Permalänk

NEC e313

God middag.

Har en sådan sedan en vecka...

Har dock märkt lite konstigheter med den.
Skulle vilja veta om ni andra som har en sån också har liknande eller samma problem.

1- När man kör med handsfree ska det enligt boken synas en liten hörlur i displayen. Det gör det inte på min.
2- Ofta rundgång i telefonen, oavsett om jag talar via handsfree eller direkt i telefonen.
3- Där jag bor finns inte "3" täckning utan den går över på 2. När jag försöker gå in på portalen får mottagningen fnatt och hoppar mellan ingen, 1pinne, ingen, 2 pinnar, 4pinnar, ingen etc etc för att slutligen säga att "connection failed" eller liknande. Jag har lyckats kanske 2 av 20 försök att komma in på portalen.
4- Telefonen startar om ibland och säger "Please wait initiating" oavsett om jag är stillastående i ett område med full 3 täckning eller om det är stillastående i ett område med full 2G täckning.
5- Om jag har fulladdat batteri och spenderar 5 minuter på portalen då jag befinner mig i ett område med full 3G täckning och senare ringer ett samtal på ca 10 minuter, då är batteriets standbytid totalt ca 10 timmar. (Enligt de på kundtjänst är det så det ska vara, inget konstigt där alls)

Någon annan som har dessa problem?
Borde jag kanske be att få den utbytt?

Mvh /Acidblast