Permalänk

stanskort för I/O

Hej,

Till moderkortet abit ai7 får man med ett stanskort för I/O platser som man ska trycka fast i chassit. Men på baksidan av kortet sitter det plåtpiggar för alla portplatser, är det meningen att man ska trycka bort dessa piggar eller vad har de för syfte? Blir svårt att montera moderkortet om de ska va kvar, man kanske ska böja dom eller nåt?

Är det ingen som kan hjälpa mig med detta, torde ju vara samma på de flesta moderkort?

Permalänk
Medlem

Jämför med moderkortets I/O kontakter och bryt bort dom du inte behöver.

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk

OK, så det är meningen att man ska bryta av dom?

Permalänk
Medlem

Jag bryter bort dom iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag tar inte bort de, det behövs ju inte, det e ju väldigt enkelt o montera moderkortet.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Plåtpiggar FÖR alla platser? De jag sett har piggarna på sidan om, så att de ska göra kontakt med utsidan av kontakthusen i metall. Hålen för d-sub-kontakterna brukar bara vara små korta piggar som fjädrar lite grann, medans de för ps/2 och usb sticker rakt ut och är böjda på mitten. Om det är samma som du menar då. En ganska mjuk och böjlig plåtbit i nästan spegeblankt stål som man ska pressa in i det fyrkantiga hålet i chassit på platsen för alla kontakter.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros