Hur får jag bort ntfs partitionen?

Permalänk

Hur får jag bort ntfs partitionen?

Jag råkade av misstag påbörja en WinXP installation på D:. Jag avbröt medan den förde över filer och nu ligger Windowsmappen där. Jag kan inte formatera med diskhanteraren då den säger att den innehåller systemfiler och försöker jag med DOS-prompten säger den att disken är låst och vägrar fortsätta. Installationsprogrammet för XP funkar inte heller då det återigen efter en formatering börjar mata in filer utan att jag kan påverka det och D: är till råga på allt NTFS-partitionerad så jag kan inte formatera den från DOS.
D: har ej flera partitioner utan är så att säga en egen, icke uppdelad disk.

Nån som vet hur jag ska bära mig åt?

Permalänk

Fdisk kan ta bort icke dos partioner finns på 98/ME startdisketter.....

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Gör såhär (kanske fungerar):
Starta om datorn > Sätt i Windows XP CDn > Gå in i BIOS > Välj CD-Rom som 1st Boot Priority (eller något) > Starta om > Tryck på enter för att starta XPs installationsprogram > Låt den hålla på tills du får välja vart du ska installera XP (C:, D: osv) > Här kan du även ta bort/lägga till olika partitoner och formatera olika logiska enheter > Välj hårddisk/partitionering D: > Formatera den > Klart!