Permalänk
Medlem

vilket chassi ska man ta?

först funderade jag på att köpa en sån här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=21125

men sen när pengarna kom insåg jag att ajg inte hade så mycket att spendera.. så nu kikar jag på nån av de här:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=18069
Antec Chassi PlusView 1000 AMG-EU (ej Powersupply)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=25771
Raidmax Scorpio-868 Rev.2 M. Fönster, Svart

eller kanske

http://www.webhallen.com/prod.php?id=18930
Chieftec BX-02B-B-B Miditower ATX 360W - Svart

den sista där verkar för stor tycker jag eftersom en kompis har den, just nu lutar det åt antec chassit:

andra fina chassin ni har att rekommendera under 880:-??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jag hade nog köpt Raidmax Scorpio-868 Rev.2 M. Fönster, gult eller grönt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wimpa
jag hade nog köpt Raidmax Scorpio-868 Rev.2 M. Fönster, gult eller grönt..

problemet med den är

Lagerstatus: I lager/butiken: Nej
Nästa leverans: Ej fastställt / Beställningsvara

beställde den i tisdags avbeställde den idag orkade inte vänta längre eftersom ajg har datorgrejorna här, så jag kommer köpa nåt chassi imorrn.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Om du ska ta någon av de där modellerna så måste jag föreslå Antec-chassit. Varför frågar du? Jag svarar: Mer udda än de andra modellerna, och snyggare!

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Om du ska ta någon av de där modellerna så måste jag föreslå Antec-chassit. Varför frågar du? Jag svarar: Mer udda än de andra modellerna, och snyggare!

jag frågar för att det kanske finns andra finare/billigare/bättre chassi för det priset ;), gärna butiker i sthlm så jag slipper betala frakten

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Webhallen ligger ju i S-holm och har butiksförsäljning, köp inte ett sånt där chassi som ser ut som en fransk bordell med en massa lampor, blink och skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pannkakskungen
Webhallen ligger ju i S-holm och har butiksförsäljning, köp inte ett sånt där chassi som ser ut som en fransk bordell med en massa lampor, blink och skit

vilken är det du syftar på? och ja, jag vet att den ligger i sthlm det va därför jag la in länkar från de och int efrån datorbutiken tex

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Mycom.se kanske har något bra chassi, och de finns ju PUB-huset.

http://www.mycom.se/produktkategorier/65268/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oddish
Mycom.se kanske har något bra chassi, och de finns ju PUB-huset.

http://www.mycom.se/produktkategorier/65268/

stressig som jag e orkar jag inte vänta 2 timmar ideras kö... ähh får väl bli ett antec chassi från webhallen

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
stressig som jag e orkar jag inte vänta 2 timmar ideras kö... ähh får väl bli ett antec chassi från webhallen

2 timmar?

brukar få stå i max 15min

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
2 timmar?

brukar få stå i max 15min

då är det jag som har haft otur??

har handlat där 2 gånger, ena gången skulle jag köpa cpu fläkt tog en nummerlapp såg att det var drygt 100 pers före, så jag drog vidare till webhallen.. där kollade jag på diverse grejor (köpte nätagg) i ungefär 30min... sen gick jag runt i bland butikerna i hötorget i ca 1timme när jag går tillbaka till mycom (1:30 senare) så är det fortfarande 20nr före. så jag går in till skivbutiken och hänger runt lite.

Andra gången skulle jag köpa 50 pack spindel, fast då var det mindre folk, hursomhelst vi hann dra till skanstull käka kebab sen tillbaka.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

chieftec chassit helt klart!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
vilken är det du syftar på? och ja, jag vet att den ligger i sthlm det va därför jag la in länkar från de och int efrån datorbutiken tex

Raidmaxchassit då, men ärligt talat hade jag inte kollat in det specifika chassit, men gör inte Raidmax en massa andra chassin men en massa lysdioder och grejer på, det är främst den typen av chassin jag kallar franska bordeller, ser för jäkligt ut, men det är min personliga åsikt, jag föredrar mer stilrena chassin.

Permalänk

jag skulle säga antec sonata om du inte vill punga ut för mycket men ändå ha ett bra chassie s om även vatten kylningen får plats i UTAN problem om du borrar på 13 mm hål baktill och fäster radiatorn bakom 120 mm fläkten som även kyler radiatorn p åsamma gång, väldigt smart av dem att göra så

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

jag tar ju nästa gång jag ska ha nytt ett big tower typ detta http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=25298&t=597&l=2...
för då får man gott om plats och det blir lättare att pilla på alla roliga saker

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Man kan få en Chieftec fulltower för precis under 1000kr lappen om du köper från danmark (itbutiken)

Fast ett svart då utan hål i sidan, men dock 6fläktplatser typ :>

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AvOk
chieftec chassit helt klart!

motivera??

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pannkakskungen

Raidmaxchassit då, men ärligt talat hade jag inte kollat in det specifika chassit, men gör inte Raidmax en massa andra chassin men en massa lysdioder och grejer på, det är främst den typen av chassin jag kallar franska bordeller, ser för jäkligt ut, men det är min personliga åsikt, jag föredrar mer stilrena chassin.

anledning till att ja ville köpa den är billig, sen skiter jag nästan i hur den ser ut för att den kommer ligga på golvet, så det är inget jag stör mig på. Bara den funkar bra
.................................................................................................................................

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Rumpel

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av CerpA

Har ni missat det jag skrev i första inlägget... jag har maxx 880:- att lägga på ett chassi. Helst butiker i sthlm för då slipper jag betala frakt, ett chassi väger ju en hel del

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

men köper du raidmax får du inge nätagg!

Permalänk

Rolex, spara ett tag till och köp ett Sonata, visst, det kostar en del, men det är ett fint chassi och du får med ett bra nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sno0zer
men köper du raidmax får du inge nätagg!

Det är jag medveten om, har redan ett nätagg... skulle bli ett plus om jag fick ett "på köpet"
ska knalla iväg snart å köpa antec chassit..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pannkakskungen
Rolex, spara ett tag till och köp ett Sonata, visst, det kostar en del, men det är ett fint chassi och du får med ett bra nätaggregat.

jo Sonatan är fin den med, men orka ha en massa datordelar liggades utan att använda de i en månad tills lönen kommer =(

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Chieftec helt klart, de är kvalitet och man vet att de funkar bra. själv har jag ett m@trix chassi, de är de bästa chassit jag har haft

Permalänk
Medlem

köpte chassin idag... blev "lite" större än vad jag hade tänkt mig

edit: la in bild

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Raidmax eller Antec View

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Raidmax eller Antec View

bild ovan

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Fint val Men släng på Case-Badgern man får med, dö-snygg ju.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Fint val Men släng på Case-Badgern man får med, dö-snygg ju.

Case-Badgern?

klistermärket det står antec på eller?

edit: fläktarna låter som en bilmotor =(((

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Blev du nöjd med chassit ?

Tog du den med Fönster ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Blev du nöjd med chassit ?

Tog du den med Fönster ?

japp jag tog den med fönster tror inte det finns någon utan, jag vart lite missnöjd eftersom det var lite för stor...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Så du ville allså ha Raidmax ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE