Permalänk

Limma pexiglas

hej jag undrar vad för limm ska jag använda när jag ska limma i hop två 30*30*5 mm plexibitar ska jag använda vadligt super limm eler???

Permalänk
Medlem

vanligt superlim eller ett slags lim som kallas plastlim, men tror att det skulle kunna gå bra med vanligt super/epoxy lim.

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Medlem

Du skall ha ett lim som kallas acryllim.

Permalänk

Acrifix eller motsvarande (om det finns nåt annat)

Visa signatur

FuriKuri! Medlem i SAAPB
arbetsstation: EPoX 8KHA+ | AthlonXP 1700+@1600MHz | 2*256 Crucial DDR | GeForce3 ti200 | 40GB Seagate baracuda IV | 19" Sony CDP-G420 | 18" Philips Brilliance 180P2M tft
server: 550Mhz PIII XEON | 512 ECC | 2*80GB Seagate baracuda IV | BBB 10mbit

Permalänk
Medlem

Om du vill så kan du ju säga vad du ska ha plexit till? vad ska du göra med det?

Skulle vart kul och veta!!!

Visa signatur

max tre rader i signaturen /pawa00

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Tox
Om du vill så kan du ju säga vad du ska ha plexit till? vad ska du göra med det?

Skulle vart kul och veta!!!

Jag ska göra två ice weels men jag har bara en bit som e nog tjock och den andra måste jag limma två 5mm mot varandra sedan så sja jag köra ut frontet på min Shuttel i plexi med tre fönster och ha motiv på allt som jag kör i min lilla CNC + att hella lådan skall lackeras i metalik blå. ska stika och köpa färg i morgon

Permalänk

jag skulle säga plastlim, finns ofta där du köper plexiglas.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Jag har limmat en lite plexikub med vanligt superlim, funkade prima. Iofs så hade jag inget mål på att det skulle vara jättesnyggt heller.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

CatscaN^Tim: Vad är plast? Eganskapen som lim avsett för acryl ha är att den mer eller mindre smälter ihop acrylen till mer eller mindre osynliga fogar. Plastlim? Superlim är plastlim för det kan man limma plast med.. Hobbylim för modeller är också plastlim men det är inte det bästa för acryl.
Så plastlim omfattar förmycket för att gå att använda som ett generellt namn för lim avsett för plast

Permalänk

jag kan inte smälta i hopp dom med en värme pistol???¨
så borde skarvara försvinna

Permalänk
Medlem

jag tror att det blir svårt att få en snygg fog om du använder en varmluftspistol.. då kommer liksom plexit att smälta på en ganska stor yta och kommer då refraktera ljuset lite annorlunda så det ser skummt ut.

det som proffs gör är att de använder ultraljudssvetsar för att sammanfoga plexiglas.

tror det funkar så att de koncenterar ljudvågorna på ett ställe så att plexit endast smälter vid fogen..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Avstängd

hur många har en ultraljudssvets hemma då ? ;D

Visa signatur

Don Vito for president!

Permalänk

Ja men nu e det så att jag har "lånatut" min ultraljudssvets så jaq behöver ett nytt förslag

Permalänk
Medlem

nej om man är vanlig dödlig och inte har nån ultraljudssvets så är nog enda sättet att använda plexiglaslim...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk

Jag skulle använda PL400, vet tyvär inte vart man köper det bara.