Permalänk
Medlem

Har en chieftec psu som följde med förra lådan, har vart alldeles för snål för att byta ut den men den har fungerat siså där.. burken startar om sej ibland, vägrar starta.. har antagligen kostat mej ett mobo och nu ligger 3.3v bra mycket lägre, den går ner på 2.80 ibland tur att jag ska köpa nytt snart

Visa signatur

Athlon XP 2500+ @ 2039Mhz, ABIT AT7-MAX2, 512MB RAM, Asus Radeon 9600SE, 2st Phillips 17" CRT, Asetek Waterchill.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ske
Jag kikade in i mitt chieftec-chassi men vafan? Nätagget hette inte chieftec utan seventeam. Någon som har koll på vad det är för något? Vet ju knappt om jag vågar lämna lägenheten med datorn igång!

Seventeam hör till de bättre. Dock ganska ovanliga nätagg.

Har för mig att ELFA sålde dessa för ett tag sedan, vet dock inte om de gör det nu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt 340w agg sen jag köpte mitt nuvarande chassi, dvs sen våren 2001 och det fungerar hur bra som helst.

Men till nästa burk kanske man ska köpa nåt annat nätagg

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig peta på kylflänsarna i nätagg Dom brukar vara spänningssatta, inte bara i chieftec nätagg utan nätagg från många andra tillverkare också. Allra härligast är att hålla en hand i chassit och sätta den andra på kylflänsen, det har jag lyckats med någon gång...

Visa signatur

Micael Ehn

Permalänk
Avstängd

oj undra varför mitt aggregat bara funka i nåt halvår=)

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Avstängd

jag kör oxå chieftecs 360watts agg och för ig funkar det jättebra, än så länge hehe. Men det är otur att de tinte funkar för andra

Permalänk
Medlem

ja hade ett chieftec nätt agg som grilalde hd:S 6 st hd:S brände det på 5 månader test mätte sedan strömen i molex kontakterna de var bara 14 volt där när ja mätte

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk

Det ser ut att ha hänt exakt samma sak som hände med mitt gamla nätagg. Fast det var dock inget Chieftec. Det var något billigt mög så där fick jag nästan skylla mig själv

Permalänk
Medlem

JAg har själv ägt ett Chieftec 300W, har nu ett 200W. Har kompisar som har 340-360W's-modellerna och varken jag eller de har haft några problem, någonsin. Så det måste nog varit ett visst tillverkningsdatum på de aggen som verkar bara helt åt *******. Kan inte annat än att beklaga....mitt förtroende för Chieftec fortskrider som vanligt även om jatg nu bara har dne ovanliga modellen 200W...

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Att det är högspänning över en av kylflänsarna betyder inte att det behöver vara fel på agget. Fy, inte pilla med högspänning när man inte har koll.

Mitt 360W chieftech funkade bra förresten, fast lät för mycket så jag bytte...

Permalänk
Medlem

har ett Chief-agg i min Chief-burk.
tror att den spökar lite faktiskt, fast inte i början då jag fick dator (10mån sedan) nu kan det börja pipa i burken lite då och då.. den kan hänga sig, och om man kollar in till nätaggets fläkt så står den still

så det blir nog ett nytt agg eller ett nytt chassi om ett tag.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hmm, man kanske ska köpa BX-01:an utan agg då. och köpa ett annat. vill ju inte bränna skiten.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

mitt 360w funkar sketa bra sen 2 år tillbaka

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Alltså det är flera nätagg (bl.a. chieftec) som jag har hållt på chassit på nätagget och tagit på flänsar, aldrig känt någonting. Så att de flesta nätagg har flänsar som leder högspänning tror jag inte på.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

va fan.. jag som absolut hade tänkt att inhandla mig en chieftec låda med 360w nätagg...bygga vatten kylning i.. ska jag skita i det nu då?
skit oxå...

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Det är väl bara vissa 340-360W agg som är fuckade. Har flera kompisar med Chieftec agg som inte krånglar. Det är väl några praon som satt och gjorde vissa?:)

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk

Lite agg mot .agg så att säga, hehe..

tror nog att mitt ct.agg äter hdds. har bokstavligen bränt en ny hdd, och en annan som också var ny kapitulerade för ett par dar sen..
det var WD båda två, men jag tror nog att dom gör bättre saker än så.
blir till att trixa in mitt enermax där snart..

Permalänk

mitt agg (360) funkar nog inte så bra endå, -12 ligger på -7, vad använder -12 ralien?

Permalänk
Medlem

har ett cheitec 260, doa. ^^

mitt qtec jag har nu är det bästa jag köpt för 500kr.
funkar så jävla bra, totalstabila linor trots full voltage på alla saker, fulload osv.

nöjd

Visa signatur

K M K !

Permalänk

Snygg kondensatorexplosion
*Lyssnar bort mot farsans burk och inväntar smällen*

Det var ju väldigt tråkigt, men då vet man iaf att man inte ska köpa Chiefteks nätagg. Själv kör man på ett gammalt AOpen 250W som vägrar gå sönder, även efter flera incidenter med kortslutningar

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

Varför läste jag inte denna tråden innan!

Fick hem mitt Chieftec fulltower 360w, börjar pilla å sätter ditt sakerna.
Känner att nu e allt klart å testar att starta, hmm händer inget alls förutom att aggregatet låter skumt, själv fläkten startar inte. Kollar om jag kopplat rätt å tittar i moderkorsmanualen och börjar testa. För det e nämligen min bror som gjort det innan(endast de små sladdarna). Tänker att han kanske kopplat fel, ser att det finns en som heter G-sw å en ATX-sw på moderkortet. Hd-led, Pwr-led, Speaker var jue självklara. Så hade den sista sladden först på G-sw och det händer som sagt inget, byter till ATX-sw å skiten hoppar igång. Tänker "skönt entligen klar" , men så var inte fallet, nätaggregatet börjar låta skumt så jag böjer mig fram för att lyssna, typ 5cm ifrån. Smack, brrr, ttttrrrrr, rycker, blixtrar. Flyger bak å håller på att skita ner mig. Slänger mig mot väguttaget å sliter ut sladden.

Då e jue frågan, e det mitt fel? Har jag kopplat fel eller e det ostabilt eller vad. Är tämligen ny på detta och har inte gjort det innan.

Men åter till saken, känner mig nu förbannad å e helt knäckt, tror skiten e trasig. Pallar inte göra mer å väntar till dagen efter. Frågar min bror om hjälp, som kan betydligt mer än mig å har gjort det några gånger. Han tittar på det å testar också på G-sw. Även han inser att det inte fungerar å testar på ATX-sw. Men saken e den att nu fungerar det. Allt startar fint å den går utan problem. Har haft igång lådan i snart 3 timmar.

Men nu kommer den sista frågan, ska man våga köra på den? Den kanske tog skada å kan ta fyr när som helst. Ska man skicka tillbaka den?
Vad tror ni?

/Sören

Permalänk
Medlem

är du orolig så skicka till baka nät agget för det kan ju ha tagit skada när det krånglade...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag har ett 340w som funkar utmärkt, men jag bytte det mot ett enermax 431watt ändå, för skojs skull.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Köpte ett nytt BX-01 i dag, med 360W agg i. får se hur länge det dröjer innan skiten brinner upp.

starting to count: 2004-04-19...

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiQ
Varför läste jag inte denna tråden innan!

Fick hem mitt Chieftec fulltower 360w, börjar pilla å sätter ditt sakerna.
Känner att nu e allt klart å testar att starta, hmm händer inget alls förutom att aggregatet låter skumt, själv fläkten startar inte. Kollar om jag kopplat rätt å tittar i moderkorsmanualen och börjar testa. För det e nämligen min bror som gjort det innan(endast de små sladdarna). Tänker att han kanske kopplat fel, ser att det finns en som heter G-sw å en ATX-sw på moderkortet. Hd-led, Pwr-led, Speaker var jue självklara. Så hade den sista sladden först på G-sw och det händer som sagt inget, byter till ATX-sw å skiten hoppar igång. Tänker "skönt entligen klar" , men så var inte fallet, nätaggregatet börjar låta skumt så jag böjer mig fram för att lyssna, typ 5cm ifrån. Smack, brrr, ttttrrrrr, rycker, blixtrar. Flyger bak å håller på att skita ner mig. Slänger mig mot väguttaget å sliter ut sladden.

Då e jue frågan, e det mitt fel? Har jag kopplat fel eller e det ostabilt eller vad. Är tämligen ny på detta och har inte gjort det innan.

Men åter till saken, känner mig nu förbannad å e helt knäckt, tror skiten e trasig. Pallar inte göra mer å väntar till dagen efter. Frågar min bror om hjälp, som kan betydligt mer än mig å har gjort det några gånger. Han tittar på det å testar också på G-sw. Även han inser att det inte fungerar å testar på ATX-sw. Men saken e den att nu fungerar det. Allt startar fint å den går utan problem. Har haft igång lådan i snart 3 timmar.

Men nu kommer den sista frågan, ska man våga köra på den? Den kanske tog skada å kan ta fyr när som helst. Ska man skicka tillbaka den?
Vad tror ni?

/Sören

skicka ett mail till leverantören och fråga..