. jag vet inte"

Permalänk

*UPDATE*
I väntan på plexiglas så fick Herr Alban hjälpa till och skänka lite mysstämning i rummet, LP:n är från Dr Albans glansdagar och heter Hello Africa
Se och njut

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk
Medlem

du börjar ta närmare och närmare bild på ditt cd key nr se upp

Edit hur gör du med plexit..kommer du ha 2st bitar eller?? en på utsidan och en insidan? eller bara på utsidan

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
du börjar ta närmare och närmare bild på ditt cd key nr se upp

Hehe, tänkte precis på det. Men med min mega-kamera så är det nog ingen större risk att nån kommer se CD-keyn;)

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk
Avstängd

Fy fan...

Permalänk

Dr ALBAN e snygg som fan

Visa signatur

"om jag kunde spela så skulle jag spela en melodi"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
du börjar ta närmare och närmare bild på ditt cd key nr se upp

Edit hur gör du med plexit..kommer du ha 2st bitar eller?? en på utsidan och en insidan? eller bara på utsidan

Jag kommer bara att ha en plexi bit innanför sidan

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk
Medlem

Lika snyggt som alltid :). Men Doktor Alban förstörde hela intrycket.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Lika snyggt som alltid :). Men Doktor Alban förstörde hela intrycket.

Hehe, Dr Alban satt där i 1min för att ta fotot

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk
Medlem

får jag bara fråga... är det där en landstingsdator?

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Champ
får jag bara fråga... är det där en landstingsdator?

Spillrorna av en iaf
Bara DVDromen och ljudkortet som är kvar

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk

Maltezkors är lite hårdrock. Dr Alban är ren lobotomi. Det skär sig. Snyggt jobbat i alla fall.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem

Fy fan va grymt, jag har aldrig tyckt att en dator ser cool ut innan men det här var fan ett undantag
...

Visa signatur

If god had a name, would it be Jimi Hendrix?

Permalänk

hmm..... korset e as skabbigt på nära håll (har själv sett det):)

Visa signatur

"om jag kunde spela så skulle jag spela en melodi"