Ett jävligt störande prob...

Permalänk

Ett jävligt störande prob...

Tjena alla galna..*lol*
Jag har ett problem och det är jävligt störande...
Jag spelar NFSU och har ett Club3D Radeon 9600 Pro 128 MB DDR och det som händer är att när jag spelat ett tag så stängs spelet av ba sådär..!?! så jag hamnar ute i winows igen..händer med flera andra spel också typ SOF II m.fl
Jag har testat nåra olika drivrutiner men får det fan inte att funka!!
NÅn som varit med om samma problem??
faan...installerade först drivrutinen som följde med på skivan till kortet men jag avinstallerade detta och prövade senaste Omega.. Jag kör oklockat och det är inget annat som är instabilt när det gäller min dator..körde tidigare ett Geforce3 64 MB DDR utan problem...
Jag vill ju påpeka att jag avinstallerade dom gamla detonator drivisarna innan jag installerade det nya kortet...jag har inget annat prob med detta kort förutom när jag ska spela...vilket är JÄVLIGT störande..!!

Är det nån som kan hjälpa mig med detta??

Visa signatur

-=sToNeHeAdS=-

Permalänk

Inget virus då? Provat med ett gammalt graffekort och kollat om det funkar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Inget virus då? Provat med ett gammalt graffekort och kollat om det funkar?

Det är verkligen inte nått virus grabben!! Ta och läs riktigt grundligt vad jag har skrivit!

Visa signatur

-=sToNeHeAdS=-

Permalänk
Medlem

Att spelet bara hoppar ut sådär kan betyda att nånting går för varmt,
det gjorde sådär för mig förut när jag hade mitt gamla Stealth III kort.

När det blev för varmt så hoppade det ut, du kanske har för dålig cirkulation i lådan din?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoneheads
Det är verkligen inte nått virus grabben!! Ta och läs riktigt grundligt vad jag har skrivit!

Ja, jag har läst grundligt. Tre gånger faktiskt. Och ingenstans står det att du har kollat efter virus (vilket det kan vara!). Det kan vara ett antal andra kanske mer troliga saker också men det kan du få lista ut själv eftersom du är så jäkla otrevlig.

Permalänk
Medlem

hade EXAKT samma problem med mitt 9600XT, testa att stänga av 8X AGP och kör på 4X.

/MVH Jonathan

Permalänk

jag har INGET virus, har ju en server så jag kör en virus scan ca 1 gång/vecka... stoppade tillbaka mitt gamla Geforce3 och det funkade finfint som alltid...vill säga att jag kör med en AMD XP3200+ och Epox 8RDA+ ver. 2.1 , TwinMos Winbond Orginal 512MB DDR (BH-5) som funkar "klockrent"...hahaha

Visa signatur

-=sToNeHeAdS=-

Permalänk
Medlem

vad har du för nätagg det kanske e det som är flaskhalsen i systemet

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel själv med mitt 9800 PRO

hos mig bruka VU recover ta över vilka bara resulterat i att skärmen släcks/tänds
och att programet som är igång stängs ner. I värsta fall tänds inte skärmen igen
eller datorn startar om/hänger sig

Har provat installera om drivrutiern och windows. Har ingen överklockning på grafikortet
och testat med eller utan på cpun, gör ingen skillnad.

Har cheiftech original nätagg i min burk

Behöver inte ens köra nåt spel, räcker att man öppnar fönster i windows

Ska testa sänka till agp4 när jag kommer hem sen

Permalänk
Medlem

Nånting blir för varmt.. Minnet exempel eller grafik/cpu.
Eller att det är nåt fel på datorns minne som gör att den räknar fel efter ett tag och så stänger windows ner spelet.

EDIT: Har du formaterat efter kortbytet?

Permalänk
Medlem

i mitt fall tror jag det inte är värme

har inga andra kort förrutom grafikkortet i burken
(integrerat NIC och ljudkort)

sen 2 fläktar i närheten som drar in/blåser ut luft
i närheten av kortet

Verkar som det stabiliserat sig något när jag ändrade till agp4
dock är inte inte helt stabilt än, spel dyker fortfarande imellanåt.
Men windows verkar bättre i alla fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Nånting blir för varmt.. Minnet exempel eller grafik/cpu.
Eller att det är nåt fel på datorns minne som gör att den räknar fel efter ett tag och så stänger windows ner spelet.

EDIT: Har du formaterat efter kortbytet?

det är inte för varmt i lådan lr cpun , 36 resp 46 grader celsius idle, 38/52 full load, vill på peka att jag alltid har ena sidostycket avtaget... jag ahr ett Q-tec 400w dual fan gold...som funkar men är (crap märke) men det har alltid funkat och det funkar med mitt gamla G3 som inte är av modell mx! jag har inte installerat om OS

Visa signatur

-=sToNeHeAdS=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilket jävla svar!!! Man svarar inte nån som försöker hjälpa dej på detta sätt.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

det är inte för varmt i lådan lr cpun , 36 resp 46 grader celsius idle, 38/52 full load, vill på peka att jag alltid har ena sidostycket avtaget... jag ahr ett Q-tec 400w dual fan gold...som funkar men är (crap märke) men det har alltid funkat och det funkar med mitt gamla G3 som inte är av modell mx! jag har inte installerat om OS

G3 modell MX finns inte, och testa at vara trevlig mot folk som hjälper dig. Förstår inte varför folk lägger ner tid på dig när du verkar lägga ner all din tid på att vara otrevlig mot dem?

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Vilket jävla svar!!! Man svarar inte nån som försöker hjälpa dej på detta sätt.

håller med

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk

jaja..sorry...det va väl inte direkt meningen att vara otrevlig men en del människor blir man mer lr mindre irriterad på för att dom inte läser vad jag frågat om! ...nog om det, men jag är väldigt less på detta skitproblem... körde iaf FarCry igår och det rokkade fett kan jag lova...har även spelat sof II nu utan problem....och det är väldigt märkligt!!??? hoppas det håller i sig så man slipper alla jävla gånger det hoppar ur, spec när man kört "upp sig" i NFSU...man vill ju gärna spara innan man stänger av spelet..hehe

tack en så länge för hjälpen.. *lolof*

Visa signatur

-=sToNeHeAdS=-

Permalänk

Tjena!

Ville bara säga att jag har ett Club3D Radeon 9600 Pro 128 Mb och tänkte testa min datorkonfig. i 3dMark2001SE efter jag satt i grejerna. Hade ett liknande problem som 'stoneheads' där. Kastades ut i windows efter 10-20 sekunder i den första demon(bil-demot) som visas i benchmark-mode. Detta var då med Club3d's egna drivrutiner.

Tankade ner senaste Catalyst på ATI.com(4.2:an) och sen dess fungerar 3dMark2001SE alldeles utmärkt.

Fast du nämnde ju att du testat några olika drivrutiner så du har väl antagligen redan testat Catalyst.

Visa signatur

/Secretsavage

"Cooler Master Stacker, Core2Duo E8400@3GHz, Gigabyte GA-P35-DS3, 4x1024MB Corsair DDR2, Powercolor Radeon HD3870, 2xHDD S-ATA 160GB, 1xHDD S-ATA 300 GB"

Permalänk
Medlem

Jag är gabnska säker påatt jag vet vad det är.
har du en crackad verre av nfsu så är den första verritionen buggig så den hoppar ur så där som du säger.
ladda hem patchen på dc bara.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Citat:

Stonehead: Det är verkligen inte nått virus grabben!! Ta och läs riktigt grundligt vad jag har skrivit!

Var står det??

Citat:

HerrEkberg: Ja, jag har läst grundligt. Tre gånger faktiskt. Och ingenstans står det att du har kollat efter virus (vilket det kan vara!). Det kan vara ett antal andra kanske mer troliga saker också men det kan du få lista ut själv eftersom du är så jäkla otrevlig.

Rätt

Citat:

Stonehead: jag har INGET virus, har ju en server så jag kör en virus scan ca 1 gång/vecka... stoppade tillbaka mitt gamla Geforce3 och det funkade finfint som alltid...vill säga att jag kör med en AMD XP3200+ och Epox 8RDA+ ver. 2.1 , TwinMos Winbond Orginal 512MB DDR (BH-5) som funkar "klockrent"...hahaha

Och det visste vi att du hade server o körde virussca var vecka?

Citat:

Stonehead: jaja..sorry...det va väl inte direkt meningen att vara otrevlig men en del människor blir man mer lr mindre irriterad på för att dom inte läser vad jag frågat om! ...

Vissa personer blir man jävligt irriterad på som inte vet vad dem själv har skrivit.

Permalänk
Medlem

de har hänt min polare oxå ast med 9600 nonpro. instaera om drivrutinerna så kommer de funka bra igen

Permalänk

Palleballe,

tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Palleballe,

tack!

WHY CANT WE ALL JUST GET ALONG

Permalänk
Medlem

Samma för mig med. Ren installation 2 ggr utan någon bättring. Bytt gpu-kylare 3 ggr. Har ett noname 500W agg och enligt MBM så får jag tillräckligt med spänning.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jag har också ett problem gällande ett club3d radeon 9800pro, fast inte riktigt lika.
När jag spelar ett spel, t.ex UT2004 eller Far Cry så händer det att grafiken blir en enda röra; färgerna blir helt fel, texturerna varierar i färg, allmänna grafiska missvisningar helt enkelt. Men det blir bra om jag tabbar ut och in igen. Sen går det ett par minuter och det blir lika igen. Ganska störande. Kan det vara så att det är för varmt eller nåt? (är ingen expert på området)

Bör även tilläggas att cirkulationen är god och inget är klockat.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.