Permalänk
Medlem

Messenger, snälla!

Nu är det såhär att jag går runt och stör mig på folk som säger t.ex: "Gå in på MSN" och "Varför har du blockat mig på MSN".

Om inte jag misminner mig så står MSN för Microsoft Service Network eller liknande. Och det som folk menar är programmet Messenger som är gjort av MSN som jag förmodar är en del av Microsoft. Och det irriterar mig som tusan.

Så, fått skriva av mig, dock är jag inte helt säker på att det är rätt del av forumet.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Har för mig om att den första "Messenger"-versionen hette MSN, så har det legat kvar.
Annars så tror jag att många tror att MSN är förkortning för MeSseNger.

Jag menar folk säger fortfarande "In på mIRC nu!" när nätverket heter IRC och att det är KLIENTEN som de flesta använder heter mIRC.

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Re: Messenger, snälla!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Så, fått skriva av mig, dock är jag inte helt säker på att det är rätt del av forumet.

Skönt att du har fått skriva av dig.
Alla vet vad som menas, jag stör mig på folk SoM blAnDaR stora och små bokstäver, idiotiska topic, !!!!1111 och löjliga förkortningar men det får man väl leva med. Alla störs vi på någonting.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Säger själv MSN när jag andvänder windows messenger för att det är lättare att säga. Tjänsten är väl samma men olika klienter bara så spela roll.
Skulle inte falla mig in att andvända MSN men säger det gärna:D
MSN känns alldeles för oserriöst att andvända.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Gå in på www.msn.com så ska du se att det är mer änn ett program.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MSN Messenger heter det ju, men varför säga "MSN messenger" hela tiden? Det är mycket snabbare och lättare att säga/skriva bara "MSN"

Jag säger MSN när jag pratar om MSN Messenger och det tänker jag fortsätta med. De som stör sig får störa sig hur mycket de vill.

Jag stör mig på det som SPENEN nämnde. Folk som säger mIRC när de pratar om IRC.

Permalänk
Medlem

Precis. Varför säga MSN messenger när det går snabbare att säga MSN och alla förstår vad man menar?

Permalänk
Medlem

Jo, för det är inte samma sak!

Spooky: Om alla hade hoppat ut för ett stup, hade du också gjort det? Bara för andra säger fel så måste inte du också säga fel.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Jo, för det är inte samma sak!

Spooky: Om alla hade hoppat ut för ett stup, hade du också gjort det? Bara för andra säger fel så måste inte du också säga fel.

Om den man talar med förstår vad man menar med MSN, then what's the problem?

Permalänk
Medlem

Det är allmänt jobbigt att skriva "Microsoft Network Messenger"... mycket enklare att skriva "MSNM" istället... riktigt enkelt är det att säga "msn" när man pratar med nån annan...

Permalänk

Därför att det har blivit allmänt känt. Alla (nästan) associerar till msn messenger när man säger msn

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Jag använder själv inte MSN Messenger, och kan inte komma på att jag använt ordet MSN. Men jag har inga problem att fatta vad folk menar med MSN, och om "alla" förstår vad som menas med MSN, är det då fel att kalla MSN Messenger det?

Ditt exempel med stupet var ju smått idiotiskt. Ett bättre vore ordet mobiltelefon, jag kan lova dig att du ibland säger mobil istället för att springa runt och säga mobiltelefon jämnt?!?

Människan förkortar alltid vanligt förekommande ord, varför tror du tex just "är" bara har en stavelse?