Hjälp mig att köpa vattenkylning för ca 3k

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

philip55: jag skulle tatt 1250 pumpen istället

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Cloudstone,om man beställer från usa så måste man väl betala en massa frakt osv?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

frakten är inte så farlig med fedex

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Köp direkt från www.dangerden.com och sen tar du pumpen från www.seame.com dom fraktar gratis till sverige.

Dangerden rear ut Maze 4 GPU för 40$ på hemsidan nu.

_________________________________________

Du kommer få betala följande:

"priset på varorna" + "frakten" x1,25(Svensk moms) = Xkr

xkr+100kr i någon tull avgift.

Jag beställde därifrån och det fungerade jätte bra.

Om du sitter och räknar på det och jämför med overklockers priser kommer du förstå att dom rånar dig.

Kolla bara Maze 4 GPU. 40x1,25x7,34= 367kr oc.se tar 650kr

Du inser snabbt att du kan tjäna riktigt mycket på detta.

_____________________________________________

Minimi frakten ligger på 17$ från USA men räkna med 30$. Tänk också på att du måste betala svenskmoms även på frakten.

Permalänk
Medlem

Har du tur slipper du både moms och tull ;)!

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem

Om du nu skulle köpa från overclockers.se så ta en 1250 istället för 1048 och skippa tanken o silikonslangen o köp lite slang och ett T-rör på Classe istället. Jag kör med det och det funkar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DEE
Om du nu skulle köpa från overclockers.se så ta en 1250 istället för 1048 och skippa tanken o silikonslangen o köp lite slang och ett T-rör på Classe istället. Jag kör med det och det funkar alldeles utmärkt.

Både håller med och inte
Tror säkert att 1048:an räcker.
Siliconslang är mycket smidigare att jobba med, men knappast värt pengarna.
Det kan vara ett h-vete att få ur all luft med t-rör, men det spar både plats och pengar.

Jag kör följande med en 1048, och har flöde så det räcker:
GPU-block
CPU-block
Chipset-block
HD-block
Stort (26x15x5) värmepaket

Har både silicon och PVC-slang och använder silicon där det är trångt

Kör med 2 t-kors för att kunna lufta och fylla smidigt.

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem

Hmm... har spanat runt lite nu.... och det verkar ju som de flesta tycket det är bättre att bygga sig ett eget kylsystem mot att köpa ett färdigt....

Spanade lite på www.overclockers.se och hittade en pump som jag undrar om någon testat!?

Swiftech MCP600 heter den.. kostar 825:- ... om den står det bla. detta:

Summary of benefits
Superior 12 Volts DC convenience
Superior Industrial reliability due to microprocessor controlled brushless motor. The ceramic impeller support shaft is supported at both ends with a thrust bearing.
The MCP600™ can be used with full confidence in any MP servers, and high-end workstations.
Superior real world performance versus any aquarium pump we have tested to this date (MCP300, Eheim 1250, Eheim 1048, Hydor L30), due to the closed impeller design.
The high pressure capability of the MCP600™ is particularly well adapted to the proliferation of daisy-chained liquid cooling devices in a single circuit: Multiple Processors, Chipset, Graphics, and Hard Drives.

Sen kollade jag på Gtek.

Black ice extreme II 895:-
2st Blå LED 120mm fläktar a´ 159:-

Dessa delar kostar mig totalt 2038:- plus frakten... kylblock, låda, slangar mm tillverkar jag eller fixar från jobbet

Men vill du köpa någon eller några kylblock borde du väl hamna på ca 3000:-... eller?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Hmm... har spanat runt lite nu.... och det verkar ju som de flesta tycket det är bättre att bygga sig ett eget kylsystem mot att köpa ett färdigt....

Spanade lite på www.overclockers.se och hittade en pump som jag undrar om någon testat!?

Swiftech MCP600 heter den.. kostar 825:- ... om den står det bla. detta:

Summary of benefits
Superior 12 Volts DC convenience
Superior Industrial reliability due to microprocessor controlled brushless motor. The ceramic impeller support shaft is supported at both ends with a thrust bearing.
The MCP600™ can be used with full confidence in any MP servers, and high-end workstations.
Superior real world performance versus any aquarium pump we have tested to this date (MCP300, Eheim 1250, Eheim 1048, Hydor L30), due to the closed impeller design.
The high pressure capability of the MCP600™ is particularly well adapted to the proliferation of daisy-chained liquid cooling devices in a single circuit: Multiple Processors, Chipset, Graphics, and Hard Drives.

Sen kollade jag på Gtek.

Black ice extreme II 895:-
2st Blå LED 120mm fläktar a´ 159:-

Dessa delar kostar mig totalt 2038:- plus frakten... kylblock, låda, slangar mm tillverkar jag eller fixar från jobbet

Men vill du köpa någon eller några kylblock borde du väl hamna på ca 3000:-... eller?

Tror säkert att det där är en bra pump men en 1048 kostar 51.30 euro på Seame.com och dom skickar fraktfritt till Sverige:
http://www.shopsolution.nl/shop/home.asp?shopid=seameec&prodi...

Sen får man lika bra eller bättre kylning med ett värmepaket från skroten, plus att det har mycket lägre flödesmotstånd, en BIX är ganska "trög" ;)!

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swed
Tror säkert att det där är en bra pump men en 1048 kostar 51.30 euro på Seame.com och dom skickar fraktfritt till Sverige:
http://www.shopsolution.nl/shop/home.asp?shopid=seameec&prodi...

Sen får man lika bra eller bättre kylning med ett värmepaket från skroten, plus att det har mycket lägre flödesmotstånd, en BIX är ganska "trög" ;)!

Aha!!

Har läst lite det sista om lite olika radiatorer... och det verkar ju som att Black Ice Extreme II har extremt bra kylförmåga! .. sen att den är trög har jag inte läst nått om... men det är säkert så! eftersom den kyler bra har väl vattnet många vägar att gå i radiatorn .. grejen är väl att själv så skulle jag mycket gärna kunna sätta ihop nått system med en värmepacket från nån bil.. men då vill jag att det ska vara ett ganska nytt packet.. så det inte är fullt med skit.. riskerar att paja när som helst osv., För ett tag sen kunde jag fått tag på ett värmepacket till en Volvo 850 95´a... men det blev aldrig av att jag åkte iväg och plockade ur det ur bilen... så nu känns det som att jag hellre betalar 900:- för att få nått som passar fint från början... men men.. kanske har man blivit lat med åren..

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Aha!!

Har läst lite det sista om lite olika radiatorer... och det verkar ju som att Black Ice Extreme II har extremt bra kylförmåga! .. sen att den är trög har jag inte läst nått om... men det är säkert så! eftersom den kyler bra har väl vattnet många vägar att gå i radiatorn .. grejen är väl att själv så skulle jag mycket gärna kunna sätta ihop nått system med en värmepacket från nån bil.. men då vill jag att det ska vara ett ganska nytt packet.. så det inte är fullt med skit.. riskerar att paja när som helst osv., För ett tag sen kunde jag fått tag på ett värmepacket till en Volvo 850 95´a... men det blev aldrig av att jag åkte iväg och plockade ur det ur bilen... så nu känns det som att jag hellre betalar 900:- för att få nått som passar fint från början... men men.. kanske har man blivit lat med åren..

Hehe, instämmer ;), jag hade tur att hitta ett fint värmepaket, så då går det lätt att rekommendera detta :p.

P.S. Har märkt att man blir bekvämare för varje år som går :D!

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem

Ingen som testat Swiftech MCP600?? frågade det innan.. men ingen har kommenterat..... I test verkar den ju ha bästa vatten-tryck!! Och det gillar vi ju!

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

jag bara undrar en sak måste man köpa något speciellt för att få på fläktarna på Black Ice Xtreme 2 Radiatorn? som på dangerden heatcore?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philip55
jag bara undrar en sak måste man köpa något speciellt för att få på fläktarna på Black Ice Xtreme 2 Radiatorn? som på dangerden heatcore?

Det ser inte så ut om man kolla på produktbilder.... ser ut som att det finns färdiga hål.. kanske till och med gängade hål om man har tur!

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Om man köper en ehiem pump från dagerden måst man då ha någon adapter för strömförsörjningen?

Permalänk

Silicon från OC är inte det bästa...
Efter en v ca är det dags att fylla på det dunstade vattnet...

Tygon eller PVC är att rekomendera...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frke
Om man köper en ehiem pump från dagerden måst man då ha någon adapter för strömförsörjningen?

Köp inte pump från Dangerden, dom kör med 110V "over there" ;)!

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk

Blev det nån vattenkylning?

Permalänk

Ska du ha RBX blocket så lär du ha nån bättre pump än 1048 för att det ens ska vara nån mening med att köpa RBX. RBX och liknande Whitewater kräver en kraftig pump för att ge bra prestanda.

Permalänk
Medlem

ja det ska bli jag bara undrar om man tar en radiator från en bil hur pass bra passar slangarna på en sån?

Permalänk
Medlem

Jag kör med en radiator från e n Golf 1a. Det var bara att värma lite på slangen så gick den på. funkar klockrent. Den var allrså från värmepaketet. Perfekt för två 120 fläktar. Pris 100kr.

Permalänk

vad e RBX?