Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorphO
Fetgrymmaste modden!!! (JAG har gjort den) www.geocities.com/dopeunderjorden/cigarettautoma.htm

du glömde ett "t" i slutet av URL:n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorphO
Fetgrymmaste modden!!! (JAG har gjort den) www.geocities.com/dopeunderjorden/cigarettautoma.htm

Originell

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyeClone
Hej! Jag hade tänkt mig att bygga in en av mina högtalare i mitt chassi, tror ni att det skulle funka? eller skulle det vibrera för mycket..?

Nej. Svaret heter elektromagnetisk strålning, och skulle förstöra dina datorkomponenter.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

man kan ju bygga in en mus i en mus.... bara att fläckten är tillräkligt liten och att den inte drat så mycket ström

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
man kan ju bygga in en mus i en mus.... bara att fläckten är tillräkligt liten och att den inte drat så mycket ström

ehh? bygga in en mus i en mus?
antar att du menar "bygga in en fläkt i mus" och det har har många redan gjort, kolla på www.metku.net där finns en guide. eller så söker du här på forumet

Permalänk
Medlem

Fatta glidet på musen om man riktar fläkten neråt och skapar en slags luftkudde :). Visserligen kanske man behöver något starkare än en vanlig fläkt.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom precis alla sidor i tråden, så ledsen ifall nån redan skrivit om detta...
Såg denna idé på internet för drygt 2 år sen och funderat på den sen dess..

Om man sågar ut "sidorna" på en 5,25" plats, dvs, göra hela delen ca: 1.5cm bredare..
Borde man inte kunna få in en bilstereo där isåfall?
För en bilstereo går väl också på 12V eller nåt sånt.
Och skulle ett nätagg på ca: 420W orka driva denna isåfall?

Vore skoj och se...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ungen
du glömde ett "t" i slutet av URL:n

eller ett "L", välj själv

Visa signatur

2-2-2-5. Skitfort går det

Permalänk

nu har jag fått en ide som jag kanske ska göra om man har råd hehe
jag ska göra egen vattenkylning till min burk och då tänkte jag sätta kylaren och pumpen och vattentanken i en låda brevid datorn. lådan tänkte jag göra i plexi och sen ha neon eller uv i den:) sen ha slangkopplingar på baksidan av datorn så man kan koppla bort lådan vid transport av datorn. vad tror ni om det?? tips och ider är varmt välkomna

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Jag hade tänkt mig att modda ett av mina Chassin. Det är ett fijutsu siemens så det är en företags dator. Den är från början grå och typ grön (skit ful). Det jag hade tänkt att göra med den är att lacka om chssit till svart och rött sen tänkte jag sätta in plexi på sidan med denna formen på utskärningen

Svart = Chassi
Vitt = Plexi

Har en liten ide om att sätta tre fläktar med röda led´s längst ner på plexit. Eller så ska jag försöka trycka in vattenkylning i den lilla burken.

Mera info kommer senare.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem

Hej, jag funderar på att börja ett projekt, fundera på att bygga om mitt chassi! Men jag är nybörjare så har ni något förslag på vad jag kan fixa!, vad jag ska tänka på och sånt !?

Permalänk
Medlem

Välkommen hit!
ta en titt i galleriet om du vill ha idéer.
det du ska tänka på är väl statisk elektricitet och lite annat grundläggande.
Vet du inte exakt hur du ska koppla elektriska saker så se till att ta hjälp av någon som åtminstone kan vara med och se att du gör rätt.

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk

skulle vilja bygga en typ cd-växlare till datorn. undrar hur man bäst löser det.

Visa signatur

He, who claims that the pen is the mightiest weapon in the world, have NOT seen my light sabre.

Permalänk
Medlem

jag skulle tro att smidigaste sättet borde vara att ta en vanlig växlare och byta ut motoriken på den

Visa signatur

Permalänk

fast problemet blir att få in skiten i datorn också. Vanliga växlare brukare väl vara rätt skrymmande uppfinningar?

Visa signatur

He, who claims that the pen is the mightiest weapon in the world, have NOT seen my light sabre.

Permalänk
Medlem

jepp men det finns 5-skivors växlare som bilstereo...alltså bara den lilla HU:n fram

Visa signatur

Permalänk

undrar vad en sån kostar, jag menar om det är värt att förstöra en bilstereo bara för att kunna byta skivor i datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom på en bra ide för några dagar sen. Tänkte på att man skulle kunna sätta in ett brandlarm i datorn. Ska göra det när jag skaffar ett HighTower.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

towerstone: den jag sett kostade bara 18000:-, det borde duga åt dig
trinitas: du tror inte att det redan är för sent när brandlarmet börjar pipa?
iaf om du tänkt rädda komponenter...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjoho! Jag har ett Antec-chassi, ganska snyggt i sig med fönster och annat tjafs, men det känns så tråkigt =/. Skulle vara roligare med ett personligare chassi då jag åker mycket på LAN, både stora och små, man vill ju flasha upp med något.

Nu till saken. Vad ska man tänka på? Jo, statisk elektricitet, magneter och sånt tjafs. Men jag ska inte ha typ cd-växlare, högtalare och annat krejjsi stuff i min låda Jag ska bara ha ett chassi helt enkelt fast med MYCKET fläktar och mycket ljus. Jag vill ha en ganska liten låda, lätt att bära med sig osv. Räcker det med en låda som helt enkelt rymmer allting, eller blir det för varmt då? Typ skulle vara kul om någon kunde länka till en nybörjarskola eller liknande för chassibygge. Vill även veta material och sådant. Min far är ganska hajj på elektricitet och elektronik eller måste man verkligen vara utbildad för att klara ett chassibygge?

Ge mig tips och lite länkar tack!

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av towerstone
undrar vad en sån kostar, jag menar om det är värt att förstöra en bilstereo bara för att kunna byta skivor i datorn.

4k för en sony på brl.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
4k för en sony på brl.

just fan!
du kan ju använda vanliga externa växlare...det tänkte jag inte på
jag var låst på de modellerna som är inbyggda i vanliga huvudenheten
fan...jag som är i branchen

Edit: rolleyegubben var riktad till mig, så att du inte tar illa upp eller nåt:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
towerstone: den jag sett kostade bara 18000:-, det borde duga åt dig
trinitas: du tror inte att det redan är för sent när brandlarmet börjar pipa?
iaf om du tänkt rädda komponenter...

Nej men man hinner rädda huset iaf =P

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Nej men man hinner rädda huset iaf =P

Bara så ni vet , från att branden fått fäste till övertänt är det 5 min!
När det har gått 5 min har tempen gått över 800 C och då är det kört.
Därför tycker jag att det är nog så viktigt att få ut familjen ,husdjur och kanske
några viktiga papper ( bouppteckning m.m)
5 min går fort när man har bråttom......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

heh.. har någon sett den där reklamen..tror det är siemens.. för frys som inte frostar?

vore inte det något att slänga in ett moderkort,nätagg o hela köret i?

Visa signatur

AMD64 3000+ ,1gb ram , geforce 6600

Permalänk
Medlem

går inte det bildas fortfarande kondes eller något. det var någon som frågade i en annan tråd för ett tag sedan.

Visa signatur

I Rule!

Permalänk
Medlem

heh läste det oxå

Visa signatur

AMD64 3000+ ,1gb ram , geforce 6600

Permalänk

Sätta en lysdiod och en brytare under varje knapp på tangentbordet, så det lyser under den knappen man trycker på :).
Jag tror att det skulle bli väldigt snyggt.. om nån gör detta så kan ju den personen lägga upp en film så att jag får se

Permalänk
Medlem

haha, kom på värsta grejjen nu, varför inte koppla in en "stungun" eller vad det heter. iaf en som man får stötar av. en sådan till hårddisken osså när den arbetar så får man stötar. men det kanske bli ltie jobbigt om datorn hänger sej, isf får man nog lite problem att röra sej efter ett tag

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

eller att om någon obehörig petar på chassit och får en stöt ist.

Visa signatur

jag är snygg o bra.
men har stor dyslexi.