[Skandal] Posten och deras AVI:er.

Permalänk

[Skandal] Posten och deras AVI:er.

Fick ett AVI idag. Glad i hågen cyklade jag ut i regnet till OKQ8 för att hämta ut min MP3-spelare.

När jag äntligen kommer fram till kassan och ger henne AVI:n, så säger hon att paketet inte kommit än, jag blir helt paff o frågar varför dom skickar ut ett AVI med texten "Ni har ett paket att hämta på Posten". Hon pladdrar om att det inte är dom som har med det att göra. Fan vad jag hatar folk som inte vågar ta ansvar, eller åtminstånne hänvisar till folk som gör det.

Var bara att åka hem igen. Blir så jävla less på sånt här, har kollat igenom AVI:n nu, men det står absolut inget om att paket kanske inte finns även fast man fått en AVI.

Hon har dessutom mage att stå och säga att det händer ibland, men dom gör inget åt det.

Nån mer som varit med om sånt?

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Korsordsguru

Aldrig varit med om det faktiskt. AVIn brukar ju komma en dag efter paketet har kommit till "servicestället" så det verkar mystiskt om den kommer före.

Visa signatur
Permalänk

Står dessutom om man söker på Postens Godssökning, att den ankom till OKQ8 kl 09:26 idag.
Låter som att kärringen drev med mig.

Har alltid annars kunnat hämta utan AVI när jag sett att dom kommit dit ändå.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Har hänt samma sak för mig, tror problemet ligger i att de inte har orkat sortera upp alla paket ännu, de ligger säkert inne på lagret men utan någon praoelev som får ta ansvaret att lägga upp allt på hyllor

Permalänk
Korsordsguru

Om det står att den har ankommit till OKQ8 har den med all säkerhet gjort det. De scannar väl av någon streckkod på alla paket som kommer in för att hålla reda på dem? Tror det är som crawen säger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

konstigt.

Permalänk

Var väl en jävligt trött kärring som kanske inte trivdes på sitt jobb en fredag som denna...

Permalänk
Inaktiv

skriv ut godssökningen och sedan så visar du den för henne, säger hon fortfarande nej, fråga om du får låna telefonen och säg att du ska ringa till posten och fråga de om det hon säger stämmer, då kommer du nog få ditt paket snabbare än blixten

Permalänk

Annars kan du ju söka efter kolli-nummret. Den kan man även ta ut paketet med i förväg om du vet att paketet kommit innan avin. I vilket fall som helst så är det ganska tydligt att OkQ8 gjort ett misstag..Gå dit och försök igen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelfire
Annars kan du ju söka efter kolli-nummret. Den kan man även ta ut paketet med i förväg om du vet att paketet kommit innan avin. I vilket fall som helst så är det ganska tydligt att OkQ8 gjort ett misstag..Gå dit och försök igen..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_amal
Står dessutom om man söker på Postens Godssökning, att den ankom till OKQ8 kl 09:26 idag.

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Re: [Skandal] Posten och deras AVI:er.

Citat:

Fick ett AVI idag. Glad i hågen cyklade jag ut i regnet till OKQ8 för att hämta ut min MP3-spelare.

När jag äntligen kommer fram till kassan och ger henne AVI:n, så säger hon att paketet inte kommit än, jag blir helt paff o frågar varför dom skickar ut ett AVI med texten "Ni har ett paket att hämta på Posten". Hon pladdrar om att det inte är dom som har med det att göra. Fan vad jag hatar folk som inte vågar ta ansvar, eller åtminstånne hänvisar till folk som gör det.

Var bara att åka hem igen. Blir så jävla less på sånt här, har kollat igenom AVI:n nu, men det står absolut inget om att paket kanske inte finns även fast man fått en AVI.

Hon har dessutom mage att stå och säga att det händer ibland, men dom gör inget åt det.

Nån mer som varit med om sånt?

Du får skilja på Posten och serviceombud. Posten sköter transport och avisering.
Utlämningsstället är ombud och lämnar ut paketet, har de inte fått det är det inte deras fel.

Det är inte helt ovanligt att avin skickas samtidigt som paketet skickas.
Ginza´s postpaket aviseras att paketet finns att hämta från kl 16.

Permalänk
Medlem

Måste varit hon som gjorde ett misstag, har aldrig varit med om att AVI:n har kommit innan paketet. De skriver ju ut och skickar AVI:n först när paketet verkligen kommit, så du får den i brevlådan dagen efter.
Alla paket scannas ju på de olika stationerna (sorteringskontor, utlämningsställen etc.) så jag skulle tippa på att hela systemet är datoriserat och sköter sig automatiskt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ny policy på posten och alla dess serviceställen: paket lämnas inte ut utan avi. Det finns undantag, tex om avin inte kommer eller är försenad, brukar krävas runt en vecka eller mer för detta i så fall.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Det har alltid varit så att service ställen har inte varit skyldiga att lämna ut paket utan avin men ofta är dom så skyssta att dom gör det i alla fall.

Jag har blivit nobbad en gång men då var det för att hon i kassan var ensam där och det var yberkön elof bakom mig. Jag kom tillbaka 2h senare när det var lungnare i butiken och hämtade mitt paket.

Permalänk
Medlem

Problemet tror jag är att avin och paketet separerats hos Postens terminal. Därefter har avin gått hem till dig (vanlig postgång), medan själva paketet gått till uthämtningsstället. Posten räknade kanske inte med att du skulle sitta hemma och vänta på avin och direkt när du fått den cykla genom regnet till uthämtningsstället (dit själva paketet inte hunnit ännu).

Hade du väntat lite så hade säkert paketet dykt upp på uthämtningsstället.

Jag börjar bli lite less på folk som hela tiden klagar på Posten, i detta fall har de troligtvis inte gjort nåt fel. Det hela handlade om att avin kom till kunden före paketet kom till uthämtningsstället.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Ny policy på posten och alla dess serviceställen: paket lämnas inte ut utan avi. Det finns undantag, tex om avin inte kommer eller är försenad, brukar krävas runt en vecka eller mer för detta i så fall.

När infördes den policyn? Det var länge sen som jag väntade på avi, jag hämtar alltid paketen så fort godssökningen säger att de är framme. Och vad skulle kunna gå fel när man legitimerar sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

hur ny är denna policy då? senast jag hämtade ut utan avi så gick det utmärkt.

tror för den delen de börjar känna igen mig där nu...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kit
Problemet tror jag är att avin och paketet separerats hos Postens terminal. Därefter har avin gått hem till dig (vanlig postgång), medan själva paketet gått till uthämtningsstället. Posten räknade kanske inte med att du skulle sitta hemma och vänta på avin och direkt när du fått den cykla genom regnet till uthämtningsstället (dit själva paketet inte hunnit ännu).

Hade du väntat lite så hade säkert paketet dykt upp på uthämtningsstället.

Jag börjar bli lite less på folk som hela tiden klagar på Posten, i detta fall har de troligtvis inte gjort nåt fel. Det hela handlade om att avin kom till kunden före paketet kom till uthämtningsstället.

Citat:

Permalänk
Medlem

Det var väldigt tidigt för ankomst av paket.

Hade gärna sett den trackingen på det paketet.

Men, men... jag kan ha fel (i så fall inte första gången, hehe). Men faktum är att det är lite lätt att gnälla och töla om saker som kanske har sin förklarliga orsak. Om man bara är intresserad av att se lite längre än vad ens egen näsa räcker. Och tyvärr är det ju så att det endast är ensidig information vi får här, bara det som Matte_anal upplevt.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Inaktiv

om det står på postens godsöknings sida att det kommit till macken så FINNS det ju på macken, de registrerar ju inte innan de har lämnat det att det är lämnat på macken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
hur ny är denna policy då? senast jag hämtade ut utan avi så gick det utmärkt.

tror för den delen de börjar känna igen mig där nu...

Vet inte hur pass ny den är, men för en månad blev jag nobbad utlämning, ringde då postens kundsupport som förklarade att dom numera krävde avi.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

På mina avin brukar det stå typ inkommer klockan 14:00 alltid, men jag hämtar ändå ut de kl 11 då jag får hem avin

sphr:

jag hämtar ut mina paket då jag inte har fått avin tex, paktet kom på en fredag, avin kommer på månad. Eftersom ajg inte orkar vänta hela helgen så åker jag till posten(ica) visar id och kollinr, går utmärkt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedis
om det står på postens godsöknings sida att det kommit till macken så FINNS det ju på macken, de registrerar ju inte innan de har lämnat det att det är lämnat på macken.

Postens godssökningssida är inte att lita på. Jag beställde från DB.com förra måndagen, enligt posten så ligger paktet fortfarande och väntar på ett utlämningsställe i MÖLNDAL (stavning?) på mig. Posten hade fått för sig att det skulle till mölndal fast det stod västerås på adresslappen. DB.com ringde Posten för att ordna felet och nästa dag fick jag det hemkört, trots det fortsatte paktet till mölndal enligt Postens system med en massa konstiga mellanstop i en massa olika städer.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag hämtar alltid utan avi. Legitimation räcker.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Inaktiv

Precis. Avin kommer alltid en dag efter.. det har det gjorde för mig i de senaste 10 datorprylsköpen under en 4 års period. OM det står att paketet har kommit fram i Kolliidsökningen på posten. JA.. det har det kommit fram. Annars kan man ju dumpa hela iden med paketsökning. Så kärringen på Q8 bitchas.. Det är ren skitsnack att Avin kan komma före paketet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Precis. Avin kommer alltid en dag efter.. det har det gjorde för mig i de senaste 10 datorprylsköpen under en 4 års period. OM det står att paketet har kommit fram i Kolliidsökningen på posten. JA.. det har det kommit fram. Annars kan man ju dumpa hela iden med paketsökning. Så kärringen på Q8 bitchas.. Det är ren skitsnack att Avin kan komma före paketet..

Bara för du aldrig vart med om det så betyder det inte att det inte händer, samma sak har hänt för mig 1 gång.

Permalänk
Inaktiv

men om paket har kommit fram enligt kolliidsökningen så har det kommit fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
men om paket har kommit fram enligt kolliidsökningen så har det kommit fram.

Nej, så perfekt är inte Postens system så att fel aldrig uppstår. Förklarar annars för mig varför mitt paket (som jag hämtade ut för nån vecka sen här i västerås) enligt Postens system ligger och väntar på mig i Mölndal?! Igår fick jag även ett brev från Posten där det stod:

"Leveransbevakning DPD FÖRETAGSPAKET 16.00

Vår undersökning är nu klar. Paketet finns för avhämtning på ICA..."

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk

Så var det för mig också, jag skulle hämta ut min hårddisk. Fick Avin på morgonen, åker gladligen med min kära moder till ICA Maxi för att hämta ut det, men hon i kassan säger att det inte finns, dom har inte registrerat det ännu.
– Jaha... kan du inte göra det då?
– Nej, men kan du komma tillbaka om någon timme? Klockan var då ca 13:00
- Javisst, det ska väl gå bra.

Jag fattar inte varför dom skickar ut Avi:n innan dom knappt har fått paketet till Skövde

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Brukar stå på avi:n när paketet kommer fram.
Sist jag beställde fick jag avi:n en dag före paketet.

Visa signatur

CCNP