Ska ha 2x512 specade till 3200, vilken ska man välja?

Permalänk
Medlem

Ska ha 2x512 specade till 3200, vilken ska man välja?

Hej!
Jag har bestämt mig för att köpa min dator på computercare.se

Troligtvis blir det
- Abit AI7 moderk.
- P4 Northwood 2.8
- Club3d ATI Radeon 9800PRO
- 2 x 512mb minnen, ej valt än
resten är väl irrelevant antar jag

Nu kommer den stora frågan som jag ägnat många timmar åt men inte kommit fram till nåt; här kommer ni in i bilden

Vilket av följande minnen ska jag välja, vill ha minnen som finns med i JEDEC specen.e

512 MB DDR 400 PC3200 M-TEC TwinMOS ( Tillf.SLUT) 894.00
512MB DDR400 KINGMAX SUPERRAM COLOR LINE 864.00
512MB DDR400 PC3200 orig DIMM 184-pin, 948.00
512MB DDR400 Samsung 184-pins, PC3200, 1084.00

Ovan är de minnen som fanns att välja på på computercares hemsida.

*edit: givetvis ska minnena ha så pressade timings som möjligt.
Tacksam för svar
/Björn

Permalänk
Medlem

Samsung har bra minnen och detsamma KINGMAX.

Permalänk
Medlem

Ok, men är det nån som vet nåt om latencyn?

Permalänk

Corsair XMS 3200? har jag iaf

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Twinmos Orginal är helt ok..

Permalänk

jag lägger min röst på att du köper corsair minnen... corsair är väldigt bra... har xms PC3200LL minnen själv o är jätte nöjd

Permalänk
Medlem

se sign, har jag... funkar bra (!?)

Permalänk
Medlem

Spelar det nån roll om jag köper "TwinMOS Dual Channel" eller bara köper 2 vanliga TwinMOS. Är det nån skillnad??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flytkorken
jag lägger min röst på att du köper corsair minnen... corsair är väldigt bra... har xms PC3200LL minnen själv o är jätte nöjd

Är det bara jag som har problem med Corsair? Jag har ett par Corsair Platinum 2*512 PC3700 men aldrig lyckats köra dessa över FSB220 i memtest86+ stabilt.
Jag returnerade de första paret men de nya gick inte bättre de. Sedan blir de väldigt varma, det går knappt att röra heatspreadern efter några timmars hårdkörning. (Vdimm = 2.85)

/NN

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Köp INTE TwinMOS med M.Tec chip på. De suger riktigt illa hårt. Går inte ens att köra i 400mhz som de är speccade för på mitt NF7-S 2.0

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nome_Nescio
Är det bara jag som har problem med Corsair? Jag har ett par Corsair Platinum 2*512 PC3700 men aldrig lyckats köra dessa över FSB220 i memtest86+ stabilt.
Jag returnerade de första paret men de nya gick inte bättre de. Sedan blir de väldigt varma, det går knappt att röra heatspreadern efter några timmars hårdkörning. (Vdimm = 2.85)

/NN

Jag antar att du läst specifikationerna för minnena?
Till mina Corsair TWINX PC4000 så står det att de är speccade till 2.8V, höjer man över det så blir de instabila.
Mina minnen klarar 260FSB i 2.75V.
Sänk spänningen till 2.7V sen kör igen.

Sen är du helt säker på att det inte är moderkortet som ballar ur?

Annars kan du rådfråga Memoryguy om du inte får ordning på det.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sail@
Spelar det nån roll om jag köper "TwinMOS Dual Channel" eller bara köper 2 vanliga TwinMOS. Är det nån skillnad??

Dual Channel... det får du ju välja själv (om moderkortet stödjer det) genom att sätta ner minnena i (från processorn räknat) första och tredje... kan variera på olika moder

Permalänk
Medlem

TIPPS TIPPS!!

Dessa ska jag köpa: http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/new-prod/mushkin-special-p...

http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/

Dom fraktar inom hela europa för bara 4Euro

vill du inte lägga fult så mycket pengar är detta ett utmärkt val:

http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/new-prod/mushkin-ddr-pc320...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Jag antar att du läst specifikationerna för minnena?
Till mina Corsair TWINX PC4000 så står det att de är speccade till 2.8V, höjer man över det så blir de instabila.
Mina minnen klarar 260FSB i 2.75V.
Sänk spänningen till 2.7V sen kör igen.

Sen är du helt säker på att det inte är moderkortet som ballar ur?

Annars kan du rådfråga Memoryguy om du inte får ordning på det.

Tack för tipset angående att inte hörja spänningen för mycket, trodde inte det skulle vara några problem.
Just nu så har moderkortet pajat, det kan ha varit felande helatiden så jag skall kolla när det kommer tillbaks/köpt nytt.

/NN

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.