Permalänk
Medlem

Projekt: "BLOWE Snowstorm" (Bilder)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BYGGET ÄR ENORMT FÖRSENAT! Det gör att det dröjer ett bra tag innan riktiga byggbilder kommer upp..

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Projekt: BLOWE Snowstorm
Anlednign: För att rätta till alla missar på ett för övrigt bra chassi.
Tidsram: Max 3veckor

SPEC:
Cassi: Chiftech DA-B

Just nu:
01 Sågar förbrilt!

Har i dag börjat med mitt projekt. Har ritningarna klara och sågen sitter i chassit nere i graraget. SÅ jag tänkte poste lite bilder på projektet. Men eftersom det igentligen inte finns så mycket att se just för tillfället så ska jag berika er med ritningar över bygget :).

Det som ska göras är att Fronten ska spacklas om helt och 2 120mm fläktar ska in i fronten.. HD racket byggsom i "sonata style". 2 120mm fläktar i toppen Moderkorts plattan ska kapas för att hd´na ska få platts. Färstärkingsstaget tas bort för att ge bättre cirkulation. Hela chassit kläs med blymatta och åvanpå det ljuddämpningsmatta. Samt så kommer hela elsystemet att byggas om! Samt ska datorn lackas om mattsvart med

Ja som sagt bilderna ska visa hur mitt chiftech kommer se ut när det är klart. Klaga inte på ej skalenlig bild, det är nämligen första gången jag använder programmet :).

Men håll till godo!

----------------------------
Fortsättning följer...
----------------------------

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

SNÄLLA länka bilderna. tänk på oss stackare på 1152.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blasfemi
SNÄLLA länka bilderna. tänk på oss stackare på 1152.

äch :P.. ska dra ner stoleken på bilderna.. lite owekill kanske

EDIT: Bilder VÄLDIGT mycket mindre

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Fan va snygga ritningar vart är dom gjorda?

Annars var det en bra ide men kommer det itne låta mycket ? tänkte på fläktarna.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Fan va snygga ritningar vart är dom gjorda?

Annars var det en bra ide men kommer det itne låta mycket ? tänkte på fläktarna.

4 ADDA fläktar? knappast blir tyst som musen Ska försäka få platts med Filder på varje fjäkt med. Så man slipper att den drar oin så fruktansvärt mycket damm.

Ritningarna är gjorda i SketchUp.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

Vad är det för chiftec som verkar ha diskarna på tvären? eller det e hur du har tänkt att bygga om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe
Vad är det för chiftec som verkar ha diskarna på tvären? eller det e hur du har tänkt att bygga om det?

Det är ett fulltower nu.. Och ja jag ska bygga ett nytt diskrack

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Re: Projekt: "BLOWE Snowstorm" (Bilder)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
HD racket byggsom i "sonata style".

EDIT:
Aldrig får man vara först

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ser bra ut kylningsmässigt men det där chassit kommer knappast vara tyst. Jag anar att hårdiskarna kommer höras rätt bra om man har 2st 120mm hål precis framför dom.

/me is a noisehater

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Re: Re: Projekt: "BLOWE Snowstorm" (Bilder)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkevin

EDIT:
Aldrig får man vara först

nepp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Ser bra ut kylningsmässigt men det där chassit kommer knappast vara tyst. Jag anar att hårdiskarna kommer höras rätt bra om man har 2st 120mm hål precis framför dom.

/me is a noisehater

Har funderat på det där, och min lösnig på det eftersom det är på nätterna ljudet stör som mässt.. tänkte att jag skär till skummkummi och sätter i "tratten" så bode det blir riktigt tyst.. Men frågan är hur varm burken blir då.. men det får man väll som sagt se efter

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

ser väldigt lovande ut! verkar kunna bli ett väldigt funktionellt bygge,, o snyggt. Det enda jag tänker på är som nån annan sa,,, ljudet från diskarna,, men de kanske går att hänga upp eller dämpa på nåt sätt? borde gå o göra så att de inte låter alls.

Ser fram emot fortsättning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antva
ser väldigt lovande ut! verkar kunna bli ett väldigt funktionellt bygge,, o snyggt. Det enda jag tänker på är som nån annan sa,,, ljudet från diskarna,, men de kanske går att hänga upp eller dämpa på nåt sätt? borde gå o göra så att de inte låter alls.

Ser fram emot fortsättning!

Man tackar man tackar :).

Det där med ljudet är inget man kan göra åt sådär på rak arm. Diskarna måste kylas och jag vill ha 120mm för att de ska va tyst. Kan alltid hoppas på att fläkten slår sönder ljudet vilket borde medföra tystare dator.. men vem vet. Får se vad jag hittar på under arbetets gång. När man står där och klurar så kommer man väll på någe

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
Man tackar man tackar :).

Det där med ljudet är inget man kan göra åt sådär på rak arm. Diskarna måste kylas och jag vill ha 120mm för att de ska va tyst. Kan alltid hoppas på att fläkten slår sönder ljudet vilket borde medföra tystare dator.. men vem vet. Får se vad jag hittar på under arbetets gång. När man står där och klurar så kommer man väll på någe

Slår sönder ljudet? Du menar helt seriöst att du tror att tysta fläktar tystar ner oljud ifrån vibrerande och vinande hds?

Vibrationer är lätta att bli av med, genom att fästa alla hds med nåt gummimaterial. Att få bort det vinande ljudet är helt omöjligt om man inte helt bygger in hårdiskarna. Det enda du skulle kunna göra för att "bygga in" hårdiskarna vore att helt ljudisolera fronten på burken och placera insugen på baksidan av burken - vilket inte är helt lätt - och resulterar i sämre hdkylning.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Slår sönder ljudet? Du menar helt seriöst att du tror att tysta fläktar tystar ner oljud ifrån vibrerande och vinande hds?

Vibrationer är lätta att bli av med, genom att fästa alla hds med nåt gummimaterial. Att få bort det vinande ljudet är helt omöjligt om man inte helt bygger in hårdiskarna. Det enda du skulle kunna göra för att "bygga in" hårdiskarna vore att helt ljudisolera fronten på burken och placera insugen på baksidan av burken - vilket inte är helt lätt - och resulterar i sämre hdkylning.

Det är helt sannt som du säger.. men som sagt det blir "mer i vägen" med en fläkt än om det vore bara ett stort runt hål. bladen täcker endel.. visst det kommer låta o det vet jag med. Hur mycket det kommer låta märks sen. Sen att slå sönder ljud så är det så att du får ett mjukare ljud inte minde ljud.. Förhoppningsvis mindre störtande.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

du kan inte byta plats ¨på diskar och nätagg?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
du kan inte byta plats ¨på diskar och nätagg?

Känns som om det blir mer jobb än vinning på det..

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

fan... du har kopierat lite idéer från mig tror jag nog
även fast jag inte sagt något om mina idéer... vilket betyder...
du har telepati förmåga !? :confused::p

nää men... tänkte mest på fronten...
att du ska spackla om den och köra fläktar i fronten...
jag ska också göra det fast jag ska köra en 120 i fronten för radiator jag ska använda...
sen tänkte jag ha hårddiskar avskärmade från resten av lådan längst upp
över nätagget... de ska ha egen kylning och helt avskilda från resten av lådan...

lycka till och få upp lite projekt bilder!!

Permalänk
Medlem

hoppas du installerar dammfilter i hålen, annars får du nog köpa dej en årsförbrukninga av airduster för att hålla låda fri från damm

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Vill se fortsättning nu.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad snyggt..
Du e la Elite på Paint eller e det jag som e riktigt dålig på att måla i paint??

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Spackla chassit? Hur fasen går det till? Och varför gör man det

StltcH: han har använt programmet Sketchup. www.sketchup.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse

Antagligen spacklar man det för att få bort ojämnheter.. och få en slät yta..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

sätt fläktarna i botten istället...det funkar mycket bättre fronten ska man försöka hålla ren från hål...bara som ett tips..jag har 2x120mm i botten och sen 2x80mm fläkter som blåser på diskarna innifrån lådan, på så sätt dämpas dom effektivt.
Bara ett tips om det är tystnad du är ute efter.

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
sätt fläktarna i botten istället...det funkar mycket bättre fronten ska man försöka hålla ren från hål...bara som ett tips..jag har 2x120mm i botten och sen 2x80mm fläkter som blåser på diskarna innifrån lådan, på så sätt dämpas dom effektivt.

Eller om det är en högeffektiv damsugare han vill bygga

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag går off topic nu men jag skulle gärna vilja veta hur du tar ut sådana bilder från SketchUp.

/Joye

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Eh, har du hela chassit upphöjt på något sätt då eller?

Visa signatur

War driving ÄR en sport.

Permalänk

om jag hade vart du, vilket jag inte råkar vara. Hade jag satte nätagget ett snepp upp. sen hade ja satt en 120mm under nätagget som blåste luft från cpuområdet in i nätagg som sedan blåses ut i rummet.

Fint i övrigt

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye
Ursäkta om jag går off topic nu men jag skulle gärna vilja veta hur du tar ut sådana bilder från SketchUp.

/Joye

Man ritar ? .. väldigt enkelt program

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Tror nog inte han menar så.. efter du ritat, tryck på Print Screen knappen o sen gå in o valfritt ritprogram, typ ms paint o tryck ctrl+v....

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
fan... du har kopierat lite idéer från mig tror jag nog
även fast jag inte sagt något om mina idéer... vilket betyder...
du har telepati förmåga !? :confused::p

nää men... tänkte mest på fronten...
att du ska spackla om den och köra fläktar i fronten...
jag ska också göra det fast jag ska köra en 120 i fronten för radiator jag ska använda...
sen tänkte jag ha hårddiskar avskärmade från resten av lådan längst upp
över nätagget... de ska ha egen kylning och helt avskilda från resten av lådan...

lycka till och få upp lite projekt bilder!!

Hehe Ja folk brukar säga att jag har den förmågan (telepati). Bilder kommer Har dock ej hunnit med det jag skulle i dag men det kommer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
hoppas du installerar dammfilter i hålen, annars får du nog köpa dej en årsförbrukninga av airduster för att hålla låda fri från damm

Jo tanken är att det ska bli dammfilteröverallt.. frågan är bara vart man kan handla 120mm filter det var inte allt för lätt att hitta har ioförsig inte letat så där överdrivet mycket heller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haali
Vill se fortsättning nu.

Kommer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StltcH
Fy fan vad snyggt..
Du e la Elite på Paint eller e det jag som e riktigt dålig på att måla i paint??

Det är Sketchup och kan säga att det klarar alla av! Jag äger inga konstnärliga talanger alls när det gäller att rita.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse

Ska spacka om hela fronten o "bygga upp" eytt helt annat utseende på fronten lär gå åt en hel del spackel och enormt mycket tålamod..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe

Antagligen spacklar man det för att få bort ojämnheter.. och få en slät yta..

Samt kan man använda det för att bygga upp nå¨gon form men det kräver MYCKET tålamod

Citat:

Jo men då måste jag rita om hela designen på fronten. Samt att jag inte frå platts med 2 120mm i botten på chassit.. Har en massa PCI kort som tar upp platts..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock

Eller om det är en högeffektiv damsugare han vill bygga

Det är nog värre som det är nu. men självklart ska dammfilter dit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye

/Joye

File > Export > Raster Image
Sedan väljer man format och vart man ska ha den och så ere klart

--------------------------------

Är ävem ett fel på ritningen ser jag nu! Nätagget ska ställlas vertikalt ochj flyttas emot den högra sidan (frammifrån sätt) av chassit. Det kommer ge fritt ner till cpun Borde bli rätt bra flås.

--------------------------------

Visa signatur

Dator = Ja