Permalänk
Medlem

Blir utloggad hela tiden (Miranda)

Dom senaste dagarna har miranda fått tokspelet, jag blir utloggad typ var och varannan minut, det är grymt störande.

Har testat med icq med men samma sak där... jag blir utloggad. Det är inga problem att logga på igen men man blir ju utloggad lika snabbt igen. Det tenderar att vara värst runt 16-19 sen senare på kvällen så funkar det bättre.

Det har alltså fungerat perfekt skitlänge tills för ett par dagar sen. Jag har Scream ADSL, D-link router och en mjukvarbrandvägg. Har kört samma grejer ihop sen länge så det borde inte vara det som strular.

Nån som har nån idé?

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle tro att det är din uppkoppling som strular.

Se till att du har senaste ICQ-pluginnet från Mirandas hemsida och använd något plugin i stil med AlwaysOnline så slipper du iaf reconnecta manuellt hela tiden.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Skulle tro att det är din uppkoppling som strular.

Se till att du har senaste ICQ-pluginnet från Mirandas hemsida och använd något plugin i stil med AlwaysOnline så slipper du iaf reconnecta manuellt hela tiden.

Tack!

Hittade en plugin som hette Reconnect som jag testar nu.

M v h
/
Micke