Unreal Tournament 2004

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Det är inte han som gjort ett dåligt köp då han snackar om "ultra" boxen som förutom en stor stilig plåtlåda innehåller DVD skivor, extramaterial och headset. Istället är jag skepptisk till ditt köp Jag har köppt liret på TVspelshuset i Lund för 299:- (priset gäller bara Fredagen och lördagen) Gratis på göpet fick jag prima UT2004 musmatta och nyckelband (självklart bergränsad upplaga) medvind kallas det
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/2k4.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/2k4l.jpg
Såja!

Nån som vet vart man kan få tag på mattan/bandet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosenson

Undrar jag också.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Vart kan man få tag på den vanliga versionen på dvd?
Det står oftast inget om vilket format spelet är på när man kollar på onlinebutikerna.

Ni som har spelet på dvd, har ni problem med att köra det?
Läste på det officella forumet att folk har problem med secure-rom, dvs. att spelet tror att orginal skivan är bränd.

Permalänk

den är ju bränd. Men om den är lagligt bränd eller inte det är en annan sak

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
den är ju bränd. Men om den är lagligt bränd eller inte det är en annan sak

Är den bränd är det ju warez....eller ngn som är väldigt nitisk med sina backups....=)

Edit: såg föresten dvd versionen på www.play.com för 250kr, dock om tullen lyckas hugga den så kostar den ungefär 400kr...

Permalänk

Alla spel man köper är ju brända...hur annars får man ner all data på skivan?

Hur mycket kostar frakten hos dem?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Nej, dom är tryckta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

coolt det visste man inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De man köper är knappast brända, man pressar dem.

Det finns inget annat ställe man kan få tag på DVD versionen?
Gillar inte att man måste spara sina kreditkorts uppgifter på play.com

Ed: Fan vad snabba ni var då
Frakten är inräknat i priset på play.com

Permalänk
Citat:

*hihi*
Jag vet en kille som har...

Du kan få köpa dom jätte dyrt ifall du vill

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Vart kan man få tag på den vanliga versionen på dvd?
Det står oftast inget om vilket format spelet är på när man kollar på onlinebutikerna.

Ni som har spelet på dvd, har ni problem med att köra det?
Läste på det officella forumet att folk har problem med secure-rom, dvs. att spelet tror att orginal skivan är bränd.

Jag har bara hört om sådant här problem. Själv har jag inga problem. Jag äger en "HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B" som den heter i enhetshanteraren. Det är alltså en LG-spelare. Sådan som PC-Gamer sålde/säljer nu sen de gick över till DVD.
Jag har dock inte testat spelet i den äldre DVD-läsaren för det är i en annan dator (som knappast kommer orka med UT2004 (gf2mx)). Det är iaf en Pioneer 106S slot-in där.

Och en som tidigare frågade efter vilka spellägen man gillar. Igår körde jag mutant, det tycker jag var skoj iaf när man var typ 10 pers som jagade mutanten i ett rum. Det var ju ännu roligare när man själv var mutant och vräkte ihjäl typ 20 pers på en halvminut i ett rum med RL

På DM-Rankin så var scorelimit 50. Jag lyckades som mutant få 49! Och sen han jag aldrig bli mutant igen. Ahhh!
Men jag fick revanch på Morpheus3 där jag vann.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Important Security News.. everyone please read!

http://www.ataricommunity.com/forums/showthread.php?s=&thread...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

redan en fuskare bannad...det är bra.

Visa signatur

Permalänk

Skönt mess:p Hoppas bara inte att allt för många oskyldiga drabbas av detta. Men ger man ut sin cd-key så får man nog skylla sig själv.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Trevligt värre!
Ingen som dragit upp någon Swec-server ännu?

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Är den bränd är det ju warez....eller ngn som är väldigt nitisk med sina backups....=)

Edit: såg föresten dvd versionen på www.play.com för 250kr, dock om tullen lyckas hugga den så kostar den ungefär 400kr...

Det blir aldrig några moms/tull avgifter från play.com då de kommer från Storbrittanien som är med i EU.

Visa signatur

Bison: You have made me a very happy man.
Colonel William F. Guile: And next, I'll make you a dead one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Trevligt värre!
Ingen som dragit upp någon Swec-server ännu?

Så fort jag får min SE utgåva!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

en dedicated? vilken spelstil kommer du köra?

Permalänk

vet någon om www.play.com finns som butik också? så man kan köpa den direkt därifrån

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

en dedicated? vilken spelstil kommer du köra?

Kommer att göra som jag gjort tidigare, alltså skriva i 'UT2004 (ej dedikerad)' tråden. Kommer nog att köra alla spelstilar som spelet släpps med, blir lite tråkigt med bara en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som upplever att Onslaught och Assault banorna suger enormt mycket minne?

Permalänk
Medlem

Nån som har problem med att musen lägger av i några sekunder, precis som om batterierna i musen nästan var slut? Det har jag men batterierna är inte slut, vad kan vara fel?

Edit: Hittade felet, fanns en inställning som handlade om voice recognition eller nått sånt som jag tog bort så funkade det. Det var inte musen som krånglade, det var ljudet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Guide för text to speech och Voice over ip för linux.

Q: How do I enable Text-to-Speech in Unreal Tournament 2004?
A: Try following these instructions:
1) install festival (http://www.cstr.ed.ac.uk/projects/festival/, gentoo users can just emerge festival)
2) install speechd (http://www.speechio.org/speechd.html, again, gentoo users can just emerge speechd)
3) Make speechd run.
4) Edit your ~/.ut2004demo/System/UT2004.ini, look for the [SDLDrv.SDLClient] section, and add TextToSpeechFile=/dev/speech.
5) Run UT2004.
6) Enable TTS via the in-game options.
7) ???
8) Profit!!

Q: Text-to-Speech is making Unreal Tournament 2004 hang at start!
A: Either speechd isn't running, or your /etc/hosts has 127.0.0.1 pointing at your hostname and not localhost. 127.0.0.1 should only point to localhost.

Q: How do I enable Voice over IP in Unreal Tournament 2004?
A: With ALSA, create a ~/.openalrc, and then follow these instructions:

* You will need a (define devices '(alsa)) line. (Yes, a single ', blame lisp.)
* An alsa-out-device define, something along the lines of (define alsa-out-device "hw:0,0") or for a surround setup something like (define alsa-out-device "surround40:0,0").
* An alsa-in-device define, something along the lines of (define alsa-in-device "hw:0,0") OR (define alsa-in-device "plughw:0,0").
* And most likely a (define speaker-num 2) line, replacing that 2 with a 4 for a surround setup.
* Next, bind a key to voice chat in UT2004 (F by default.)
* Make sure that your mixer settings are set up to allow capture/record on your microphone.

You may need to tweak the in and out device lines some for your specific setup, on a Live! Value with a surround setup you might use (define alsa-out-device "surround40:0,0") and (define alsa-in-device "hw:0,0").

Taget från http://icculus.org/lgfaq/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlaktarFar
Det blir aldrig några moms/tull avgifter från play.com då de kommer från Storbrittanien som är med i EU.

Du har fel, angående det där med ingen moms/tull. Dom håller till ute på ngn ö som är ett skatteparadis eller ngt sånt...

Dock momsar dom allt över £18, och under 200kr så klarar man sig visst också genom tullen. Dock kostar spelet £17.99..............

Kolla på www.dvdforum.nu om du vill ha reda på mer.

Permalänk
Medlem

Beställde en grej från play.com och den är skickad från Jersey och jag fick betala tull på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som ska köpa denna lilla grej
http://www.webhallen.com/prod.php?id=26936

Permalänk

hmm Trodde Jersey öarna tillhörde Storbrittanien, my mistake

Visa signatur

Bison: You have made me a very happy man.
Colonel William F. Guile: And next, I'll make you a dead one.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har ett plugg in till ConTEXT ,alltså den som dem har i filmerna där dem förklarar hur man ska göra en Mutator t.ex?

Permalänk

Asså man får ju mycket bättre fps än i demot ju ! Underbart ! got SE här

Headsetet är ju helt ok faktiskt

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-boy85
Är det någon som har ett plugg in till ConTEXT ,alltså den som dem har i filmerna där dem förklarar hur man ska göra en Mutator t.ex?

http://www.fixedsys.com/context/download.html Riktigt fin texteditor faktiskt :D.