Permalänk
Medlem

något seriöst fel på min dator

hej jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med min dator.. så här är det att den bara låser sig när jag startar upp den.. jag kan sitta och röra mussen typ 5 sek sen låser den sig, då låser sig exakt allt! tangentbord och ljud osv. helt plötsligt kan den gå igång igen och allt funkar som det ska men sen så låser den sig igen och jag måste stänga av datorn. Snälla om någon kan hjälpa mig så blir jag glad! ps formaterade om igår och hade problemet innan jag formaterade också.

Visa signatur

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Re: något seriöst fel på min dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rantoz
hej jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med min dator.. så här är det att den bara låser sig när jag startar upp den.. jag kan sitta och röra mussen typ 5 sek sen låser den sig, då låser sig exakt allt! tangentbord och ljud osv. helt plötsligt kan den gå igång igen och allt funkar som det ska men sen så låser den sig igen och jag måste stänga av datorn. Snälla om någon kan hjälpa mig så blir jag glad! ps formaterade om igår och hade problemet innan jag formaterade också.

Vad är det för dator?

Permalänk
Medlem

dell dimension 8200, 2.4 ghz, 256 ram, 40 gb hårdisk, geforce 4, soundblaster.

Visa signatur

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Låter som din CPU går varm eller så håller din hårddisk på att rasa.
Har du tur så kanske det räcker med en formatering, annar får du hoppas att garantin gäller än

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

hur länge har du haft datorn å har har du haft liknande problem när du köpte den

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jo det låter som kanske överhettningsproblem! kolla så att cpu fläkten sitter som den ska och att du har kylpasta kvar på kylflänsen!
eller så är det hårddisken som håller på att dö som sagt!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.20GHz, asus m2n-sli deluxe, 4x2Gb ram, Sapphire Radeon HD 7750 Ultimate 1GB, 1x120 SSD 1x2Tb HDD SATA, PSU 400W.

Permalänk
Medlem

om du har kvar garantin lämna tilbaks den på reparation eller be om en ny och om du har tittat så att cpu kylaren sitter som den ska å det forfarande inte funkar så kan du testa med att byta
fläkt å kylfläns om det e så att den håller på att överheta men som sagt det kan vara hårdisken som pajar

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB